کانادا، بزرگ‌ترین کشور آمریکای‌شمالی و دومین کشور بزرگ دنیا، به داشتن مناظر بکر و تاریخی چندفرهنگی با ساکنانی از ملیت‌های گوناگون مشهور است. این کشور وسیع و ثروتمند با برخورداری از طبیعتی بسیار زیبا و بکر، یکی از مقاصد اصلی گردشگران دنیا به‌شمار می‌رود. هر استانِ این کشور از قلمرویی منحصربه‌فرد با جاذبه‌های خاص خود بهره می‌برد. افزون‌براین، کانادا در فهرست کشورهای آرامش‌بخش و زیبای دنیا قرار دارد و جاذبه‌هایی مانند پارک ملی بنف (Banff National Park) و آبشارهای نیاگارای این کشور در فهرست مکان‌های دیدنی دنیا به‌چشم می‌خورند. در‌ادامه، تعدادی از زیباترین شهرهای کانادا را معرفی خواهیم کرد تا اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، بتوانید بهترین گزینه را برای زندگی و تحصیلتان انتخاب کنید.

زیباترین شهرهای کانادا برای زندگی

کانادا کشوری بسیار زیبا و پر از منظره‌های طبیعی شگفت‌انگیز و باشکوه است. این کشور علاوه‌بر برخورداری از کوه‌های مرتفع و دریاچه‌های جذاب و منظرۀ زیبای دریا، شهرهای زیبای بسیاری دارد. در‌ادامه، ده شهر از زیباترین شهرهای کانادا برای زندگی را معرفی خواهیم کرد.

تورنتو، انتاریو

تورنتو، انتاریو

تورنتو یکی از زیباترین شهرهای کانادا است که در آن، مناظر بوهمیایی و امروزی و پیشرفته درکنارهم دیده می‌شود. این شهر پر از دره‌های زیبا و باغ و پارک است و اسکله‌ای پرجنب‌وجوش با منظره‌ای از مجمع‌الجزایری عجیب و جالب در دریاچه‌اش دارد. از بناهای زیبا و الهام‌بخش این شهر می‌توان به ساختمان فلت‌آیرون (Flatiron Building) و ساختمان قانون‌گذاری انتاریو (Ontario Legislature) و موزۀ سلطنتی انتاریو (Royal Ontario Museum) اشاره کرد.

هالیفکس، نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا یکی از استان‌های زیبای کانادا به‌شمار می‌رود. شهر هالیفکس نه‌تنها به‌خاطر تعداد بسیار زیاد بارها، کلاب‌ها، مکان‌های مخصوص اجرای موسیقی زنده و رستوران‌ها، بلکه به باغ‌ها و ساحل زیبایش شهرت دارد. هالیفکس علاوه‌بر بهره‌مندی از زیبایی طبیعی نوا اسکوشیا، جاذبه‌های گردشگری متعددی مانند بوتیک‌های مرکز خرید گرانویل (Granville Mall) و شبیه‌سازهای نظامی ارگ ملی هالیفکس (Halifax Citadel National Historic Site) دارد.

ساسکاتون، ساسکاچوان

این منطقۀ زیبای کانادا سرشار از درختان سرسبز است و در جنوب درۀ رود ساسکاچوان قرار دارد. زیبایی شهر ساسکاتون در فصل پاییز بسیار فریبنده است؛ یعنی زمانی‌که فصل تغییر می‌کند و برگ‌ها آرام‌آرام زرد و نارنجی می‌شود‌. این شهرِ پر از پارک و باغ واحه‌ای از درختان در میان چمنزاری بدون درخت است.

ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

ویکتوریا یکی از زیباترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، به «پایتخت بازنشستگان کانادا» تبدیل شده است. شکوه کوه‌های اطراف تنگۀ خوان د فوکا (Juan de Fuca Strait) با آب‌وهوای مطبوع و متعادل این شهر ترکیب شده و آن را به مقصد اصلی گردشگران علاقه‌مند به باغ‌ها و پارک‌ها تبدیل کرده است. ساختمان‌های مشهور این شهر عبارت‌اند از: هتل فیرمونت امپرس (Fairmont Empress Hotel) و ساختمان قانون‌گذاری بریتیش کلمبیا (British Columbia Legislature).

مونترال، کبک

شهر مونترال که رودخانۀ سنت‌لورنس آن را محاصره کرده است، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد؛ ازجمله محلۀ مونترال قدیم (Old Montreal) و تپۀ مونت رویال (Mont Royal) که نام شهر مونترال از آن گرفته شده است. ناگفته نماند زیبایی باشکوه و فریبندۀ کوه‌ها و ساحل این شهر گردشگران را مسحور می‌کند.

کلونا، بریتیش کلمبیا

می‌توان گفت که شهر کلونا، کالیفرنیای کشور کانادا به‌حساب می‌آید. این شهر به ساحل زیبا و باغ‌های انگورش مشهور است و در نزدیکی آن، چند پیست اسکی دیده می‌شود. پرداختن به هر تفریحی در شهر کلونا به‌سادگی ممکن است و این موضوع باعث می‌شود که این شهر برای هر گردشگری مقصدی ایدئال باشد.

اتاوا، انتاریو

اتاوا، انتاریو

بسیاری از ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی کانادا، ازجمله موزۀ تمدن (Museum of Civilization)، تپۀ پارلمان (Parlimant Hill)، موزۀ جنگ (War Museum) و گالری ملی (National Gallery) در شهر اتاوا واقع شده‌اند. محلۀ بایوارد مارکت (Byward Market) این شهر مملو از کلاب‌ها و مغازه‌های جذاب است و پارک گتینو (Gatineau Park) درکنار رودخانۀ گتینو در شهر اتاوا، پایتخت کانادا، قرار دارد.

سنت جانز، نیوفاندلند

شهر سنت‌جانز واقع در شرقی‌ترین نقطۀ کانادا، منظره‌ای بسیار زیبا شامل چندین دریاچه و تالاب و بندری طبیعی با زیبایی کم‌نظیر و خیره‌کننده دارد. شاید یکی از حقایق جالب دربارۀ شهر سنت‌جانز، تعداد زیاد بارهای آن باشد. درحقیقت، خیابان جورج این شهر رکورد بیشترین تراکم تعداد بار در مترمربع در آمریکای‌شمالی را ازآنِ خود کرده است. شهر سنت‌جانز با خانه‌های رنگارنگ محلۀ باتری (Battery) و برج کابوت (Cabot Tower) و گالری و موزۀ نیوفاندلند (Newfoundland Museum and Art Gallery) نیز شناخته می‌شود.

کبک سیتی، کبک

کبک‌سیتی شهری گردشگری و یکی از شهرهای زیبای کانادا در منطقۀ فرانسوی‌زبان این کشور است که در سال ۱۶۰۸، ساموئل د شمپلین (Samuel de Champlain) آن را تأسیس کرد. مکان‌های مشهوری مانند هتل فیرمونت (Fairmont Chateau Frontenac Hotel) و قلعۀ کبک (Quebec Citadelle) و مجلس ملی (National Assembly) در این شهر قرار گرفته‌اند. کبک‌سیتی مکانی عالی برای گردشگرانی است که می‌خواهند به بازدید مکانی تاریخی بروند، دوچرخه‌سواری کنند، به کنسرت راک بروند و در خیابان‌ها و باغ‌های زیبا قدم بزنند.

ونکوور، بریتیش کلمبیا

ونکوور، مشهورترین شهر کانادا، در سراسر دنیا به‌عنوان یکی از شهرهای برتر برای زندگی و تفریح شناخته می‌شود. منظرۀ اقیانوس و کوه‌هایی با قله‌های برفی، این شهر را به مقصدی عالی برای افرادی تبدیل کرده است که از تفریح در پیست‌های اسکی یا وقت گذراندن در ساحل لذت می‌برند.



منبع: