کانادا یکی از پنج کشور مهم برای دانشجویان بین‌المللی و از مقاصد مهاجرپذیر برتر انگلیسی‌زبان برای تحصیل در خارج از کشور است. دانشجویانی که در کشورهای غیرانگلیسی‌زبان زندگی می‌کنند و قصد تحصیل در کانادا به زبان انگلیسی را دارند، باید مدارک احراز تسلط خود به زبان انگلیسی را به دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا ارائه کنند. یکی از مدارک معتبر بین‌المللی زبان انگلیسی، نتیجۀ آزمون آیلتس (IELTS) است. مؤسسه‌های آموزشی مختلف نمره‌های آیلتس متفاوتی می‌پذیرند. بیشترِ دانشگاه‌های کانادایی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نمره‌های ۶.۵ و ۷ آیلتس را می‌پذیرند؛ اما در میان آن‌ها، دانشگاه‌هایی وجود دارند که در بعضی از دوره‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی، نمرۀ ۶ این آزمون را می‌پذیرند. در این مطلب، تعدادی از دانشگاه‌های کانادا که آیلتس ۶ را می‌پذیرند، به شما معرفی می‌کنیم.

توجه کنید که ممکن است دانشگاه‌های معرفی‌شده در این مطلب فقط در بعضی از دوره‌ها این نمره را بپذیرند. همچنین، احتمال دارد که برای برنامۀ مهاجرتی مدنظرتان، به نمره‌های عالی‌تری نیاز داشته باشید؛ بنابراین پیش از تصمیم‌گیری، حتماً وب‌سایت دانشگاه و وضعیت برنامۀ مهاجرتی دلخواهتان را به‌دقت بررسی کنید.

دانشگاه‌های کانادا که آیلتس ۶ را در مقطع کارشناسی ارشد می‌پذیرند

دانشگاه‌های کانادا دوره‌های متفاوتی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهند. دانشجویان بین‌المللی معمولاً کشور کانادا را برای تحصیل در دورۀ کارشناسی ارشد انتخاب می‌کنند؛ چرا‌که دوره‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کانادا، ارزشمندتر و ارزان‌تر از دوره‌های تحصیلی دیگر در این کشور هستند. درادامه، پنج دانشگاه کانادایی را به شما معرفی می‌کنیم که در دوره‌های کارشناسی ارشد، نمرۀ آیلتس ۶ را می‌پذیرند. اگر علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید با ما همراه باشید.

دانشگاه چارلز استوارت

دانشگاه چارلز استوارت (Charles Stuart University) چندین پردیس در کشور استرالیا دارد. پردیس این دانشگاه در استان انتاریو از اولین پردیس‌های خارجی این دانشگاه در کشور کانادا است. دانشگاه چارلز استوارت یکی از معدود دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود که نمرۀ ۶ آزمون آیلتس را می‌پذیرند. کالج موهاک و شرایدن، دانشگاه مک‌مستر، دانشگاه فلمینگ، دانشگاه رجینا، دانشگاه فریزر ولی و دانشگاه تامسون ریورز ازجمله مؤسسه‌های همکار دانشگاه چارلز استوارت انتاریو به‌شمار می‌روند.

دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا (Concordia University) یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا است. این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان در سال ۲۰۲۱ که مؤسسۀ QS منتشر کرده، در رتبۀ چهارصدوهفتادوهفتم قرار گرفته است. افزون‌براین، مدرسۀ کسب‌وکار جان مولسون (John Molson Business School) یکی از دَه مدرسۀ کسب‌وکار برتر کانادا شناخته می‌شود. دانشگاه کنکوردیا برای بسیاری از دوره‌های تحصیلی، نمرۀ ۶ آیلتس با نمرۀ ۵.۵ در هر مهارت را می‌پذیرد.

دانشگاه فرلی دیکنسون

دانشگاه فرلی دیکنسون (Fairleigh Dickinson University) فرصت تحصیل در دانشگاهی آمریکایی واقع در کانادا را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. این دانشگاه خصوصی دو پردیس در نیویورک‌سیتی و نیوجرسی آمریکا و یک پردیس در ونکوور کانادا دارد. دانشگاه فرلی دیکنسون یکی دیگر از دانشگاه‌های کاناداست که نمرۀ آیلتس ۶ را قبول می‌کنند.

دانشگاه اچ‌ای‌سی مونترال

مدرسۀ کسب‌وکار اچ‌ای‌سی مونترال (HEC Montreal Business School) یکی از دانشکده‌های دانشگاه مونترال (University of Montreal) است. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان در سال ۲۰۲۱ از دیدگاه مؤسسۀ QS، دانشگاه مونترال رتبۀ صدوهجدهم را ازآنِ خود کرده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های قدیمی‌ و ارزشمند کاناداست و در سال ۲۰۱۶، بهترین مدرسۀ کسب‌وکار این کشور در رشتۀ MBA شناخته شد. این دانشگاه خوش‌نام نیز در فهرست دانشگاه‌های کانادایی قرار می‌گیرد که آیلتس ۶ را می‌پذیرند.

دانشگاه کانادا وست

دانشگاه کانادا وست (University Canada West) دانشگاهی خصوصی واقع در استان بریتیش کلمبیا کانادا است. دیوید استرانگ، رئیس سابق دانشگاه ویکتوریا، این دانشگاه را تأسیس کرده است. دانشگاه کانادا وست دوره‌های متعددی در زمینه‌های کسب‌وکار، بازرگانی، ارتباطات، گردشگری، جغرافیا و اقتصاد به دانشجویان ارائه می‌کند. دانشگاه یادشده نیز در بعضی از دوره‌های مقطع کارشناسی ارشد نمرۀ ۶ آزمون آیلتس را می‌پذیرد.

به‌جز دانشگاه‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، دانشگاه‌ها و کالج‌های دیگری نیز می‌توانند در این فهرست قرار گیرند؛ ازجمله دانشگاه لتبریج، دانشگاه سنت‌ماری، دانشگاه ونکوور آیلند، دانشگاه نیپیسینگ، دانشگاه پلی‌تکنیک کوانتلن، کالج دورهام، کالج نیاگارا، کالج لتبریج، کالج فلمینگ و کالج سنت‌کلر.

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا می توانید از مشاوران ما کمک بگیرید.
منبع: