استان نیوبرانزویک در شرق کشور کانادا واقع شده و مرکز آن شهر فردریکتون است. این استان دوزبانه به شمار می‌آید. دوسوم جمعیت این استان انگلیسی‌زبان و یک‌سوم جمعیت آن فرانسوی‌زبان هستند. حدود نصف جمعیت این استان در شهرها زندگی می‌کنند. حدود هشتاد و سه درصد استان نیوبرانزویک جنگلی است و بخش عمده‌ای از اقتصاد استان از کارخانه‌ها، کشاورزی و معادن تأمین می‌شود. این استان چهار دانشگاه دولتی دارد. قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان کانادا یعنی دانشگاه نیوبرانزویک، دانشگاه مانت الیسون، دانشگاه سنت توماس و دانشگاه دو مونکتون دانشگاه های نیوبرانزویک کانادا هستند. در این مقاله برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند به معرفی دانشگاه های نیوبرانزویک کانادا می‌پردازیم.

دانشگاه مانت الیسون

یکی از دانشگاه های نیوبرانزویک کانادا دانشگاه مانت الیسون است. این دانشگاه در سال ۱۸۳۹ در شهر سکویل استان نیوبرانزویک تأسیس شد. دانشگاه مانت الیسون میزبان بیش از دو هزار و دویست دانشجو در چهل و پنج رشته در مقطع کارشناسی است. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: دانشکده هنر، دانشکده علوم اجتماعی و دانشکده علوم طبیعی. از میان رشته‌های ارائه شده می‌توان به این موارد اشاره نمود: کارشناسی زبان انگلیسی، کارشناسی تاریخ، کارشناسی موسیقی، کارشناسی فلسفه، کارشناسی روانشناسی، کارشناسی تئاتر، کارشناسی اقتصاد، کارشناسی جامعه‌شناسی، کارشناسی جغرافیا، کارشناسی علوم سیاسی، کارشناسی روابط بین‌الملل، کارشناسی زیست‌شناسی، کارشناسی شیمی، کارشناسی بیوشیمی، کارشناسی نجوم، کارشناسی ریاضی، کارشناسی علوم کامپیوتر، کارشناسی فیزیک و کارشناسی علوم محیط‌زیست. شهریه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی حدود هجده هزار و پانصد دلار کانادا در سال است. در صورت اقامت در پردیس دانشگاه، هزینه یک سال اقامت در اتاق یک‌خوابه شش هزار و سیصد دلار است. هزینه برنامه ‌غذایی در دانشگاه برای یک سال چهار هزار و هفتصد دلار کانادا است. در مجموع هزینه تحصیل در یکی از دانشگاه های نیوبرانزویک کانادا برای یک سال با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی دیگر مانند هزینه تهیه کتاب و بیمه دانشجویی به سی و چهار هزار دلار کانادا می‌رسد. جهت احراز دانش زبان انگلیسی ارائه مدرک تافل با حداقل نمره نود که نمره هیچ کدام از مهارت‌ها از بیست کمتر نباشد و یا ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره شش و نیم که نمره هیچ کدام از مهارت‌ها از شش کمتر نباشد الزامی است.

دانشگاه سنت توماس

دانشگاه سنت توماس

یکی دیگر دانشگاه های نیوبرانزویک کانادا دانشگاه سنت توماس است. این دانشگاه در سال ۱۹۱۰ در شهر فردریکتون استان نیوبرانزویک تأسیس شد و هم‌اکنون بیش از هزار و نهصد دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و برای تحصیل در آن ، مهاجرت تحصیلی به کانادا داشته اند. رشته‌های این دانشگاه در زمینه‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی ارائه می‌شوند و از میان رشته‌های دانشگاه سنت توماس می‌توان به این موارد اشاره نمود: کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی، کارشناسی تاریخ، کارشناسی حقوق بشر، کارشناسی روزنامه‌نگاری، کارشناسی فلسفه، کارشناسی جرم‌شناسی، کارشناسی اقتصاد، کارشناسی روابط بین‌الملل، کارشناسی ریاضیات، کارشناسی علوم سیاسی، کارشناسی روانشناسی، کارشناسی جامعه‌شناسی و کارشناسی مطالعات زنان. شهریه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی حدود شانزده هزار و سیصد دلار کانادا است. هزینه اقامت در پردیس یکی از بهترین دانشگاه های نیوبرانزویک کانادا بسته به مکان و تعداد اتاق محل اسکان بین پنج هزار و چهارصد تا هشت هزار و دویست دلار کانادا در سال می‌باشد. هزینه برنامه غذایی با چهارده وعده در هفته حدود چهار هزار دلار کانادا برای یک سال است. جهت احراز دانش زبان انگلیسی بسته به رشته انتخابی ارائه مدرک تافل با حداقل نمره بین شصت و یک تا هشتاد و نه یا ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره پنج تا شش و نیم الزامی است.

دانشگاه دو مونکتون

دانشگاه دو مونکتون

تنها دانشگاه فرانسوی‌زبان در فهرست دانشگاه های نیوبرانزویک کانادا دانشگاه دو مونکتون است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد و هم‌اکنون سه پردیس در شهرهای ادموندستون، مونکتون و شیپاگان دارد. دانشگاه دو مونکتون بزرگ‌ترین دانشگاه فرانسوی‌زبان در خارج از ایالت کبک به شمار می‌آید. بیش از چهار هزار و نهصد دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه دو مونکتون هشت دانشکده در خود جای داده است که عبارت‌اند از: دانشکده مدیریت، دانشکده هنر و علوم اجتماعی، دانشکده آموزش، دانشکده مهندسی، دانشکده تحصیلات تکمیلی، دانشکده علوم سلامت، دانشکده علوم و دانشکده حقوق. برای پاسخ به نیاز فرانسوی‌زبانان خارج از استان کبک دانشکده حقوق این دانشگاه در سال ۱۹۷۸ تأسیس شد. دانشکده علوم دانشگاه دو مونکتون تمام علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و علوم کامپیوتر را ارائه می‌نماید. از دیگر رشته‌های ارائه شده می‌توان به مدیریت، پرستاری، جنگلبانی و آموزش اشاره نمود. شهریه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه برای یک سال دوازده هزار و هفتصد دلار کانادا است که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی دیگر مانند بیمه به سیزده هزار و هشتصد دلار می‌رسد. هزینه اسکان در دانشگاه حدود سه هزار و هشتصد دلار و هزینه برنامه غذایی دو هزار و پانصد دلار کانادا در سال است. در میان دانشگاه های نیوبرانزویک کانادا این دانشگاه کمترین هزینه را برای اقامت و خوراک دریافت می‌کند. مجموع هزینه زندگی با در نظر گرفتن هزینه اسکان، هزینه خوراک، هزینه کتاب‌های درسی و هزینه‌های شخصی به حدود نه هزار و هشتصد دلار کانادا می‌رسد.

دانشگاه نیوبرانزویک

مشهورترین نام در میان دانشگاه های نیوبرانزویک کانادا دانشگاه نیوبرانزویک است. این دانشگاه در سال ۱۷۸۵ در شهر فردریکتون تأسیس شده است و قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان کانادا و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکای شمالی به شمار می‌آید. هم‌اکنون بیش از یازده هزار دانشجو در چهارده دانشکده مشغول به تحصیل در بیش از هفتاد و پنج دوره در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دو پردیس فردریکتون و سنت جان هستند. دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از: دانشکده هنر، دانشکده کسب‌وکار، دانشکده علوم کامپیوتر، دانشکده آموزش، دانشکده مهندسی، دانشکده جنگلبانی، دانشکده حرکت‌شناسی، دانشکده حقوق، دانشگاه مطالعات مدیریت، دانشکده پرستاری و دانشکده علوم. از میان رشته‌های ارائه شده می‌توان به این موارد اشاره کرد: حسابداری، مدیریت، هتلداری و گردشگری، باستان‌شناسی، زیست‌شناسی، ادبیات تطبیقی، تئاتر، اقتصاد، تاریخ، زبان‌شناسی، ریاضیات، موسیقی، فلسفه، علوم سیاسی، روانشناسی، نوروساینس، جامعه‌شناسی، آمار، مدیریت منابع انسانی، بازاریابی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی نرم‌افزار، حقوق، پرستاری، فیزیک و زمین‌شناسی. هزینه شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های نیوبرانزویک کانادا حدود نه هزار و هفتصد دلار کانادا در سال است. هزینه اقامت در پردیس دانشگاه و برنامه غذایی حدود هشت هزار و ششصد دلار در سال و هزینه خرید کتاب و وسایل جانبی دو هزار دلار کانادا است. جهت احراز دانش زبان انگلیسی ارائه مدرک تافل با حداقل نمره هشتاد و حداقل نمره بیست و پنج در مهارت نوشتن یا ارائه مدرک آیلتس آکادمیک با حداقل نمره هفت الزامی است.

برای دریافت مشاوره در زمینه گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و اقامت در این کشور می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: