تعداد افرادی که کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت تحصیلی به کانادا و یا زندگی خود انتخاب می‌کنند روزبه‌روز در حال افزایش است. آب و هوای متنوع، فرهنگ اجتماعی و سطح بالای علمی دانشگاه‌ها از جمله عوامل جذب مهاجران به این کشور هستند. اما نکته مهم دیگری که در مورد کانادا وجود دارد این است که در صورت داشتن مهارت و تخصص کافی، آینده کاری بسیار خوبی در انتظار شماست. این کشور پهناور، فرصت‌های کاری زیادی در بخش‌های صنعتی، تولیدی، درمانی و آموزشی در اختیار شما قرار می‌دهد. البته در کانادا هم مانند سایر کشورها، تفاوت معناداری بین حقوق دریافتی مشاغل مختلف وجود دارد و هنگام انتخاب شغل باید به درآمد آن توجه داشته باشید. چرا که انتخاب شغلی با درآمد بالاتر کمک می‌کند سریع‌تر با شرایط جدید سازگاری پیدا کنید. در ادامه مطلب با مشاغل پردرآمد در کانادا آشنا خواهید شد.

بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا

پیش از بررسی مشاغل مختلف، نگاهی به شرایط کار در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا از این طریق خواهیم داشت. با توجه به نیاز این کشور به نیروهای متخصص و حرفه‌ای، دولت کانادا برنامه‌های مختلفی برای جذب نیروی ماهر اجرا می‌کند. در این میان می‌توان به برنامه اکسپرس انتری اشاره کرد که افراد واجد شرایط با بارگذاری مدارک و سوابق خود، امتیازی بین ۰ تا ۱۰۰ می‌گیرند. سپس افرادی که امتیاز حداقل ۶۷ را کسب کرده باشند وارد مرحله بعدی خواهند شد. برای شرکت در این برنامه، داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و نمره آیلتس بالای ۷ ضروری است. سوابق کاری، مدارک و افتخارات حرفه‌ای و سن، از جمله عوامل دیگری هستند که منجر به دریافت امتیاز بیشتر خواهند شد. در صورتی که پیشنهاد شغلی (جاب آفر) هم داشته باشید، امتیاز شما بالاتر خواهد رفت.

بر اساس اطلاعات افرادی که توانسته‌اند از طریق برنامه‌های مختلف اقامت کانادا را به دست آورند؛ مشاغلی در حوزه مهندسی IT و فناوری اطلاعات، مشاغل مربوط به مهندسی نفت، مهندسی مکانیک، برق، مهندسی کشاورزی و همچنین مشاغل مرتبط با بهداشت و درمان و اپراتورهای صنعتی از جمله بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا هستند.

کار در کانادا.webp

پردرآمدترین شغل‌ها در کانادا چه هستند؟

بر اساس آمار رسمی، بالاترین میزان حقوق و دستمزد در کانادا متعلق به مشاغل پزشکی و درمانی است. معمولا در کنار پزشکان متخصص و عمومی، دندانپزشکان هم دارای درآمد بالایی هستند. البته سایر مشاغل مربوط به درمان و بهداشت هم در میان مشاغل پردرآمد در کانادا قرار می‌گیرند. مشاغل مرتبط با مهندسی و امور مالی هم از دیگر شغل‌های پردرآمد در کانادا هستند. در ادامه به ۱۰ مورد از این مشاغل پرداخته شده است.

پرستار رسمی

با افزایش جمعیت سالمندان کانادا ، تقضا برای پرستاران دارای پروانه رسمی رو به افزایش است. پرستاری یکی از شغل‌هایی است که در تمامی استان‌های کانادا مورد نیاز است. برای داشتن اجازه فعالیت به عنوان پرستار، افراد باید حداقل مدرک کارشناسی پرستاری داشته باشند و پروانه فعالیت پرستاری را از استان مورد نظر گرفته باشند. متوسط درآمد سالانه یک پرستار دارای پروانه رسمی مبلغی در حدود ۷۴۰۰۰ دلار است. همچنین اکثر پرستاران فعال در کانادا بین ۴۲ تا ۶۵ سال سن دارند و بیشترشان در سال‌های آینده بازنشست خواهند شد. از طرفی جمعیت کانادا رو به پیری است و در سال‌های آتی نیاز به پرستار برای مراقبت از سالمندان افزایش پیدا خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ کانادا کمبود حدود ۱۳۰۰۰ پرستار خواهد داشت. به همین دلیل دولت کانادا در پی تشویق افراد برای کار کردن به عنوان پرستار در کانادا است.

کار در کانادا به عنوان پرستار.webp

کار درمانگر

بسیاری از افراد شاغل در حرفه‌های مربوط به پزشکی و درمان روی کارهایی که مراجعان نمی‌توانند انجام دهند تمرکز می‌کنند اما افراد کار درمانگر (Occupational Therapists) روی توانایی‌های مراجعان تمرکز می‌کنند. در این شغل از فعالیت‌های روزمره برای بهبود شرایط سلامتی مراجعان استفاده می‌شود. این شغل یکی از مشاغل با بهترین دستمزد پایه و یکی از ۱۰ شغل پردرآمد در کانادا است.

متخصص شنوایی‌سنجی

شنوایی‌سنجی (Audiology) یکی از پردرآمدترین شغل‌های کانادا برای زنان است چرا که زنان در کانادا بیشتر از مردان وارد این رشته تحصیلی می‌شوند. نتایج آمار سرشماری کانادا نشان می‌دهد که با بالا رفتن سن جمعیت، تقاضا برای متخصصان در تشخیص و درمان ناشنوایی رو به رشد جمعیت بیشتر می‌شود. به گفته سایت Neuvoo دستمزد میانگین متخصصان شنوایی‌سنجی در کانادا حدود ۶۸۷۰۸ دلار در سال است.

متخصص شنوایی در کانادا.webp

روان‌شناس

روان‌شناس‌ها (Psychologists) لزوماً افرادی نیستند که جلوی شما می‌نشینند تا به صحبت‌هایتان در مورد مشکلاتتان گوش بدهند و بپرسند که در مورد مشکلاتتان چه حسی دارید؛ بلکه این افراد می‌توانند در زمینه‌ها مختلف، از ورزش گرفته تا اجرای قانون، فعالیت کنند. درآمد روان‌شناسی از چیزی که عموم مردم تصور می‌کنند کمتر است اما با این حال آمار نشان می‌دهد که روان‌شناسان در کانادا حدود ۹۲۳۶۷ دلار در سال درآمد دارند و این موضوع شغل روان‌شناسی را به یکی از ۱۰ شغل پردرآمد در کانادا تبدیل می‌کند.

تحلیل‌گر ‌مالی (Financial Analysts)

یکی از مشاغل جدید و مورد توجه کانادا تحلیل‌گر مالی است. در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ بیش از ۲۷۴۰۰ موقعیت شغلی در این زمینه ایجاد شد. تخمین زده می‌شود که ۲۹۰۰۰ موقیعت جدید شغلی در زمینه برای افراد واجد شرایط ایجاد شود. تحلیل‌‌گر مالی در واقع نوعی از خدمات مالی بشمار می‌آید و فردی است که تجزیه و تحلیل مالی را برای مشتریان مالی خارجی یا داخلی، سازمان‌ها و کسب و کارها، انجام می‌دهد.

صنعت فناوری اطلاعات

بخش صنعت فناوری اطلاعات یکی از سریعترین صنایع در حال رشد در کانادا است. این کشور در حال توسعه زیر ساخت‌ها و فناورهای مهم در زمینه IT است و از این نظر موجب خلق فرصت‌های شغلی متعددی برای متخصصان IT شده است.

صنعت فناوری اطلاعات در کانادا.webp

وکیل

وکالت یکی از بهترین مشاغل کانادا است. اگر مدرک کارشناسی وکالت دارید، بدون شک کانادا می‌تواند یک موقعیت عالی برای شما فراهم کند. هر چند که دانشجویان خارجی در این زمینه ممکن است به دلیل عدم رسمیت مدرک دانشگاهی نتوانند در این کشور فعالیت کنند و به همین دلیل افرادی که برای تحصیل در کانادا اقدام کرده‌اند، شانس بیشتری برای گرفتن این شغل‌ها دارند. البته کمیته ملی اعتبار (National Committee on Accreditation) شرایطی را فراهم کرده است که دانشجویان می‌توانند مدارک خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند و شانس حضور در این کشور به عنوان وکیل را داشته باشند. بنابراین، وکلای بین المللی فرصتی دارند تا آمادگی خود را برای آزمون وکالت کانادا تقویت کنند.

مهندس

حدود ۱۲ درصد مهندسان دارای مجوز در کانادا، در زمینه‌های عمران‌، برق، صنعت، ساخت و مهندسی مکانیک فعالیت می‌کنند. با توجه به رشد صنعتی این کشور نیاز به مهندسین بیش از پیش احساس می‌شود. برای مثال با گسترش صنعت هوایی کانادا و بازنشسته شدن فعالان این حوزه، موقعیت‌های شغلی فراوانی برای مهندسین هوا‌فضا در کانادا به وجود آمده است. در سال‌های پیش رو، حدود ۱۷ هزار موقعیت شغلی در صنعت‌ هوا‌فضای کانادا موجود خواهد شد. این افراد درآمدی در حدود ۴۵ دلار در ساعت دارند. داشتن مدرک دانشگاهی در رشته هوا‌فضا از شروط فعالیت در این زمینه است.

شغل های پردرآمد در کانادا بدون مدرک

بسیاری از مشاغل پردرآمد در سراسر دنیا مربوط به مهارت‌هایی است که بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهی قابل آموختن هستند. در کشور کانادا هم مشاغل فراوانی وجود دارند که نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارند. در جدول مشاغل مورد نیاز کانادا (NOC) بعضی از کارهایی که با کد B مشخص می‌شوند تنها به گذراندن دوره کارآموزی و مدارک فنی و حرفه‌ای معتبر نیاز دارند برخی دیگر هم تنها به تحصیلات دبیرستانی و دیدن آموزش شغلی نیاز دارند که با کد C مشخص می‌شوند. همچنینی برخی از مشاغل در کانادا وجود دارند که نیاز به آموزش خاصی ندارند و در حین کار کردن آنها را خواهید آموخت. این مشاغل هم با کد D مشخص شده‌اند. به غیر از مشاغل فنی و مشاغل آزاد، از دیگر شغل‌هایی که نیاز به مدرک تحصیلی ندارند می‌توان به مسئول پذیرش، مسئول فروش، آتش نشانی، آشپزی و رانندگی ترانزیت اشاره کرد.

کار در کانادا بدون مدرک.webp

شغل های فنی پردرآمد در کانادا

اگر به لیست مشاغل مورد نیاز کشور کانادا نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که تعداد زیادی از این شغل‌ها مربوط به مهارت‌های فنی هستند. برخی از برنامه‌های جذب مهاجر مانند استفاده از نیروی ماهر (اسکیل ترید) و برنامه پایلوت آتلانتیک هم روی اخذ ویزا برای افرادی با این مهارت‌ها متمرکز هستند. از جمله مشاغل فنی پردرآمد در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برقکار صنعتی
  • تعمیرکار یخچال و کولر
  • مکانیک خودرو
  • مکانیک ماشین آلات سنگین
  • لوله‌کش
  • نجار

شغل های آزاد پردرآمد در کانادا

یکی از بهترین مشاغل آزاد در کانادا که درآمد سالانه بسیار بالایی هم دارد؛ مشاور املاک است. برای فعالیت در این شغل می‌توانید مدارکی را از کالج‌های کانادایی دریافت کرده و سپس از طریق برنامه‌های مختلف جذب نیرو، اجازه کار دریافت کنید. این موقعیت شغلی دارای چشم‌انداز بسیار خوبی در همه استان‌های کانادا است و درآمد سالانه‌ای در حدود ۱۴۴ هزار دلار دارد.

کار آزاد در کانادا.webp

چه افرادی می‌توانند بدون داشتن مدرک دانشگاهی در کانادا کار کنند؟

بسته به استان انتخاب شده، مهارتی که دارید و وضعیت اقامتتان، باید روش‌های مختلفی را برای دریافت مجوز کار انتخاب کنید. اگر دارای پیشنهاد شغلی در یکی از مشاغل NOC هستید، می‌توانید برنامه اکسپرس انتری را برای دریافت ویزا امتحان کنید. همچنین در صورتی که می‌خواهید با مهاجرت به یکی از استان‌های آتلانتیک ویزا بگیرید، باید دارای پیشنهاد کار تمام وقت و غیرفصلی از یک کارفرمای معتبر به مدت حداقل یک سال باشید. پاس کردن آزمون زبان، داشتن بودجه کافی برای تامین مالی خود و خانواده‌تان و داشتن سابقه کاری، از دیگر شرایط افرادی است که قصد دریافت ویزای کاری با این روش را دارند. بسته به نوع مهارت ممکن است ویژگی‌های دیگری هم برای دریافت ویزا نیاز باشد که می‌توانید آنها را در وبسایت برنامه آتلانتیک مشاهده کنید.

الزامات مشاغل پردرآمد کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی

همان طور که اشاره شد، مشاغل پردرآمد کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی با کدهای B، C و D در جدول NOC مشخص شده‌اند. استخدام در مشاغل گروه B نیاز به مدرک معتبر و همچنین گذراندن دوره کاراموزی دارد. اما برای دریافت پیشنهاد شغل‌ در گروه C داشتن مدرک دیپلم و گذراندن آموزش‌های مرتبط با شغل کافی است. البته اگر قصد دارید از طریق برنامه اکسپرس انتری ویزا بگیرید باید مدرک زبان مورد قبول دولت کانادا را هم در اختیار داشته باشید.

مشاغل پردرآمد در کانادا.webp

میانگین درآمد سالیانه مشاغل پردرآمد در کانادا

با توجه به خدمات رفاهی و اجتماعی که دولت کانادا در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد؛ با انجام کارهای دارای درآمد متوسط هم می‌توانید زندگی خود را سپری کنید. اما مشغول شدن در کارهایی با حقوق بالاتر، زودتر شما را به موفقیت مورد نظر می‌رساند. در ادامه اشاره‌ای کوتاه به میانگین درآمد سالانه مشاغل پردرآمد در کانادا خواهیم داشت تا برای تصمیم‌گیری اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشید.

  • حقوق سالانه پرستار: از ۴۱۳۹۶ تا ۱۲۸۶۵۵ دلار
  • حقوق سالانه کاردرمانگر: از ۳۴۹۶۴ تا ۱۰۲۱۰۲ دلار
  • حقوق سالانه فیزیوتراپیست: از ۳۱۹۹۷ تا ۱۰۲۱۰۲ دلار
  • حقوق سالانه شنوایی سنجی: از ۵۵۴۵۶ تا ۱۰۷۷۳۸ دلار
  • حقوق سالانه متخصص بینایی‌سنجی: از ۲۹۲۵۰ تا ۶۵۰۰۰ دلار
  • حقوق سالانه دندانپزشکان: ۱۴۰۰۰۰ دلار
  • حقوق سالانه درمانگر تنفسی: از ۳۲۶۲۷ تا ۱۰۰۷۱۸ دلار
  • حقوق سالانه ماساژ درمانگر: از ۲۷۴۴۰ تا ۹۹۴۵۰ دلار
  • حقوق سالانه کایروپراکتور: از ۳۹۸۷۲ تا ۱۰۰۱۸۱ دلار
  • حقوق سالانه روان‌شناس: از ۵۹۸۶۰ تا ۱۳۲۵۰۰ دلار
  • حقوق سالانه تحلیلگر مالی: ۷۰۰۰۰ دلار
  • حقوق سالانه متخصص IT : ۸۱،۷۵۰ دلار
  • حقوق سالانه مهنس مکانیک: ۸۰۰۰۰ دلار
  • حقوق سالانه مهندس عمران :۶۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ دلار
  • حقوق سالانه وکیل: ۱۳۵۰۰۰ دلار

بهترین شغل برای زنان در کانادا

وقتی چنین عبارتی را جستجو می‌کنید فرض را بر این می‌گذارید که تبعیض جنسیتی وجود دارد و حالا در میان این تبعیض دنبال موقعیتی بهتر برای خود می‌گردید. واقعیت این است که در کانادا تبعیض جنسیتی وجود ندارد. در واقع اگر در حرفه‌ای که دارید متخصص هستید و تجربه کاری قابل توجی دارید، این که زن باشید یا مرد هیچ تأثیری روی روند کاری شما نخواهد گذاشت. چه بسا که شاید زند بودن در کانادا مزیت شما هم محسوب شود چراکه با سیاست‌هایی که دولت کانادا در چند سال اخیر برای جذب مهاجر اعمال کرده، شرایط کاری را برای زنان ساده‌تر هم کرده است. بنابراین زن باشید یا مرد تفاوتی ندارد، در کانادا می‌توانید یک وکیل، پرستار، پزشک، مدیر، فروشنده، روانشناس، آشپز یا آرایشگر با درآمد بالا باشید.

شغل های ساده در کانادا

وقتی تازه وارد کانادا می‌شوید و نمی‌خواهید خیلی سریع درگیر کارهای تخصصی و تمام‌وقت شوید و یا اگر دانشجو هستید و می‌خواهید کاری داشته باشید که خیلی ذهن شما را درگیر نکند و با گذاشتن زمان کم درآمدی داشته باشید که در هزینه‌های زندگی کمکتان کند بهتر است با کارهای ساده شروع کنید. در کانادا موقعیت‌های شغلی بسیاری با این شرایط وجود دارد. شما می‌توانید با درآمد 11 دلار در ساعت در یک رستوران سرور باشید، با درآمد ساعتی 14 تا 30 دلار راننده اوبر باشید، با درآمد 15 دلار در ساعت پرستار کودک باشید یا با درآمد 13 دلار در ساعت فروشنده فروشگاه‌های زنجیره‌ای باشید. این‌ها می‌توانند شغل‌های موقت شما باشند تا زمانی که به زندگی خود ثبات بدهید یا اینکه شغل‌های اصلی‌تان باشند تا زمان بیشتری برای زندگی کردن و لذت بردن از آن داشته باشید.

uber-app-open-on-an-android-phone-in-a-car.webp

شغل ایرانیان مقیم کانادا

این که اهل چه کشوری باشید تأثیر چندانی در شغلی که در کانادا به آن دست می‌یابید نخواهد داشت. مهم آن است که در چه زمینه‌ای تخصص دارید. کارفرمایان کانادایی به حرفه، تجربه و میزان تسلط شما به کارتان اهمیت می‌دهند. اما اگر بخواهیم با توجه به خلق و خو رفتارشناسی ایرانیان چند شغل با درصد استخدام بالا در کانادا معرفی کنیم شغل‌های مربوط به فروش در صدر این فهرست قرار خواهند گرفت. ایرانیان به خاطر خون‌گرمی و روابط اجتماعی خوب و صمیمی که دارند در پست‌های شغلی مثل سوپروایزر بخش فروش، مسئول بیمه، مشاور فروش و نماینده مالی عملکرد بهتری دارند و جالب است بدانید درخواست برای نیروی کار از طرف کارفرمایان کانادایی برای این پوزیشن‌ها در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده است.

مشاغل خانگی پردرآمد در کانادا

بعد از اپیدمی کرونا جهان با پدیده‌ای به نام دورکاری بیشتر آشنا شد و بسیاری از شرکت‌ها با مدیریت نیروهایشان هزینه‌های رفت و آمد و استقرار نیروها در شرکت را کاهش دادند. بعد از آن شغل‌هایی خانگی هم جایگاه‌ ویژه‌ای یافتند و بسیاری از مردم توانستند با استفاده از خلاقیت و مهارتشان در خانه و درآمدزایی کنند. شرکت‌هایی کانادایی هم از این قاعده مستثنی نبوده‌اند و نیروهای کر خود را با دورکاری و حضور پاره‌وقت مدیریت می‌کنند. اگر حسابدار، برنامه‌نویس یا نویسنده باشید به احتمالا زیاد می‌توانید در کانادا شغلی پیدا کنید که نیاز به حضور تمام وقت شما نداشته باشد. اما شغل‌های دیگر نیز هست که می‌توانید با انتخاب آن‌ها در خانه درآمدزایی کنید. در کانادا داشتن حیوان خانگی مسئله‌ای معمول است و از آنجایی که اغلب همسایگان شما کارمند هستند، به کسی نیاز دارند که از صبح تا بعدازظهر مراقب حیوان خانگی آن‌ها باشد. شما می‌توانید مسئولیت مراقبت از حیوانات خانگی همسایه‌هایتان رابه عهده بگیرید و از این راه درآمد داشته باشید. اگر به کار کردن در خانه علاقه دارید شغل‌های دیگری مثل خیاطی و آموزش آنلاین را هم در نظر بگیرید. انی شغل‌ها درآمد خوبی در کانادا برایتان به همراه خواهند داشت.

پردرآمدترین مشاغل پزشکی در کانادا

پزشکی در سراسر دنیا در دسته مشاغل پردرآمد قرار می‌گیرد اما اگر دانشجوی پزشکی هستید و می‌خواهید بدانید در کدام شاخه تخصصی در کانادا درآمد بیشتری خواهید داشت ادامه این مطلب را مطالعه کنید. در ادامه فهرستی از شاخه‌های تخصصی پزشکی و درآمد حدودی آن‌ها در کانادا برایتان تهیه کرده‌ایم.

رشته پزشکی درآمد تقریبی سالانه (به دلار کانادا)
چشم‌پزشک 500000
نورولوژی 316000
جراح مغز و اعصاب 312000
انکولوژیست رادیواکتیو 300000
پاتولوژیست عمومی 285000
پزشک خانواده 270000
جراح ارتوپد 260000
انکولوژیست 250000
متخصص پوست 230000
ایمونولوژیست 210000
متخصص زنان و زایمان 200000
اورولوژیست 200000
روماتولوژیست 190000
جراح عمومی 185000
پزشک اورژانس 170000
متخصص قلب 165000
روانپزشک 160000
پزشک عمومی 120000
داروساز 90000
پرستار 90000

پردرآمدترین مشاغل مهندسی در کانادا

کانادا در سال‌های اخیر بیشترین مهاجرت‌های تحصیلی و کاری را در رشته مهندسی به خود اختصاص داده است. با گسترش مقاطع شهری در این کشور و با سکونت مهاجران از سراسر دنیا در کانادا نیاز کانادا به مهندسان از گذشته بیشتر هم شده است. رشته‌های مهندسی مکانیک، عمران، نرم‌افزار، برق و دیگر رشته‌های زیر شاخه مهندسی در کانادا همواره طرفدارهای زیاد و بازار کار گرمی داشته است. اما اگر می‌خواهید بدانید درآمد هریک از این رشته‌های مهندسی در کانادا چقدر است ابتدا باید سابقه کار، سطح مهارت و مدرک تحصیلی خود را در نظر بگیرید. چون این سه مؤلفه در میزان درآمد مهندسان در کانادا تاثیرگذار است. اما اگر می‌خواهید میزان تقریبی درآمد این رشته را بدانید در ادامه جدولی در این مورد نیز برایتان تهیه کرده‌ایم:

رشته مهندسی درآمد تقریبی سالانه (به دلار کانادا)
مهندس خط لوله 112000
مهندس مکانیک 85000
مهندس برق 85000
مهندس اطلاعات و داده 115000
مهندس عمران 90000
مهندس مدیریت پروژه 80000
مهندس سخت‌افزار 120000
مهندس سیستم‌ها 125000
مهندس پزشکی 75000
مهندس معدن 100000

پردرآمدترین مشاغل فنی در کانادا

با توجه به اینکه جهان در دهه گذشته تحصیل را ارزش اجتماعی قلمداد کرده است، از این رو مشاغل فنی دور از توجه ماند و به همین خاطر حالا بسیاری از کشورها با کمبود نیروی کار فنی مواجه شده‌اند. در کانادا هم اتفاقی مشابه باعث شده این کشور به نیروی کار ماهر نیاز داشته باشد. جالب است بدانید مشاغل فنی در کانادا از درآمد بالایی هم برخوردارند. در ادامه با برخی مشاغل فنی پردرآمد در کانادا آشنا شوید:

رشته فنی درآمد ماهیانه (به دلار کانادا)
لوله‌کش 6500
متخصص کامیون و حمل و نقل 6500
تکنسین تجهیزات سنگین 6200
تعمیرکار یخچال 6200
تعمیرکار سیستم‌های تهویه هوا 6200
آرایشگر 6500
نجار 5700
برق‌کار 5200
راننده 4000

پردرآمدترین مشاغل حوزه IT در کانادا

کانادا کشوری صنعتی و پیشرفته است و هر کشور پیشرفته‌ای به مهندسان IT نیازمند است. کانادا هم از حضور متخصصان فناوری اطلاعات در کشورش استقبال کرده و می‌کند. از این رو بازار کار متخصصان این رشته هم در کانادا داغ است و در دسته مشاغل پردرآمد قرار می‌گیرد. جدولی از درآمد تقریبی مهندسان IT در کانادا فراهم کرده‌ایم:

رشته مهندسی IT درآمد تقریبی سالانه (به دلار کانادا)
توسعه‌دهنده نرم‌افزار 80000
مدیر پروژه 90000
تحلیل‌گر کسب و کار 85000
تحلیل‌گر پایگاه داده 70000
تحلیل‌گر تضمین کیفیت 70000
تحلیل‌گر و معمار امنیت 70000
تحلیل‌گر سیستم‌های کسب و کار 75000
مهندس شبکه 75000

پردرآمدترین مشاغل فروش و بازاریابی در کانادا

وقتی بازاریابی و فروش را بلد باشید در همه جای دنیا برای شما کار هست و به شرطی که کار خود را به خوبی بلد باشید درآمد بالا و تضمین‌شده‌ای خواهید داشت. کانادا هم با توجه به تولیدکننده‌های و برندهای تجاری بین‌المللی که در کشورش دارد نیازی مبرم و اساسی با بازاریابان و نمایندگان فروش دارد. در بخش قبل از توانایی ذاتی ایرانیان در این رشته سخن گفتیم. حالا با پردرآمدترین مشاغل فروش و بازاریابی در کانادا آشنا شوید:

رشته بازاریابی و فروش درآمد تقریبی ماهیانه (به دلار کانادا)
متخصص سئو 6500
مدیر محتوا 7000
مدیر مارکتینگ 7500
مدیر محصول 8500
مدیر توسعه کسب و کار 7500
متخصص فروش 6500
مدیر کمپین‌های تبلیغاتی 7500

پردرآمدترین مشاغل حسابداری و مالی در کانادا

هرجا که شرکت‌های تجاری حضور داشته باشند حسابدارها هم حضور خواهند داشت. شرکت یا مجموعه تجاری هرچقدر هم که کوچک باشد حتما به یک یا چند حسابدار نیاز دارد. کانادا مملو از شرکت‌های تجاری است و حسابداری در این کشور هم شغل پردرآمدی است. در ادامه با پردرآمدترین مشاغل حسابداری و مالی در کانادا آشنا شوید:

رشته حسابداری درآمد تقریبی ماهانه
حسابدار 5000
حسابدار مالیاتی 6000
تحلیل‌گر کسب و کار 7000
مدیر حسابداری 7500
بازرس مالی 8500

سیم آخر و مهاجرت تحصیلی

تعداد فرصت‌های شغلی با درآمد بالا در کانادا کم نیست. اما پیدا کردن موقعیت‌ شغلی برای مهاجرانی که قصد دریافت ویزای کاری را دارند از مهاجرانی که تحصیل خود را در این کشور به پایان رسانده‌اند سخت‌تر است. به همین دلیل مهاجرت از طریق تحصیلی فرصت‌های بیشتری در اختیار شما قرار خواهد داد. ما در سیم آخر شرایط شما را بررسی می‌کنیم و به شما خوهیم گفت برای کدام دانشگاه‌ها شانس دریافت پذیرش دارید. در صورت تمایل، در ادامه مسیر هم برای دریافت ویزا، هماهنگی خوابگاه و سایر چالش‌های تحصیل در فرانسه و سایر کشورها همراهتان خواهیم بود. شما می‌توانید همین حالا فرم ارزیابی رایگان سیم آخر را پر کرده و مشاوره اولیه رایگان ما را در زمانی که خودتان تعیین می‌کنید، دریافت کنید.

سوالات متداول

1- کدام گروه شغلی بیشترین درآمد را در کشور کانادا دریافت می‌کند؟

پزشکان متخصص و دندانپزشکان بیشترین درآمد را در این کشور کسب می‌کنند. سایر مشاغل گروه درمانی هم دارای درآمدهای بالایی هستند.

2- چه مشاغلی در کانادا نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند؟

فعالیت در مشاغلی مانند رانندگی ترانزیت، مشاور املاک، کارگری و سایر کارهایی که با کد C و D مشخص شده‌اند نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند.

3- درآمد سالانه مهندسان در کشور کانادا چقدر است؟

بسته به مهارت و سابقه کاری و همچنین استان محل اشتغال، درآمد مهندسان در این کشور بین ۶۰ هزار تا ۹۰ هزار دلار در سال متغیر است.