مهاجرت به شهر تورنتو کانادا ممکن است برای بعضی از افراد کمی ترسناک باشد؛ چرا که این شهر بزرگ‌ترین شهر کانادا و میزبان جمعیتی بیش از ۶ میلیون نفر است؛ اما در شهر تورنتو گزینه‌ها و فرصت‌های بسیار زیادی برای تحصیل، کار و تفریح وجود دارد و اگر بتوانید خودتان را با محیط و شرایط آن وفق بدهید، زندگی و تحصیل در کانادا برایتان لذت‌بخش خواهد بود. زندگی در این شهر مانند تمام شهرهای دیگر مزایا و مشکلاتی دارد. در این مطلب تلاش می‌کنیم تعدادی از مزایا و معایب زندگی در تورنتو در هنگام مهاجرت به این شهر را برای شما توضیح بدهیم.

مزایای زندگی در تورنتو

زندگی در چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی مزایای بسیار زیادی دارد. در ادامه تعدادی از مزایای زندگی در تورنتو را برای شما شرح می‌دهیم.

فرصت اقتصادی

اگر به دنبال یافتن شغلی در زمینه فرهنگ، هنر، رسانه و یا تکنولوژی هستید، تورنتو می‌تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. شهر تورنتو یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های اقتصادی کانادا است و پایداری اقتصادی و فرصت‌های زیادی در زمینه‌های متنوع -با تمرکز روی تکنولوژی- را برای افراد فراهم می‌کند. شهرهای بسیار زیادی در رقابت هستند تا لقب سیلیکون ولی شمالی را به دست بیاورند، اما کریدور تورنتو-واترلو در این رقابت از بقیه پیشی گرفته است. شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، اوبر، شاپیفای (Shopify) و مجله وایس (Vice) ادارات خود را در این شهر دایر کرده‌اند و در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار موقعیت شغلی مربوط به تکنولوژی و اینترنت در این شهر وجود دارد.

هم‌چنین در حال حاضر استارتاپ‌ها و فضاهای کاری اشتراکی در شهر تورنتو مشهور شده‌اند؛ بنابراین اگر ذهنیتی کارآفرینانه دارید، می‌توانید به‌سادگی گزینه‌های زیادی را برای کار در تورنتو پیدا کنید. فضاهای کاری اشتراکی تنها یک گزینه‌ی همکاری کم‌هزینه‌تر برای تیم‌های یک تا پنج نفره نیستند، بلکه به شما فرصت دایر کردن دفتر رسمی‌تان را نیز می‌دهند.

تفریحات هیجان‌انگیز

تفریحات هیجان‌انگیز

هر فردی با هر سلیقه‌ای در شهر تورنتو گزینه‌ای منحصربه‌فرد برای تفریح دارد. گستره فعالیت‌ها در شهر تورنتو بسیار وسیع است و از هنر و موزه‌های متنوع گرفته تا مد لباس، زندگی شبانه و لیگ‌های بزرگ ورزشی را شامل می‌شود. در تمام طول سال نمایشگاه‌هایی مانند آکواریوم ریپلی، واندرلند کانادا، Hockey Hall of Fame، Castle Loma، مرکز علوم انتاریو و بسیاری از رویدادهای دیگر در این شهر برگزار می‌شود.

تنوع فرهنگ و ملیت

تنوع فرهنگی در شهر تورنتو بسیار زیاد است و این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهرهای چندفرهنگی دنیا به شمار می‌رود. بیش از نیمی از جمعیت تورنتو خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند و بر اساس آمار سرشماری کانادا در سال ۲۰۰۶، حدود ۴۷ درصد از جمعیت کانادا عضوی از یک اقلیت فرهنگی هستند. در تورنتو مهم نیست که از چه فرهنگ و ملیتی هستید، چرا که می‌توانید مطمئن باشید که حداقل یک نفر با فرهنگ مشابه خودتان را پیدا خواهید کرد.

آمار جرم و جنایت پایین

با وجود این که شهر تورنتو بسیار بزرگ است، نرخ میزان جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است و این موضوع تورنتو را به یکی از امن‌ترین شهرهای دنیا تبدیل می‌کند. علاوه بر این بر اساس آمار میزان جرم و جنایت در این شهر رو به کاهش است.

با تمام این‌ها به هر حال تورنتو شهری بزرگ است و افراد باید در بعضی از محله‌های این شهر مانند جین اند فینچ (Jane and Finch)، اسکاربرو (Scarborough) و بخش‌هایی از اتوبیکوک (Etobicoke) بیشتر مراقب باشند. البته به احتمال زیاد شرایط موجود در این محله‌ها در یک یا دو دهه آینده بهتر خواهد شد.

زمستان‌های گرم‌تر – حداقل در کانادا!

زمستان‌های شهر تورنتو در مقایسه با شهرهای دیگر در کانادا گرم‌تر است، البته اگر از ونکوور یا ویکتوریا نیامده باشید! منطقه کلان‌شهر تورنتو (GTA) به دلیل مجاورت با لیک انتاریو دمای متعادل‌تری نسبت به سایر مناطق در این شهر دارد.

وجود فرودگاه در مرکز شهر

وجود فرودگاه در مرکز شهر

اگر قصد دارید در مرکز شهر تورنتو زندگی کنید، فرودگاه بیلی بیشاپ کار شما را برای سفر به شهرهای شرقی آمریکای شمالی بسیار راحت‌تر می‌کند. از مبدأ این شهر می‌توانید به‌راحتی به مکان‌های دیگر مانند مونترال، نیویورک و شیکاگو سفر کنید.

معایب زندگی در تورنتو

مسلماً همیشه همه‌چیز ایده‌آل نیست و این موضوع در مورد زندگی در شهر تورنتو نیز صدق می‌کند. در ادامه تعدادی از معایب زندگی در تورنتو را مشاهده می‌کنید.

هزینه سکونت بالا

هزینه خرید خانه در تورنتو بسیار بالا است و با این که می‌توانید با کمی گشتن خانه‌های ارزان‌تری برای خرید پیدا کنید، اگر به دنبال خرید خانه هستید شاید این شهر برای شما بهترین گزینه نباشد.

البته هزینه اجاره کردن خانه در است شهر بسیار کمتر از خرید است، اما هم‌چنان در مقایسه با شهرهای دیگر به‌جز ونکوور بسیار گران است. در حال حاضر میانگین هزینه اجاره ماهیانه برای آپارتمانی یک‌خوابه در مرکز شهر تورنتو حدود ۲۲۰۰ دلار کانادا است. البته شما می‌توانید با داشتن دو یا سه هم‌خانه هزینه‌هایتان را کاهش دهید، اما هم‌چنان هزینه زندگی در شهر تورنتو بیشتر از شهرهای دیگر خواهد بود. مشکل دیگر سکونت در تورنتو این است که اندازه آپارتمان‌های آن نسبت به مکان‌های دیگر کمی کوچک‌تر است.

ترافیک و زمان رفت‌وآمد طولانی

ترافیک و زمان رفت‌وآمد طولانی

اگر شهر تورنتو را از پیش ندیده باشید، احتمالاً با دیدن بزرگراه‌های ۸ تا ۱۲ لاینی آن شگفت‌زده می‌شوید؛ اما حتی با وجود این سطح از زیرساخت، ترافیک در تورنتو بسیار زیاد است. میانگین زمان رفت‌وآمد ساکنان تورنتو حدود ۶۵ دقیقه است که طولانی‌ترین میانگین زمان رفت‌وآمد در این استان به شمار می‌رود.

بسیاری از ساکنان تورنتو با چشم‌پوشی از راحتی در اختیار داشتن خودروی شخصی در مخارجشان صرفه‌جویی می‌کنند. تورنتو گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی جایگزین زیادی از جمله قطار، اتوبوس و مترو را برای افراد فراهم می‌کند که رفت‌وآمد را بسیار آسان می‌کنند. تنها مشکل گزینه‌های جایگزین خودرو شخصی این است که اگر قصد عبور از مرزهای منطقه‌ای را داشته باشید، باید چندین بار عوارض عبور بپردازید. سیستم حمل‌ونقل کارآمد و ترافیک سنگین به‌ترتیب از مزایا و معایب زندگی در تورنتو هستند.

اگر دوچرخه‌سوار هستید، خوشحال می‌شوید که بدانید هر سال به تعداد خطوط مخصوص عبور دوچرخه در شهر تورنتو افزوده می‌شود. استفاده از دوچرخه باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود و هر روز افراد بیشتری به استفاده از این روش حمل‌ونقل روی می‌آورند.

