کانادا یکی از کشورهای امن دنیاست و شهرهای بزرگ این کشور در شاخص امنیت از نمرۀ مناسبی برخوردارند و در مناطق پرجمعیت آن، جرم‌های سازمان‌یافته به‌ندرت اتفاق می‌افتد. همچنین شهرهای دانشجویی کانادا، به‌دلیل فضای فرهنگی و مدرن غالب، از امن ترین شهرهای کانادا هستند و احتمال جیب‌بری یا کیف‌قاپی بسیار کم است. بخش Canada Statistics وب‌گاه رسمی دولت کانادا آمار مختلفی از جمله شاخص امنیت شهرهای این کشور را منتشر می‌کند. در این مقاله، برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، امن ترین شهرهای کانادا را نام می‌بریم.

شهر ادمونتون

یکی از امن ترین شهرهای کانادا شهر ادمونتون است. این مرکز استان آلبرتا کانادا و در شمال رود ساسکاچوان قرار گرفته است. در این شهر، حدود یک‌میلیون نفر زندگی می‌کنند و پس از شهر کلگری، بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا به‌شمار می‌آید. ادمونتون «پایتخت نفت کانادا» لقب گرفته است و موقعیت‌های شغلی زیادی در آن وجود دارد. بیش از ۲۵درصد از جمعیت این شهر مهاجر هستند؛ به‌همین‌‌دلیل، هرساله جشن‌های مختلفی از فرهنگ‌های مختلف در سرتاسر شهر برگزار می‌شود. افزون‌براین، شهر ادمونتون میزبان دانشجویان دانشگاه‌های آلبرتا و مک‌ایوان است. این شهر مرکز خرید وست ادمونتون، بزرگ‌ترین مرکز خرید در آمریکای‌شمالی را در خود دارد. این مرکز خرید درکنار فروشگاه‌های مختلف، از مراکز تفریحی مانند شهربازی و پارک آبی و سالن بولینگ بهره می‌برد. شهر ادمونتون از شهرهای ارزان‌قیمت کانادا محسوب می‌شود؛ به‌گونه‌ای که هزینۀ اجارۀ واحد مسکونی یک‌خوابه در یکی از امن ترین شهرهای کانادا بین ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار کانادا در ماه است و هزینه‌های ماهانۀ هر نفر نیز به حدود ۶۰۰ دلار کانادا می‌رسد.

شهر هالیفکس

شهر هالیفکس

شهر هالیفکس مرکز استان نوا اسکوشا و یکی از بندرهای شرق کاناداست. این شهر چهارصدهزار نفر جمعیت دارد و یکی دیگر از امن ترین شهرهای کانادا به شمار می‌آید. شهر هالیفکس مناسب کسانی است که زندگی آرام و به دور از شلوغی را می‌پسندند. دانشگاه‌های دالهاوزی و مانت‌سنت‌وینست و سنت‌ماری ازجمله مراکز آموزش عالی بزرگ شهر هالیفکس هستند. این شهر و به‌طورکلی استان نوا اسکوشا، آب‌وهوای ملایم‌تری در‌مقایسه‌با سایر نقاط کشور کانادا دارد و زمستان‌ها دمای هوا نهایتاً به منفی ۱۰ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. هزینۀ زندگی در این شهر درمقایسه‌با شهرهای بزرگی مانند ونکوور و تورنتو ارزان‌تر است. برای مثال، هزینۀ ماهانۀ اجارۀ واحد مسکونی یک‌خوابه بین ۱،۰۰۰ تا ۱،۳۰۰ و هزینۀ خرید مسکن به‌طور متوسط درحدود ۳۲۰هزار دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

شهر ونکوور

از جمله امن ترین شهرهای کانادا می‌توان به شهر ونکوور اشاره کرد. این شهر در غرب کشور کانادا و استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. جمعیت این شهر حدود ۲.۵میلیون نفر است و سومین شهر پرجمعیت کانادا به‌شمار می‌آید. شهر ونکوور پذیرای مهاجران بسیاری از سراسر دنیاست و زبان مادری بیش از ۵۰درصد ساکنانش انگلیسی نیست. به‌دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر، دمای هوای ونکوور در زمستان گرم‌تر از دیگر نقاط کاناداست. شهر ونکوور قطب اقتصادی غرب کانادا و بندر ونکوور بزرگ‌ترین بندر کانادا محسوب می‌شود. در این شهر، پنج دانشگاه معتبر به‌چشم می‌خورد که دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا و سایمون فریزر از بقیه مشهورترند. بیش از نودهزار نفر دانشجو فقط در این دو دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مشغول تحصیل هستند. ناگفته نماند هزینۀ مسکن در ونکوور بسیار گران است و در سال گذشته، این شهر از این نظر دومین شهر گران دنیا لقب گرفت.

شهر تورنتو

شهر تورنتو

شهر تورنتو پایتخت استان اونتاریو و بزرگ‌ترین شهر کاناداست. این شهر ۲.۸میلیون نفر جمعیت دارد که با درنظر‌گرفتن منطقۀ تورنتوِ بزرگ (GTA)، بیش از شش‌میلیون نفر در این منطقه زندگی می‌کنند. تورنتو شهری پرجنب‌وجوش است و ساکنانش با فرهنگ‌های مختلف درکنار یکدیگر زندگی می‌کنند. به همین سبب یکی از امن ترین شهرهای کانادا به شمار می‌آید. باید توجه کنید که این شهر آب‌وهوای سرد و زمستان‌های سختی دارد و در زمستان، دمای هوا ممکن است تا منفی ۳۰ درجۀ سانتی‌گراد کاهش یابد. مراکز آموزش عالی متعددی در این شهر وجود دارند که دانشگاه‌های تورنتو و رایرسون و یورک ازجمله مراکز آموزشی پرآوازه به‌حساب می‌آیند. بعد از شهر سان‌فرانسیسکو و نیویورک، شهر تورنتو سومین شهر در قارۀ آمریکای‌شمالی است که شرکت‌های فناوری اطلاعات در آن به‌طور گسترده فعالیت می‌کنند. شرایط کار در این شهر به‌شدت رقابتی و هزینۀ زندگی نیز در آنجا نسبتاً گران است.

شهر ویکتوریا

شهر ویکتوریا پایتخت استان بریتیش کلمبیاست و در جنوب جزیرۀ ونکوور قرار دارد. در بین تمام شهرهای کانادا، این شهر بهترین وضعیت آب‌وهوایی را دارد؛ چراکه دمای هوا به‌ندرت به زیر صفر می‌رسد و به‌دلیل آب‌وهوای معتدل، به این شهر لقب «شهر باغ‌ها» داده‌‌اند. همچنین، شهر ویکتوریا پس از شهر سان‌فرانسیسکو، بیشترین تعداد رستوران را در خود جای‌ داده است و پایتخت دوچرخه‌سواری کانادا به‌‌شمار می‌آید. چندین مدرسه و کالج در این شهر مشغول آموزش دانشجویان هستند و بیش از ۷۰درصد از جمعیت شهر تحصیلات دانشگاهی دارند. دانشگاه ویکتوریا که در این شهر واقع شده، یکی از  دانشگاه‌های پژوهش‌محور برتر دنیاست. شایان ذکر است هزینۀ ماهانۀ زندگی در یکی از امن ترین شهرهای کانادا برای هر نفر حدود ۹۰۰ و هزینۀ اجارۀ واحد مسکونی یک‌خوابه بین ۱،۳۰۰ تا ۱،۵۰۰ دلار کانادا برآورد می‌شود.

شهر مونترال

شهر مونترال

یکی دیگر از امن ترین شهرهای کانادا شهر مونترال است. شهر مونترال بزرگ‌ترین شهر استان کبک و دومین شهر بزرگ کانادا پس از شهر تورنتوست. این شهر هشت‌هزارساله به‌خاطر فرهنگ غنی و جشنواره‌های متنوع و غذاهای خوش‌مزه‌اش مشهور است. زبان فرانسوی یکی از زبان‌های رسمی در استان کبک به‌شمار می‌آید و آشنایی با آن به زندگی راحت‌تر در شهر مونترال کمک می‌کند. به‌طورکلی، آب‌وهوای این شهر معتدل و چهارفصل است؛ اما زمستان‌هایی طولانی دارد. زبان تدریس در بیشتر دانشگاه‌های این شهر فرانسوی است؛ بااین‌حال، دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا رشته‌های متنوعی به زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. از صنایع فعال در این شهر می‌توان به صنایع غذایی، فیلم‌سازی، بانکداری، فناوری اطلاعات و هوافضا اشاره کرد. هزینۀ اجارۀ واحد مسکونی یک‌خوابه در مرکز شهر مونترال به‌طور متوسط حدود ۱،۲۰۰ دلار کانادا در ماه است.

شهر کلگری

شهر کلگری در استان آلبرتا در غرب کانادا قرار دارد. بیش از ۱.۳میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند و چهارمین شهر بزرگ کانادا به‌شمار می‌آید. آب‌وهوای این شهر نسبتاً خشک و کم‌رطوبت است و زمستان‌های سردی دارد. یک‌سوم ساکنان این شهر از مهاجران تشکیل شده است و به‌دلیل وضعیت اقتصادی مناسب، حتی شهروندان کانادایی برای موقعیت بهتر به یکی از امن ترین شهرهای کانادا مهاجرت می‌کنند. یکی از دانشگاه‌های معتبر کانادا، یعنی دانشگاه کلگری، در این شهر قرار دارد. گفتنی است هزینۀ ماهانۀ اجارۀ واحد مسکونی یک‌خوابه در شهر کلگری در‌حدود ۱،۰۰۰ دلار و هزینۀ ماهانۀ اجارۀ واحد مسکونی دو‌خوابه بین ۱،۳۰۰ تا ۱،۴۰۰ دلار کاناداست.

شهر اوتاوا

شهر اوتاوا پایتخت کشور کاناداست و نزدیک به یک‌میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر یکی از امن ترین شهرهای کانادا است. همچنین ازنظر پاکیزگی، این شهر در مقام سوم و ازنظر کیفیت زندگی، در مقام چهاردهم دنیا قرار می‌گیرد. دمای هوای این شهر در زمستان به حدود منفی ۱۵ و در تابستان به حدود ۳۰ درجۀ سانتی‌گراد می‌رسد. شایان ذکر است است شهر اوتاوا میزبان دانشجویان دانشگاه اوتاوا و کارلتون است. هزینۀ اجارۀ واحد مسکونی در اوتاوا بسته به منطقۀ محل سکونت بین ۷۰۰ تا بیش از ۱،۴۰۰ دلار کانادا در ماه است. همچنین، هزینه‌های ماهانۀ زندگی هر نفر در این شهر تقریباً به ۱،۰۰۰ دلار کانادا می‌رسد.

شهر واترلو

شهر واترلو

یکی دیگر از امن ترین شهرهای کانادا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ، شهر واترلو است . شهر واترلو در جنوب استان اونتاریو واقع شده و کوچک‌ترین شهر منطقۀ واترلوست. این شهر حدود یک ساعت با تورنتو فاصله دارد و حدود صد و سیزده‌هزار نفر در آن ساکن هستند. به‌طورکلی، شهر واترلو تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و خشک دارد. میانگین دمای هوا در طول سال بین منفی ۱۱ تا ۲۶ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است. دو دانشگاه واترلو و ویلفرد لوریه در شهر واترلو پذیرای بیش از ۴۸هزار نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری هستند. ناگفته نماند هزینۀ اجارۀ واحد مسکونی یک‌خوابه در این شهر بین ۱،۱۰۰ تا ۱،۴۰۰ دلار کانادا در ماه است.

شهر کبک

شهر کبک در مقام نخست فهرست امن ترین شهرهای کانادا قرار دارد. این شهر مرکز استان کبک است و بیش از پانصدهزار نفر جمعیت دارد. شهر کبک یکی از شهرهای قدیمی اروپای‌شمالی و آب‌وهوایش قاره‌ای مرطوب است. در تابستان‌ها، دمای هوای کبک بین ۱۱ تا ۲۵ درجۀ سانتی‌گراد و در زمستان بین منفی ۵ تا منفی ۱۸ درجۀ سانتی‌گراد است. بیشترین فرصت‌های شغلی در شهر کبک درزمینۀ تجارت، حمل‌ونقل، خدمات و گردشگری وجود دارد و درصد بیکاری کمتر از میانگین کشوری است. دانشگاه لاوال و دانشگاه کبک در این شهر قرار دارند. تأسیس دانشگاه لاوال به سال ۱۶۶۳ برمی‌گردد و قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی در کانادا به‌شمار می‌آید. دانشگاه کبک شبکه‌ای متشکل از دانشگاه‌های دولتی در شهرهای مختلف استان کبک است و مرکز اصلی آن در شهر کبک قرار دارد. هزینۀ زندگی برای هر نفر در این شهر بدون درنظرگرفتن هزینۀ اجارۀ مسکن، حدود ۸۰۰ دلار کانادا در ماه است. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هزینۀ ماهانۀ اجارۀ واحد مسکونی یک‌خوابه در این شهر بین ۵۰۰ تا ۱،۰۰۰ دلار کانادا تخمین زده می‌شود.

اگر به زندگی در کانادا علاقه دارید ، می توانید برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا از مشاوران ما کمک بگیرید.

منبع: