زندگی در شهر ادمونتون، مرکز استان آلبرتای کانادا، به‌دلیل وجود فضاهای بازِ وسیع و قیمت مقرون‌به‌صرفۀ مسکن و بازار کاری در‌حال‌احیا برای افرادی جذابیت زیادی دارد که قصد زندگی و تحصیل در کانادا را دارند. بااین‌حال، زندگی در شهر ادمونتون کانادا نیز مانند تمام شهرهای دیگر، مزایا و معایب خاص خود را دارد. در این مطلب، برخی از مزایا و معایب زندگی در ادمونتون هنگام مهاجرت به این شهر را بیان خواهیم کرد.

مزایای زندگی در ادمونتون

ادمونتون شهری پاکیزه و سرسبز و با هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه است و زندگی در آن مزایای بسیار زیادی دارد. درادامه، تعدادی از مزایای زندگی در ادمونتون را شرح خواهیم داد.

فضای دوستانه

جوّ دوستانه یکی از ویژگی‌های برجستۀ زندگی در ادمونتون است. سرعت زندگی ساکنان این شهر از ساکنان دیگر کلان‌شهرها کمتر است و روابط صمیمانه‌ای در جوامع کوچک‌تر آن شکل می‌گیرد. ساکنان خوش‌برخورد این شهر با افراد تازه‌وارد و گردشگران رابطۀ گرمی دارند و این رابطۀ حسنه باعث می‌شود که ساکنان جدید ادمونتون بتوانند زودتر به شهر عادت کنند و دوستان جدید بیابند.

شهر فستیوال کانادا

از‌آنجاکه تعداد بسیار زیادی از فستیوال‌های کانادا در شهر ادمونتون برگزار می‌شوند، می‌توان این شهر را «شهر فستیوال» نامید. هرسال بیش از پنجاه فستیوال و مراسم مختلف در زمینه‌های هنر، درام، غذا، تعطیلات رسمی و ملی، موسیقی، رسوم معنوی و تجربه‌های هیجان‌انگیز در منطقۀ Arts District در مرکز شهر ادمونتون برگزار می‌شود. بهترین فستیوال ادمونتون فستیوال سالانۀ بین‌المللی Fringe Theater است که بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین رویداد نمایشی کانادا به‌شمار می‌رود.

ورزش

ساکنان ادمونتون به داشتن سه تیم ورزشی بزرگ در رشته‌های فوتبال آمریکایی و هاکی و فوتبال و ده‌ها تیم کوچک باشگاهی افتخار می‌کنند. اگر از آن دسته افرادی هستید که تماشای رویدادهای ورزشی را به ورزش‌کردن ترجیح می‌دهند، می‌توانید از میان فعالیت‌های ورزشی بسیار زیاد این شهر یکی را انتخاب کنید. رویدادهای ورزشی زیادی در سالن‌ها و فضاهای باز و زمین‌های یخ این شهر برگزار می‌شوند که برای هر سن و هر سطحی از مهارت ورزشی مناسب‌اند.

وست ادمونتون مال (West Edmonton Mall)

وست ادمونتون مال (West Edmonton Mall)

هیچ مکانی مثل مرکز خرید وست ادمونتون مال نمی‌تواند منطقۀ بالای این شهر را توصیف کند. این مرکز خرید با مساحتی برابر با ۴۹۲هزار مترمربع، بزرگ‌ترین مجتمع خرید آمریکای‌شمالی است. وست ادمونتون مال به‌تنهایی می‌تواند جاذبه‌ای گردشگری باشد. شما می‌توانید به‌راحتی تعطیلات کامل را در این مرکز خرید بگذرانید و از فعالیت‌های خانوادگی و جذاب آن مانند آکواریوم غول‌آسا و پارک آبی استوایی‌اش لذت ببرید. در پایان روز نیز، می‌توانید به یکی از رستوران‌های مرکز خرید یا دو هتل مجموعه بروید.

فضای سبز

شهر زیبای ادمونتون در درۀ رود ساسکاچوان شمالی قرار گرفته و این رود از وسط شهر عبور می‌کند. علاوه‌برآن، شبکۀ بزرگی از فضاهای باز و پارک‌ها با هدف محافظت از محیط طبیعی در این شهر وجود دارد که مرکز استان آلبرتا را سرسبز نگه می‌دارد.

معایب زندگی در ادمونتون

همیشه همه‌چیز ایدئال نیست و این موضوع دربارۀ زندگی در شهر ادمونتون نیز صدق می‌کند. درادامه، به تعدادی از معایب زندگی در ادمونتون اشاره خواهیم کرد.

آب‌و‌هوا

آب‌و‌هوا

ادمونتون در شمال کانادا قرار گرفته است و این یعنی اگر قصد دارید در این شهر زندگی کنید، باید خودتان را برای مواجهه با زمستان‌هایی سرد و طولانی آماده کنید. اگرچه بارش برف در این شهر در‌مقایسه‌با بسیاری از شهرهای کانادایی کمتر است. برای مثال، بارش برف در ادمونتون حدود ۱۲۳.۵ سانتی‌متر و در مونترال ۲۰۹ سانتی‌متر در سال است. به‌طور‌کلی، می‌توان گفت که آب‌و‌هوای ادمونتون را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

زیرساخت نامناسب

زمستان‌های سرد و طولانی این شهر راه‌ها را تخریب می‌کند و آب‌شدن برف باعث به‌وجود‌آمدن ترک‌ها و چاله‌های زیادی در سطح جاده‌ها می‌شود. خیابان‌های شهر ادمونتون در تابستان کوتاه این شهر تقریباً همیشه در حال بازسازی و تعمیرند و این موضوع برای خودروسواران در این شهر دردسرساز است؛ چرا‌که ادمونتون با وجود جمعیت نه‌چندان زیاد، شهری بزرگ است و بسیاری از افراد برای کار و انجام‌ فعالیت‌های اجتماعی مجبورند که مسافت‌های طولانی را رانندگی کنند. خوشبختانه سیستم حمل‌و‌نقل عمومی ادمونتون در سال‌های اخیر بهبود یافته و سیستم ریلی و خطوط اتوبوس‌رانی شهر توسعه یافته است. می‌توان گفت که سیستم حمل‌و‌نقل عمومی کارآمد و زیرساخت نه‌چندان مناسب خیابان‌های شهر به‌ترتیب از مزایا و معایب زندگی در ادمونتون است.

شاخص شدت جرم

در سال ۲۰۱۷، شهر ادمونتون دومین شهر کانادا ازنظر شاخص شدت جرم (Crime Severity Index) و ۳۷درصد بیشتر از کلگری، همسایۀ جنوبی‌اش، بوده است. این شاخص نشان‌دهندۀ میزان و شدت جرایم گزارش‌شده به پلیس است؛ اما پیش از اینکه دربارۀ مهاجرت به ادمونتون تجدیدنظر کنید، به این موضوع توجه کنید که شاخص یادشده بیشتر نشان‌دهندۀ شدت جرایمی است که در گروه‌های مرتبط با موادمخدر دیده می‌شود و لزوماً به‌معنی ناامن‌بودن شهر برای عموم مردم نیست؛ بلکه شهر ادمونتون یکی از امن‌ترین شهرهای کانادا برای عموم مردم به‌شمار می‌رود.

آیا مهاجرت به ادمونتون برای شما تصمیم درستی است؟

همه‌چیز به اولویت‌های شما بستگی دارد. باتوجه‌به مزایا و معایب زندگی در ادمونتون که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، اگر می‌خواهید در شهری سرسبز و صمیمی و فعال زندگی کنید، ادمونتون می‌تواند برایتان انتخاب مناسبی باشد. افزون‌براین، اگر از زمستان‌های سخت و مسافت طولانیِ رفت‌و‌آمد روزانه بیزارید، احتمالاً ادمونتون شهر ایدئال شما نخواهد بود. باوجوداین، درصورتی‌که پیشنهاد کاری جالبی برای کار در این شهر دریافت کرده یا برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ادمونتون پذیرفته شده‌اید، بهتر است که زندگی در این شهر را امتحان کنید.



منابع: