مهاجرت به فرانسه برای زندگی یکی از موضوع‌هایی است که ذهن افراد را به‌خود مشغول می‌کند؛ زیرا اضطراب ناشی از رفتن به مکانی جدید همواره دشوار است. بااین‌حال، با رعایت نکاتی برای زندگی در فرانسه می‌توان شرایط راحت‌تری ایجاد کرد. در این مقاله، پس از کسب اطلاعاتی دربارۀ مزیت‌های زندگی در فرانسه، با نکاتی برای زندگی راحت‌تر در این کشور آشنا خواهیم شد.

  • هنر: وقتی از هنر در فرانسه سخن به‌میان می‌آید، بیشترِ افراد، تنها به موزۀ لوور یا مونالیزا فکر می‌کنند؛ اما دراین‌میان، نکتۀ مهم آن است که در‌حقیقت، فرانسه با هنر درآمیخته و می‌توان در جای‌جای این کشور نشانی از هنر پیدا کرد. برای مثال، عتیقه‌های مصری، هنر اسلامی، مجسمه‌های مربوط به یونان باستان و امپراتوری رم و جواهرات ارزشمند اشراف‌زاده‌های فرانسوی یا بسیاری دیگر از مکان‌های هنری نظیر موزۀ اورسی با بیش از دوهزار نقاشی از دوره‌های پیشین و ۱۶۹ موزۀ ملی موجود در این کشور همگی نشان‌دهندۀ تمرکز هنر در فرانسه هستند.
  • مناظر زیبا: کشور فرانسه از مناظر طبیعی فراوانی بهره می‌برد که یکی از آن‌ها کوه‌های آلپ هستند. از‌جمله مناظر دیگر این کشور می‌توان به درۀ وردون (رودخانۀ فیروزه‌ای)، تپه‌های شنی، مزارع اسطوخودوس و… اشاره کرد.
  • مراقبت‌های درمانی: مراقبت‌های درمانی در فرانسه علاوه‌بر داشتن کیفیت کم‌نظیر، مقرون‌به‌صرفه است. ساکنان این کشور می‌توانند از مزایایی نظیر چک‌آپ‌های ماهانۀ رایگان و داروهای ارزان یا رایگان بهره‌مند شوند. همچنین، بخشی از درآمد ماهانۀ افراد به حساب بیمۀ سلامت واریز می‌شود؛ بنابراین، آنان می‌توانند بدون پرداخت هزینه نزد دکتر بروند. افرادی هم که در بیمارستان بستری می‌شوند، بیشترین هزینه‌ای که باید پرداخت کنند، هجده یورو در روز است.
  • تعادل در کار و زندگی: یکی از موضوع‌هایی که فرانسوی‌ها به آن بسیار اهمیت می‌دهند، کار درکنار زندگی‌ است. به‌عبارت‌دیگر، آن‌ها کار می‌کنند تا بتوانند راحت زندگی کنند و هدفشان از زندگی‌ فقط کارکردن نیست. فرانسوی‌ها می‌دانند که چگونه بین زندگی و کار خود تعادل برقرار کنند و از زندگی‌کردن لذت ببرند. درحقیقت، یکی از دلایلی که مغازه‌ها و دیگر مکان‌های خدمات‌رسانی در فرانسه ساعت هفت عصر تعطیل می‌شوند، این است که کارمندان باید علاوه‌بر کار‌کردن، از بودن درکنار خانواده و دوستان و گذراندن زمانِ شام کنار آنان لذت ببرند.

چند نکته برای زندگی در فرانسه

بی‌شک ذکر تمامی مزیت‌های زندگی در فرانسه خارج از توان است و تنها کسانی می‌توانند این مزایا را درک کنند که در این کشور زندگی کرده‌اند. اگر شما از‌جمله افرادی هستید که عزم رفتن به فرانسه کرده‌اید، به‌منظور تطبیق راحت‌تر، بهتر است با نکاتی برای زندگی در فرانسه آشنا شوید.

  1. استفاده از اینترنت: ابتدا با دیدن این راهکار ممکن است تعجب کنید؛ اما بد نیست بدانید با استفاده از اینترنت و نقشۀ گوگل پیش از رفتن به فرانسه، می‌توانید تمامی مکان‌ها و کوچه‌ها و بزرگراه‌ها را بررسی کنید و هنگامی‌که به این کشور می‌روید، هیجان و اضطراب کمتری داشته باشید. همچنین، افرادی که هنوز به زبان فرانسوی مسلط نیستند، بهتر است با استفاده از اینترنت تمامی وبگاه‌های فرانسوی را به زبان انگلیسی (با پیش‌فرض تسلط به زبان انگلیسی) برگردانند و از اطلاعات موجود در این وبگاه‌ها استفاده کنند.
  2. عضویت در گروه‌های آنلاین: گروه‌های انگلیسی‌زبان بسیاری وجود دارند که با عضویت در آن‌ها، می‌توانید از تجارب افراد آن هم به زبان انگلیسی بهره ببرید. برای یافتن چنین گروه‌هایی می‌توانید به فیس‌بوک یا پلتفرم‌های مشابه مراجعه کنید.
  3. یادگیری زبان فرانسوی: بسیاری از افرادی تحصیل در فرانسه یا زندگی در این کشور را انتخاب می‌کنند، بر این زبان مسلط هستند؛ اما گروه دیگری برای تحصیل زبان فرانسه در فرانسه اقدام می‌کنند. توصیۀ ما به این دسته از افراد آن است که در یادگیری این زبان (پیش از رفتن به فرانسه) کاهلی نکنند و بکوشند جملات ابتدایی برای برقراری ارتباط به فرانسوی را تمرین کنند و بر همان دانش اندکشان تسلط یابند.
  4. ورود به جمعیت: این موضوع دربارۀ زمانی است که به فرانسه وارد شده‌اید. پس از مهاجرت تحصیلی به فرانسه، برخی از افراد دچار افسردگی و احساس دلتنگی می‌شوند و تنها راهی که به ذهنشان می‌رسد، این است که در تنهایی خود باقی بمانند. در‌صورتی‌که بهترین راه برای رفع این حالت، خارج‌شدن از کنج تنهایی و ورود به همان جمعیتی است که از ناشناس‌بودن آن‌ها می‌هراسند.
  5. ارتباط با مردم فرانسه: این نیز مانند موضوع پیشین به زمانی مربوط می‌شود که فرد وارد خاک فرانسه شده باشد. توصیۀ ما این است که با مردم فرانسوی ارتباط برقرار و سعی کنید گروه دوستان خود را از میان بومیان این کشور ‌تشکیل دهید؛ زیرا با برقراری ارتباط با افرادی که در این کشور متولد شده‌اند، بسیار راحت می‌توانید خود را با محیط کشور تطبیق دهید و کمتر احساس غربت کنید.

در صورت تمایل می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با ما همراه باشید.

منبع:

https://www.thelocal.fr/20200205/six-tips-for-a-smoother-transition-to-expat-life-in-france