دوست پیدا کردن در این شهر می‌تواند سخت باشد

ساکنان شهرهای دیگر کانادا معتقدند که ساکنان تورنتو به‌اندازه مکان‌های دیگر در این کشور مهمان‌نواز و مهربان نیستند. حقیقت این است که احتمالاً ساکنان این شهر مشغله‌های بسیار زیادی دارند و فرصت خوشامدگویی مهربانانه به غریبه‌ها در مهمانی‌ها و اتاق غذاخوری شرکت‌ها را ندارند. افراد ساکن این شهر معمولاً بسیار سرگرم خواندن صفحه تلفن همراهشان هستند و به اتفاقات اطرافشان توجهی ندارند.

اما می‌توانید راه‌حل تنهایی در این شهر بزرگ را در اینترنت پیدا کنید! وبسایت meetup.com در این شهر شهرت زیادی دارد زیرا به افراد امکان پیدا کردن دوست‌هایی با علایق مشابه را می‌دهد. بیشتر محله‌های تورنتو در فیسبوک صفحه‌های خودشان را دارند و شما می‌توانید از این طریق با افراد دیگر در شهر آشنا شوید، معاشرت کنید و در مباحث مربوط به مسائل جاری در جامعه محلی شرکت کنید.

تورنتو بهترین شهر برای دوستداران طبیعت نیست

احتمالاً عجیب نیست که افراد دوستدار طبیعت در شهرهای بزرگ مانند تورنتو با مشکل مواجه شوند. البته در این شهر به‌خصوص در مناطق خارج شهر چندین پارک و در دریاچه این شهر امکان قایق‌سواری نیز وجود دارد اما صخره‌نوردان، کوه‌نوردان و علاقه‌مندان به کمپ کردن در طبیعت فقط در تعطیلات می‌توانند به فعالیت‌های موردعلاقه‌شان بپردازند.

مرکز شهر تورنتو فضای سبز زیادی ندارد اما گزینه‌های فضای سبز بسیار خوبی مانند پارک ترینیتی-بلوود (Trinity-Belwood)، الن گاردنز (Allen Gardens) و های پارک (High Park) در این شهر قرار دارند.

تابستان‌های بسیار گرم – برای کانادا!

در بسیاری از شهرهای کانادایی تابستان‌ها هوای معتدلی دارند و معمولاً می‌توانید این فصل را در آن‌ها بدون داشتن کولر بگذرانید؛ اما کولر داشتن در تورنتو یکی از ملزومات است!

در منطقه کلان‌شهر تورنتو بیش از ۷ هزار مایل مربع (حدود ۱۸ هزار کیلومتر مربع) آسفالت و شیشه وجود دارد و این سطوح گرمای بسیار زیادی را جذب می‌کنند و باعث می‌شوند که نسیم‌های خنکی که از سمت لیک انتاریو می‌وزد بی‌اثر شوند.

گسترش شهر باعث از بین رفتن منظره آب شده است

اگر پیش از این به شهرهایی مانند شیکاگو که منظره آبی فوق‌العاده‌ای دارند سفر کرده باشید، منظره آبی تورنتو شما را ناامید خواهد کرد. زمین‌های عمومی این شهر پیش‌تر به توسعه‌دهندگان املاک فروخته شده است و این توسعه‌دهندگان در هر کیلومتر از این شهر برج‌های مسکونی ساخته‌اند. اگر شما صاحب یکی از این واحدهای مسکونی در برج‌های تورنتو باشید این موضوع برایتان بسیار خوب است، اما اگر در نزدیکی این برج‌ها زندگی کنید و بخواهید از طبیعت زیبای شهر لذت ببرید این‌طور نیست. بسته به شرایط زندگی‌تان این موضوع می‌تواند هم‌زمان از مزایا و معایب زندگی در تورنتو باشد!

آیا مهاجرت به تورنتو برای شما تصمیم درستی است؟

بسته به سن و علایق‌تان، تورنتو می‌تواند برایتان بسیار خوشایند یا بسیار ناراحت‌کننده باشد. افراد جوان با تحصیل در دانشگاه‌های برتر تورنتو و انجام فعالیت‌های تفریحی عاشق این شهر می‌شوند، اما ممکن است زندگی در تورنتو برای خانواده‌هایی که به دنبال داشتن خانه‌ای مناسب برای دو یا سه فرزندشان هستند دشوار باشد.

اما می‌توانید از یک موضوع مطمئن باشید: این که هیچ‌وقت حوصله‌تان در شهری پویا مانند تورنتو سر نمی‌رود!



منابع: