دانشگاه‌های پزشکی کانادا با ارائه بالاترین کیفیت آموزش در سطح استانداردهای جهانی یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان پزشکی است. شاید تصور عمومی بر این نظر استوار باشد که شهریه تحصیل در رشته پزشکی برای علاقه‌مندان بسیار گران‌قیمت است. در کشور کانادا این موضوع در مورد دانشگاه تورنتو یا بریتیش کلمبیا صدق می‌کند، اما برخی از دیگر دانشگاه‌های برتر کانادا ضمن حفظ کیفیت بالای آموزش شهریه ارزان‌تری دارند. در این مقاله برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، ارزانترین دانشگاه های پزشکی کانادا را به ترتیب رتبه‌بندی وب‌سایت QS در سال ۲۰۲۰ نام می‌بریم.

دانشگاه آلبرتا

شهریه: دوازده هزار دلار کانادا

یکی از ارزانترین دانشگاه های پزشکی کانادا دانشگاه آلبرتا است. این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ در شهر ادمونتون تأسیس شد و یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌آید. دانشگاه آلبرتا هم‌اکنون چهار پردیس دارد که در آن‌ها بیش از سی و هفت هزار دانشجو از صد و پنجاه کشور در هجده دانشکده مشغول به تحصیل در چهارصد رشته هستند. طبق رتبه‌بندی وب‌سایت QS این دانشگاه در زمینه پزشکی در مقام ششم در کانادا قرار دارد. تحقیقات متعدد این دانشگاه در زمینه‌های مختلف پزشکی مانند بیماری‌های عفونی و دیابت اعتباری جهانی به دانشکده پزشکی این دانشگاه داده است. شهریه سالیانه تحصیل در دانشگاه آلبرتا حدود دوازده هزار دلار کانادا است که با در نظر گرفته هزینه‌های جانبی به پانزده هزار دلار می‌رسد. هزینه زندگی در شهر ادمونتون استان آلبرتا حدود سی و یک هزار دلار در سال است.

دانشگاه کلگری

شهریه: پانزده هزار دلار کانادا

این دانشگاه در سال ۱۹۶۶ در شهر کلگری استان آلبرتا تأسیس شد. بیش از سی هزار دانشجو در چهارده دانشکده دانشگاه کلگری مشغول به تحصیل هستند. طبق رتبه‌بندی وب‌سایت QS این دانشگاه در زمینه پزشکی در مقام هفتم در کانادا قرار دارد و درعین‌حال یکی از ارزانترین دانشگاه های پزشکی کانادا به شمار می‌آید. دانشکده پزشکی دانشگاه کلگری با بیمارستان‌های منطقه همکاری‌های مهمی دارد و در تمامی مقاطع از کارشناسی تا دکترا دوره ارائه می‌کند. دوره پزشکی در این دانشکده سه‌ساله است و هفت موسسه سلامت وابسته به این دانشکده هستند. شهریه این دانشگاه در حدود پانزده هزار دلار کانادا است که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی به بیست و یک هزار دلار کانادا می‌رسد. هزینه زندگی در شهر کلگری حدود بیست و هشت هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن

شهریه: بیست و پنج هزار دلار کانادا

این دانشگاه در سال ۱۸۷۸ در شهر لندن استان اونتاریو در نزدیکی تورنتو تأسیس شد. بیش از چهل هزار دانشجو در دوازده دانشکده دانشگاه وسترن مشغول به تحصیل هستند. طبق رتبه‌بندی وب‌سایت QS این دانشگاه در زمینه پزشکی در مقام دهم در کانادا قرار دارد. یکی از اولین دانشکده‌های دانشگاه وسترن دانشکده پزشکی بوده است و هم‌اکنون جزو ارزانترین دانشگاه های پزشکی کانادا به شمار می‌آید. هزینه شهریه دانشگاه وسترن حدود بیست و پنج هزار دلار کانادا است که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی به بیست و هشت هزار دلار می‌رسد. هزینه زندگی در شهر لندن استان اونتاریو حدود بیست و دو هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه دالهاوزی

شهریه: بیست و یک هزار دلار کانادا

یکی دیگر از ارزانترین دانشگاه های پزشکی کانادا دانشگاه دالهاوزی است و گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است. این دانشگاه در سال ۱۸۱۸ در شهر هالیفکس تأسیس شد. دانشگاه دالهاوزی چهار پردیس دارد و بیش از نوزده هزار دانشجو در صد و هشتاد دوره در دوازده دانشکده مشغول به تحصیل هستند. طبق رتبه‌بندی وب‌سایت QS این دانشگاه در زمینه پزشکی در مقام یازدهم در کانادا قرار دارد. هزینه شهریه دانشکده پزشکی حدود بیست و یک هزار دلار کانادا است که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی دیگر به نزدیک بیست و چهار هزار دلار می‌رسد. هزینه زندگی در شهر هالیفکس حدود بیست و نه هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه منیتوبا

شهریه: ده هزار دلار کانادا

این دانشگاه در سال ۱۸۷۷ در شهر وینیپگ استان منیتوبا تأسیس شد و هم‌اکنون بیش از سی هزار دانشجو در بیست و چهار دانشکده مشغول به تحصیل هستند. از میان دانشکده‌های دانشگاه منیتوبا می‌توان به دانشکده کشاورزی، دانشکده معماری، دانشکده هنر، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم و دانشکده حقوق اشاره نمود. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های برتر در زمینه پژوهش در غرب کانادا است و همچنین اولین دانشگاه پزشکی این منطقه به شمار می‌آید. طبق رتبه‌بندی وب‌سایت QS این دانشگاه در زمینه پزشکی در مقام سیزدهم در کانادا قرار دارد و جزو ارزانترین دانشگاه های پزشکی کانادا به شمار می‌آید. شهریه سالیانه رشته پزشکی در این دانشگاه ده هزار دلار کانادا است که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی دیگر به حدود دوازده هزار دلار کانادا می‌رسد. هزینه زندگی در شهر وینیپگ نیز به طور متوسط سالیانه حدود بیست و دوهزار دلار کانادا است.

دانشگاه مموریال

دانشگاه مموریال

شهریه: دوازده هزار دلار کانادا

این دانشگاه تنها موسسه آموزش عالی در استان نیوفاندلند است که در سال ۱۹۲۵ در شهر سنت جانز تأسیس شده است. بیش از هجده هزار دانشجو از صد کشور دنیا در دانشگاه مموریال مشغول به تحصیل هستند. طبق رتبه‌بندی وب‌سایت QS این دانشگاه در زمینه پزشکی در مقام هفدهم در کانادا قرار دارد. اکثر پژوهش‌های دانشگاه مموریال مرتبط با علوم اقیانوس است، اما دانشجویان پزشکی نیز سهم خود را در پژوهش دارند. این دانشگاه با مشارکت بیمارستان مرکز علوم سلامت نیوفاندلند دوره‌های پزشکی برگزار می‌کند و یکی از ارزانترین دانشگاه های پزشکی کانادا است. شهریه دانشگاه مموریال حدود دوازده هزار دلار کانادا در سال است که با در نظر گرفتن دیگر هزینه‌های تحصیل به حدود هفده هزار دلار کانادا می‌رسد. هزینه زندگی در شهر سنت جانز حدود بیست و سه هزار دلار کانادا در سال است.

مدرسه پزشکی اونتاریو شمالی

شهریه: بیست و سه هزار دلار کانادا

این مدرسه پزشکی با مشارکت دانشگاه لیکهد و لارنتین در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و دو پردیس در شهر تاندر بی و سادبری استان اونتاریو دارد. این مدرسه با دو بیمارستان آموزشی همکاری می‌کند و با چندین مرکز سلامت مرتبط است. مدرسه پزشکی اونتاریو شمالی یکی از ارزانترین دانشگاه های پزشکی کانادا به حساب می‌آید. هزینه شهریه این مدرسه سالیانه حدود بیست و سه هزار دلار کانادا است که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی به حدود بیست و شش هزار دلار کانادا می‌رسد. هزینه زندگی در شهر سادبری یا تاندربی نیز حدود بیست و دو هزار دلار کانادا در سال است.

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا با ما همراه باشید.

منبع: