شهر ارفورت یکی دیگر از شهرهای باکیفیت آلمان است که در بخش جنوبی ایالت تورینگن واقع شده است. این شهر نیز دارای مساحتی برابر ۲۶۹.۲ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۲۰۳۰۰۰ نفر است. به طور کلی شهر ارفورت نیز یکی از مقاصد دانشجویانِ علاقه‌مند تحصیل در آلمان نیز است زیرا یکی از دانشگاه‌های خوب آلمان، دانشگاه ارفورت، در این شهر واقع شده است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره شهر ارفورت نظیر کیفیت زندگی در شهر ارفورت، شهرهای نزدیک آلمانی، چشم‌اندازهای شهر ارفورت، تحصیل در شهر ارفورت، شرایط آب و هوایی شهر ارفورت و هزینه زندگی در شهر ارفورت خواهیم پرداخت.

کیفیت زندگی در شهر ارفورت

به طور کلی کیفیت زندگی نیز در شهر ارفورت بالا است. در ادامه با اطلاعاتی درباره شاخص‌های مختلف کیفیت در شهر ارفورت آشنا خواهیم شد.

  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: بسیار بالا
  • شاخص وضعیت اقلیمی: بالا
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

شهرهای نزدیک آلمانی

شهر ارفورت به شهرهای دیگری نظیر لایپزیگ، درسدن، نورنبرگ و فرانکفورت نزدیک بوده و به همین طریق مسافرت و گردش و بازدید از این شهرها را برای دانشجویان خود آسان می‌کند. در ادامه مسافت موجود بین ارفورت و شهرهای مذکور را مشاهده می‌کنیم.

  • شهر لایپزیگ: ۱۴۶.۶۴ کیلومتر تا شهر ارفورت
  • شهر درسدن: ۲۱۵ کیلومتر تا شهر ارفورت
  • شهر هانوفر: ۲۲۴.۳۱ کیلومتر تا شهر ارفورت
  • شهر نورنبرگ: ۲۲۸.۱۶ کیلومتر تا شهر ارفورت
  • شهر فرانکفورت: ۲۶۰.۷۵ کیلومتر تا شهر ارفورت

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهرهای نزدیک به شهر ارفورت نظیر لایپزیگ، درسدن، هانوفر، نورنبرگ و شهر فرانکفورت می‌توانید به صفحات مربوطه مراجعه کنید.

چشم اندازهای شهر ارفورت

شهر ارفورت علاوه بر داشتن کیفیت بالا برای زندگی دارای چشم اندازها متعددی نیز است. به عنوان مثال کلیساهای این شهر نظیرکلیساهای کاتولیک و پروتستان، میادین و خیابان‌ها، معماری بی‌نظیرِ غیر مذهبی و… از جمله آنها هستند. به بیانی شهر ارفورت علاوه بر داشتن معماری‌های مذهبی نظیر کلیساهای متعدد دارای معماری بی‌نظیر غیرمذهبی نیز است. معماری‌های غیرمذهبی شهر ارفورت غالباً در مرکز شهر هستند اما برخی از بناهای غیرمذهبیِ قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی در حاشیه‌های شهر نیز به چشم می‌خورند.

تحصیل در شهر ارفورت

تحصیل در شهر ارفورت

همانطور که در بخش مقدمه ذکر شد شهر ارفورت دارای یکی از دانشگاه‌های خوب آلمان به نام دانشگاه ارفورت است. دانشگاه ارفورت در سال ۱۳۷۹ تأسیس شد و در سال ۱۸۱۶ تعطیل شد. این دانشگاه در سال ۱۹۹۴ مجدداً تأسیس شد و بر زمینه‌هایی نظیر علوم اجتماعی، زبان‌های مدرن، آموزش دبیری و علوم انسانی تمرکز کرده است. این دانشگاه امروزه حدود ۶۰۰۰ دانشجو داشته که در چهار دانشکده این دانشگاه کار می‌کنند. این دانشگاه همچنین دارای شهرتی بین‌المللی بوده و تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی در آن تحصیل می‌کنند.

یکی دیگر از دانشگاه‌های موجود در شهر ارفورت Fachhochschule Erfurt است که دانشگاه علوم کاربردی است و در سال ۱۹۹۱ تأسیس شده است. این دانشگاه ترکیبی از آموزش آکادمیک و تجربی را در زمینه‌هایی نظیر مددکاری اجتماعی، اموزش پرورش کودک، مطالعات کسب و کار و مهندسی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. همچنین تعداد حدود ۵۰۰۰ دانشجو در ۶ دانشکده موجود در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

یکی دیگر از دانشگاه‌های موجود در این شهر دانشگاه بین‌المللی علوم کاربردی Bad Honnef – Bonn  (IUBH) است که به صورت خصوصی و با تمرکز بر اقتصاد و کسب و کار اداره می‌شود. این دانشگاه همچنین درسال ۲۰۱۳ با Adam-Ries-Fachhochschule سابق ادغام شد.

مدرسه طراحی/ مدرسه هنر باوهاوس Bauhaus نیز یکی دیگر از مراکز مهم برای تحصیل در آلمان است که دارای شهرت جهانی است. این مدرسه در سال ۱۹۱۹ تأسیس شده و در شهر وایمار (شهری فرهنگی در مرکز آلمان) در ۲۰ کیلومتری ارفورت که با مترو ۱۲ دقیقه فاصله دارد واقع شده است. ساختمان‌های این مدرسه امروزه به عنوان میراث جهانی یونیسکو به ثبت رسیده‌اند. این مدرسه همچنین رشته‌های طراحی، هنر، مطالعات مرتبط با فناوری و رسانه را تدریس می‌کند. درحقیقت بسیاری از دانشجویان علاقه‌مند به هنر و طراحی این مدرسه را انتخاب می‌کنند زیرا علاوه بر اصالت واقع در آن رشته‌های تحصیلی را به نحوی بسیار نوین آموزش به دانشجویان تدریس می‌کند.

شرایط آب و هوایی شهر ارفورت

شرایط آب و هوایی شهر ارفورت

شهر ارفورت به طورکلی دارای تابستان‌های معتدل به همراه آسمان ابری و زمستان‌های بسیار سرد به همراه باد و آسمان ابری است. متوسط دمای هوا نیز در طول سال در این شهر از ۲- درجه سانتی‌گراد تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۱۱- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر ۳۰ درجه سانتی‌گراد در آن نادر است. فصل گرم سال نیز در شهر ارفورت از ۵ ژوئن می آغاز شده و تا ۹ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. همچنین گرم‌ترین روز سال در این شهر، ۴ ماه آگوست با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد سال هم در این شهر از ۱۷ ماه نوامبر تا ۷ ماه مارس با متوسط دمای ۷ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال نیز در این شهر، ۲۰ ماه ژانویه با حداقل دمای ۲- درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۳ درجه سانتی‌گراد است. همچنین براساس نظرات گردشگران، بهترین زمان برای بازدید از شهر ارفورت از اواخر ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر است. دمای هوا نیز در این مدت بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر ارفورت

بی‌شک هزینه‌های زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر ارفورت نظیر هزینه مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به مواد غذایی و رستوران از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۰ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۳۵ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۰.۶۹ یورو، ۲۲/۱ یورو، ۱.۹۴ یورو، ۱.۸۲ یورو و ۷.۵۴ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۷.۵۶ یورو و ۸ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر ۲.۳۵ یورو، ۱.۴۴ یورو و ۲ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب برابر ۱.۷۷ یورو، ۱.۱۰ یورو و ۰.۷۵ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر ارفورت نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۲.۱۰ یورو و ۶۰.۵۰ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر ۱.۹۵ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی برابر ۴.۷۰ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر ارفورت حدود ۱.۴۵ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. به طورکلی اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر ارفورت حدود ۶۴۳ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود ۴۲۰ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر برابر ۸۲۵ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۵۸۵ یورو است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۲۰۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۶ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌ها می‌اندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) برابر ۵۲.۵۰ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) برابر ۲۵ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز برابر ۷۵.۵۰ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۱۰۰ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۲۸ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس ۱۵ یورو به ازای هر ۱ ساعت در آخر هفته است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر ۱۰.۵۰ یورو (به ازای هر بلیط) است.

منابع: