آب‌وهوای محل زندگی یکی از معیارهای بسیار مهمی است که پیش از مهاجرت، باید به آن توجه کنید تا بتوانید جایی منطبق با سلیقه و مناسب برای زندگی‌تان برگزینید. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، به‌احتمال زیاد می‌دانید که کشور کانادا به‌دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، هوای نسبتاً سرد و خشکی دارد و هر زمان از زندگی در کانادا صحبت می‌شود، حتماً به زمستان‌های سرد آن اشاره خواهد شد. با‌این‌حال، بعضی از شهرهای کانادا که در جنوب این کشور قرار گرفته‌اند، آب‌وهوای مساعدتری دارند. در این مطلب، بهترین شهر کانادا ازنظر آب‌و‌هوا را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید برای انتخاب مقصد دلخواهتان راحت‌تر تصمیم بگیرید.

شهرهای گرم کانادا

به‌طور کلی، شهر ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا گرم‌ترین شهر کانادا شناخته می‌شود؛ اما منظور ما از بهترین شهر کانادا از‌نظر آب‌و‌هوا، شهرهایی است که ترکیبی از روزهای آفتابی و آب‌وهوای معتدل بدون داشتن روزهای سرد زیاد و با میزان بارش برف کم است. در‌ادامه، فهرستی از این شهرها را مشاهده می‌کنید.

کبورگ، انتاریو

کبورگ، انتاریو

در شهر کبورگ (Cobourg)، در تمام طول سال دمای هوا معتدل و تقریباً همیشه بالای صفر درجه است؛ اما اگر می‌خواهید بهترین هوای این شهر و دمایی مانند شهرهای استوایی را تجربه کنید، بهتر است در فصل تابستان به این شهر سفر کنید. اگر در تابستان به این شهر سفر کردید، حتماً به ساحل کبورگ بروید تا جشنوارۀ Sandcastle را ببینید و با تجربۀ هوای بالای ۱۹ درجۀ سلسیوس در ماه‌های جولای و آگوست، فراموش کنید که در کشور سرد کانادا هستید!

کلونا، بریتیش کلمبیا

شهر کلونا (Kelowna) تقریباً در هر جایی ظاهر می‌شود که صحبت از بهترین شهر کانادا ازنظر آب‌و‌هوا باشد. زمانی‌که از این شهر دیدن کنید، حتماً عاشق منطقۀ زیبای درۀ اوکانگان (Okanagan Valley) خواهید شد. در شهر کلونا، می‌توانید روزهای زیادی را در سواحل استراحت کنید؛ چراکه این منطقه به‌صورت میانگین ۳۰۴/۲ روز از سال هوای آفتابی دارد و در آن، به‌ندرت یک روز کامل با آسمان ابری تجربه خواهید کرد.

ابوتسفورد، بریتیش کلمبیا

مهم نیست که در چه روزی از سال از شهر ابوتسفورد (Abbotsford) دیدن می‌کنید، این شهر همیشه زیباست. آب‌وهوای این شهر معتدل است و میانگین دمای آن از ۲/۹ تا ۱۸/۲ درجۀ سلسیوس تغییر می‌کند؛ بنابراین حتی در زمستان هم، هوای ابوتسفورد خیلی سرد نخواهد بود. اگر هوای آفتابی را دوست دارید، باید بدانید که شهر ابوتسفورد به‌طور میانگین هر‌سال برای ۱،۸۸۶ ساعت آفتابی است.

ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

شهر ویکتوریا معمولاً گرم‌ترین و بهترین شهر کانادا ازنظر آب‌و‌هوا شناخته می‌شود. دمای هوا در شهر ویکتوریا به‌صورت میانگین از ۴ تا ۱۶/۹ درجۀ سلسیوس متغیر است. هوای این شهر هیچ‌وقت خیلی سرد و یخ‌زده یا خیلی گرم نمی‌شود. میزان بارش برف در ویکتوریا کم است و میانگین سالانۀ بارش برف در آن، فقط ۳۹/۷ سانتی‌متر است. برای اینکه بتوانید میزان بارش برف در این شهر را با دیگر شهرهای کانادا مقایسه کنید، در نظر داشته باشید که در شهر اتاوا، تنها در ماه ژانویه به‌صورت میانگین ۵۳/۹ سانتی‌متر برف می‌بارد.

هالیفکس، نوا اسکوشیا

شهر هالیفکس (Halifax) با مِه شناخته می‌شود؛ اما خوشبختانه این مِه معمولاً زودگذر است و در این شهر می‌توانید از هوایی مطبوع لذت ببرید. تابستان‌های هالیفکس گرم و دمای هوا در این فصل به‌صورت میانگین از ۱۵/۲ تا ۱۹/۲ درجۀ سلسیوس متغیر است. آب‌وهوای شهر هالیفکس بسیار معتدل است و در این شهر، در روزهای گرم هم احساس نمی‌کنید که در حال ذوب‌شدن هستید!

سنت‌کاترینز، انتاریو

سنت‌کاترینز (St. Catharines) در منطقۀ نیاگارا واقع شده است و در آن، می‌توانید از منظرۀ آبشارهای بی‌نظیر و سواحل لذت ببرید. در این منطقه، دمای هوا از منفی ۳/۸ تا ۲۱/۹ درجۀ سلسیوس تغییر می‌کند و تنها نُه روز از سال برفی بیشتر از پنج سانتی‌متر می‌بارد. در شهر سنت‌کاترینز، احتمال خیس‌شدن از طوفان و باران نیز بسیار کم است و به‌صورت میانگین فقط چهار روز از سال باران شدید بیش از ۲۵ میلی‌متر می‌بارد.



منابع: