بر اساس جدیدترین اطلاعیه منتشر شده از طرف وبگاه رسمی سفارت ایتالیا در ایران، در پی افزایش درخواست روادید تحصیلی این کشور، این سفارت با همکاری شرکت Cox & Kings Global Services Management (Singapore) Pte Limited – CKGS، که به عنوان کار گزار، مسئول تنظیم وقت جهت درخواست روادید می‌باشد، اقدام به افزایش ظرفیت وقت‌های روزانه برای این نوع از روادید (روادید تحصیلی) نموده است که این موضوع می‌تواند خبر خوشایندی برای علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا باشد.

براساس این اطلاعیه همچنین، سفارت ایتالیا، ضمن مد نظر داشتن محدودیت‌های فراوان عملکردی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با آن مواجه است، تلاش می‌کند تا با کیفیت ترین خدمات ممکن را در چارچوب مقررات جاری و رعایت هرچه بیشتر مسایل ایمنی، به دانشجویان ایرانی عرضه نماید. فرآیند صدور روادید تحصیلی همچنان تابع دستورالعمل‌های اضطراری فعلی و آتی دولت ایتالیا و اتحادیه اروپا در زمینه پیشگیری و جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹ می‌باشد. بنابراین این موضوع بسیار حائز اهیمت است که دانشجویان و علاقه‌مندان تحصیل در این کشور به‌طورمرتب به وبگاه رسمی این سفارت مراجعه کنند و از آخرین اخبار مربوط به شرایط کرونا و ویزای تحصیلی اطلاع پیدا کنند.

توضیح مختصرری در مورد شرکت کوکس اند کینگز (CKGS)

شرکت کوکس اند کینگز (CKGS)، در واقع یکی از شرکای مهم و صاحب امتیاز تأمین منابع خارجی برای دولت ها و شرکت‌های تجاری در سراسر جهان است که اغلب بر روی خدمات رسانی به قسمت‌های کنسولی هیئت‌های دیپلماتیک سیاسی تمرکز دارد. این شرکت خدمات خود را با تمهیدات خاصی از جمله حمایت و پشتیبانی‌های اجرایی و مدیریت وظایف در رابطه با مراحل کامل پروسه درخواست ویزا، پاسپورت و کنسولی ارائه می‌کند. همچنین با توانمند‌سازی هیئت‌های سیاسی، بر روی کارها و وظایف اصلی احقاق حق متقاضیان تمرکز ویژه ای دارد. این مرکز فعالیت خود را در سال ۲۰۰۸ آغاز نمود و تا به امروز توانسته است از طریق نوآوری‌ها و ابتکارات خود راه حل های کاملا متمایز و متفاوتی را به مشتریان اخذ ویزا ارائه دهد و رسیدگی به نیاز آنها را در صدر جدول اهداف خود قرار دهد. کارکنان این مرکز خود را به فراهم کردن خدمات سالم، کارآمد و در عین حال مقرون به صرفه برای متقاضیان ویزا متعهد می دانند. CKGS یکی از شرکت های تبعی Cox & Kings Ltd یا همان (CKL) است و در مالکیت کامل این شرکت سهامی قرار دارد. CKL در واقع یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های مسافرتی در جهان محسوب می‌شود که در سال ۱۷۵۸ میلادی آغاز به کار کرده است. CKL یک شرکت سهامی عام است و از یک گروه پرتلاش با بیش از ۲۵۰۰ کارشناس حرفه ای تشکیل شده است. گردش حساب این مرکز بیش از ۵/۱ میلیاردUSD گزارش شده است. امروزه حضور پر نفوذ و تأثیر گذار این مرکز در مسافرت جهانی کاملا مشهود است چرا که بخش تحصیلات و بخش خدمات رسانی آن به بیش از ۲۲ کشور در ۴ قاره سرویس دهی می‌کند. این دو شرکت موظف هستند که با هیئت های دیپلماتیک مختلف از سراسر جهان به عنوان شریک ارائه خدمات با تأمین منابع خارجی در ارتباط باشند.

منایع

https://ambteheran.esteri.it/ambasciata_teheran

(۲) رای، میانگین: ۵