کانادا از دَه استان و سه منطقه تشکیل شده است و از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام منتهی می‌شود. این کشور تقریباً دَه‌میلیون کیلومترمربع وسعت دارد و از این نظر، دومین کشور پهناور دنیاست. دَه استان کشور کانادا عبارت‌اند از: اونتاریو، کبک، نوا اسکوشا، نیوبرانزویک، مانیتوبا، بریتیش کلمبیا، جزیرۀ پرنس ادوارد، ساسکاچوان، آلبرتا و نیوفاندلند. مناطق این کشور نیز نورث وست و یوکون و نوناوات نام دارند. شهرهای معروف کانادا طیف گسترده‌ای از تنوع نژادی و سبک زندگی را پوشش می‌دهند و در میان این فهرست، می‌توان از شهرهای شلوغ و پرجنب‌وجوش تا شهرهای خلوت و آرام را یافت. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به مهاجرت تحصیلی به کانادا ، شهرهای معروف کانادا را معرفی خواهیم کرد.

شهر تورنتو استان اونتاریو

شهر تورنتو مرکز استان اونتاریوست. این شهر یکی از شهرهای معروف کانادا است و نزدیک به سه میلیون نفر جمعیت دارد که با احتساب جمعیت محدودۀ تورنتو بزرگ (GTA)، این تعداد به بیش از شش‌میلیون نفر می‌رسد؛ به‌همین‌دلیل، تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا و چهارمین شهر بزرگ قارۀ آمریکای‌شمالی شناخته می‌شود. تورنتو مرکز اقتصاد کانادا به‌حساب می‌آید و محله‌های یونانی، ایتالیایی، ایرانی، کره‌ای و چینی را در خود جای داده است. این شهر احتمالاً بیش از هر عامل دیگری به‌خاطر دانشگاه تورنتو، جشنوارۀ فیلم تورنتو، برج CN و تیم‌های ورزشی‌اش مشهور است. علاوه‌بر‌این، دسترسی به دریاچۀ تورنتو و سه رودخانه‌ای که در شهر به‌هم می‌رسند، از دیگر مزایای تورنتو به‌شمار می‌آید.

شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا

شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا

شهر ونکوور با بیش از ۲.۵میلیون نفر جمعیت، سومین شهر بزرگ کانادا محسوب می‌شود و گزینه مناسبی برای تحصیل در کاناداست و در سال‌های اخیر، به‌طور متمادی به‌عنوان یکی از پنج شهر برتر دنیا برای زندگی شناخته ‌شده است. دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا و سایمون فریزر ازجمله مؤسسه‌های آموزش عالی مشهور این شهر هستند که درمجموع، بیش از نودهزار نفر دانشجو در آن‌ها تحصیل می‌کنند. شهر ونکوور به‌دلیل موقعیت جغرافیایی، طبیعتی دیدنی و آب‌وهوایی بسیار مطبوع دارد؛ به همین سبب یکی از شهرهای معروف کانادا است. همچنین، سیستم حمل‌ونقل و بندر این شهر در جهان بسیار مشهور است.

شهر مونترال استان کبک

یکی دیگر از شهرهای معروف کانادا شهر مونترال است. شهر مونترال با جمعیتی افزون‌بر ۱.۹میلیون نفر، دومین شهر پرجمعیت کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر استان کبک به‌شمار می‌رود. زبان رسمی این شهر فرانسوی است و بیش از ۵۰‌درصد ساکنانش به این زبان صحبت می‌کنند؛ البته درصد زیادی از مردم شهر به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی می‌توانند سخن بگویند. شهر مونترال به‌دلیل دانشگاه مونترال و محله‌ای در مرکز شهرش شهرت دارد که از قرن هفدهم، بافتش تغییر نکرده است.

شهر ویکتوریا استان بریتیش کلمبیا

شهر ویکتوریا استان بریتیش کلمبیا

شهر ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیاست و جمعیتش به حدود ۳۷۰هزار نفر می‌رسد. این شهر یکی از شهرهای قدیمی تأسیس‌شده در غرب کانادا محسوب می‌شود و نام آن از ملکۀ انگلستان در قرن نوزدهم گرفته شده است. شهر ویکتوریا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی‌اش را حفظ کرده است. از میان ساختمان‌های قدیمی این شهر می‌توان به ساختمان‌های پارلمان و هتل ایمپرس اشاره کرد که تاریخ اتمام ساخت آن‌ها به اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم می‌رسد. شایان ذکر است شهر ویکتوریا پس از شهر سان‌فرانسیسکو، قدیمی‌ترین محلۀ چینی‌ها را در آمریکای‌شمالی دارد و از نظر تنوع فرهنگی یکی از شهرهای معروف کانادا است. ویکتوریا به «شهر با‌غ‌ها» شهرت دارد و در فهرست بیست شهر برتر دنیا برای زندگی قرار گرفته است.

شهر هالیفاکس استان نوا اسکوشا

شهر هالیفاکس مرکز استان نوا اسکوشاست و حدود چهارصدهزار نفر در آنجا ساکن هستند. منطقۀ هالیفاکس از چهار بخش تشکیل شده است: هالیفاکس، حومۀ هالیفاکس، دارتموث و بدفورد. این شهر که یکی از شهرهای معروف کانادا است، یکی از مراکز اقتصادی بزرگِ شرق کانادا نیز به شمار می‌آید و شرکت‌های دولتی و خصوصی در این شهر متمرکز هستند. صنایع اصلی هالیفاکس عبارت‌اند از: ماهی‌گیری، معدن، جنگل و استخراج گاز طبیعی. هالیفاکس به‌دلیل دانشگاه‌های دالهاوزی و سنت‌ماری مشهور است و باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی‌اش، مردمی خون‌گرم و آب‌وهوایی نسبتاً مطبوع دارد.

شهر کبک استان کبک

شهر کبک استان کبک

شهر کبک مرکز استان کبک است و حدود هشتصدهزار نفر در این شهر و اطراف آن زندگی می‌کنند. زبان غالب ساکنان شهر کبک مانند شهر مونترال فرانسوی است. این شهر یکی از شهرهای اروپایی قدیمی در آمریکای‌شمالی به‌حساب می‌آید و یونسکو قسمت قدیمی آن را در فهرست میراث جهانی ثبت کرده است. بیشترین موقعیت‌های شغلیِ شهر کبک در شرکت‌های دولتی، شرکت‌های خدماتی، شرکت‌های بازرگانی و شرکت‌های گردشگری وجود دارد. ناگفته نماند دانشگاه لاوال و دانشگاه کبک، ازجمله دانشگاه‌های برتر و معتبر کانادا، در این شهر قرار دارند.

شهر کلگری استان آلبرتا

یکی دیگر از شهرهای معروف کانادا شهر کلگری است. شهر کلگری در غرب استان آلبرتا و هشتادکیلومتری شرق کوه‌های راکی قرار گرفته است. این شهر با بیش از ۱.۲میلیون نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا و پس از تورنتو و مونترال، بزرگ‌ترین شهر کانادا به‌شمار می‌آید. اقتصاد این شهر بر صنایع انرژی، فیلم، حمل‌ونقل، فناوری، کارخانه‌ها، هوافضا و سلامت متکی است. دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌های بزرگ کانادایی در کلگری قرار دارند و این شهر بیشترین تعداد میلیونر را در خود جای داده است.

شهر اتاوا استان اونتاریو

آخرین نام در فهرست شهرهای معروف کانادا شهر اتاوا پایتخت کشور کاناداست که بیش از ۱.۳میلیون نفر جمعیت دارد. در سال ۱۸۲۶، این شهر تأسیس و به‌مرورِزمان به مرکز سیاست در کانادا تبدیل شد. اتاوا باسوادترین ساکنان را در میان شهرهای کانادا دارد و دانشگاه‌های کارلتون و اتاوا، از دانشگاه‌های معتبر کانادا، در این شهر واقع هستند. دانشگاه کارلتون ابتدا به‌عنوان دانشگاه خصوصی شروع به کار کرد؛ اما هم‌اکنون دانشگاهی دولتی و جزو دانشگاه‌های جامع کاناداست. گفتنی است دانشگاه اتاوا، دیگر دانشگاه معتبر این شهر، بزرگ‌ترین دانشگاه دوزبانه (انگلیسی‌فرانسوی) دنیا محسوب می‌شود. از جاذبه‌های گردشگری مشهور اتاوا می‌توان به ساختمان پارلمان و کانال ریدو اشاره کرد. این کانال از میان شهر می‌گذرد و در زمستان‌ها به بزرگ‌ترین پیست اسکیت دنیا تبدیل می‌شود.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما همراه باشید.

منبع: