براساس جدیدترین اطلاعیه جدید شرکت CKGS، برای رزرو کردن وقت تحویل مدارک، دانشجویان می‌بایست با توجه به نوع دوره تحصیلی که در زیر اشاره شده است اقدام کنند. ( لطفاً توجه داشته باشید که نام دوره می‌بایست به ایتالیایی در فرم pre-enrollment مشخص شود.)

نام دوره‌های به ایتالیایی:

  • Laurea /Laurea Magistrale – University enrollment
  • Dottorato di ricerca (phd)/ Master Post-laurea – Post Graduate

پروسه جدید از تاریخ ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۰ جهت تشکیل پرونده دانشجویی تحت عناوین University Enrollment, AFAM, Erasmus, Post-graduate بدین صورت می باشد:
پس از رزرو نوبت، متقاضیان می‌بایست ظرف مدت حداکثر ۸ ساعت نسبت به ارسال تصویر پاسپورت (the scanned copy of passport) و تائیدیه یونیورسیتالی (Universitaly form/confirmation) به آدرس‌های زیر ایمیل بزنند. ( به TO و CC  دقت نمایید )

Italyvisa.iran@ckgs.com & cc to visti.teheran@esteri.it

توجه:

اگر نتوانید در زمان مشخص شده در بالا، مدارک مورد نیاز را به آدرس‌های اشاره شده ایمیل بزنید، فرآیند درخواست شما لغو خواهد شد.

در قسمت Subject ایمیل خود موارد زیر را دقت کنید:

With Subject: Tracking ID, passport number and date of booked appointment in (DD-MM-YY)

همچنین ایمیل ارسالی می بایست به زبان انگلیسی و حاوی نام و نام خانوادگی و شماره پاسپورت باشد. دقت داشته باشید که حجم فایل‌های ارسالی می‌بایست کمتر از ۵ مگابایت باشد

توضیح مختصرری در مورد شرکت کوکس اند کینگز (CKGS)

شرکت کوکس اند کینگز (CKGS)، در واقع یکی از شرکای مهم و صاحب امتیاز تأمین منابع خارجی برای دولت ها و شرکت‌های تجاری در سراسر جهان است که اغلب بر روی خدمات رسانی به قسمت‌های کنسولی هیئت‌های دیپلماتیک سیاسی تمرکز دارد. این شرکت خدمات خود را با تمهیدات خاصی از جمله حمایت و پشتیبانی‌های اجرایی و مدیریت وظایف در رابطه با مراحل کامل پروسه درخواست ویزا، پاسپورت و کنسولی ارائه می‌کند. همچنین با توانمند‌سازی هیئت‌های سیاسی، بر روی کارها و وظایف اصلی احقاق حق متقاضیان تمرکز ویژه ای دارد. این مرکز فعالیت خود را در سال ۲۰۰۸ آغاز نمود و تا به امروز توانسته است از طریق نوآوری‌ها و ابتکارات خود راه حل های کاملا متمایز و متفاوتی را به مشتریان اخذ ویزا ارائه دهد و رسیدگی به نیاز آنها را در صدر جدول اهداف خود قرار دهد. کارکنان این مرکز خود را به فراهم کردن خدمات سالم، کارآمد و در عین حال مقرون به صرفه برای متقاضیان ویزا متعهد می دانند. CKGS یکی از شرکت های تبعی Cox & Kings Ltd یا همان (CKL) است و در مالکیت کامل این شرکت سهامی قرار دارد. CKL در واقع یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های مسافرتی در جهان محسوب می‌شود که در سال ۱۷۵۸ میلادی آغاز به کار کرده است. CKL یک شرکت سهامی عام است و از یک گروه پرتلاش با بیش از ۲۵۰۰ کارشناس حرفه ای تشکیل شده است. گردش حساب این مرکز بیش از ۵/۱ میلیاردUSD گزارش شده است. امروزه حضور پر نفوذ و تأثیر گذار این مرکز در مسافرت جهانی کاملا مشهود است چرا که بخش تحصیلات و بخش خدمات رسانی آن به بیش از ۲۲ کشور در ۴ قاره سرویس دهی می‌کند. این دو شرکت موظف هستند که با هیئت های دیپلماتیک مختلف از سراسر جهان به عنوان شریک ارائه خدمات با تأمین منابع خارجی در ارتباط باشند.

حوزه خدمات و وظایف عمومی CKGS

با توجه به آنچه که تاکنون گفته شد، CKGS شریک صدور ویزای سفارت ایتالیا در ایران برای ارائه خدمات ویزا است. به همین منظور این مرکز مسئول برنامه ریزی برای قرار ملاقات، دریافت مدارک و اسناد لازم برای ویزا از متقاضیان، انجام عملیات بیومتریک، دریافت هزینه‌های کامل از افراد با توجه به تعرفه‌های مشخص شده برای هر ویزا، ارسال درخواست ها به سفارت ایتالیا در ایران، جمع آوری پاسپورت های مورد پردازش و بازگرداندن پاسپورت‌ها به متقاضیان است. لازم به ذکر است درخواست وقت ملاقات سفارت ایتالیا به صورت غیر مستقیم از طریق وب‌سایت معرفی شده در بخش قبلی امکان پذیر است. همچنین حضور متقاضی در مرکز برای ارائه مدارک و انگشت ‌نگاری الزامی است. متقاضیانی که از این طریق اقدام به تعیین وقت سفارت ایتالیا می نمایند، پس از طی کردن تمامی مراحل اخذ ویزا می بایست در تاریخ و ساعت اعلام شده برای مصاحبه به دفتر کنسولی سفارت مراجعه نمایند. به یاد داشته باشید این تنها وظیفه شماست که به عنوان یک متقاضی ویزای ایتالیا تمامی مدارک و اسناد مورد نیاز ویزا را به درستی به این مرکز ارائه دهید و شرکت CKGS، کافی بودن و یا تایید مدارک شما از سوی سفارت و پذیرش درخواست شما را تضمین نخواهد کرد.

آدرس شرکت کاکس اند کینگز گلوبال در ایران : تهران، ولنجک، انتهای خیابان سیزدهم شرقی، مرکز خرید گالریا، ساختمان اداری، طبقه چهارم.

اگر به زندگی و یا مهاجرت تحصیلی به ایتالیا علاقمندید با ما همراه باشید.

منابع:

https://www.ckgsir.com/track-visa-status