شهر بوشرویل کانادا (Boucherville) شهری کوچک واقع در منطقه مونترژی (Montérégie) استان کبک است. این شهر بخشی از منطقه شهری لونگویی (Longueuil) در کلان‌شهر مونترال محسوب می‌شود و حدود ۹۰ درصد ساکنان آن فرانسوی‌زبان هستند. شهر بوشرویل یکی از بهترین مناطق برون‌شهری کانادا برای زندگی است؛ اگر از دوستداران طبیعت هستید و قصد زندگی و تحصیل در کانادا را دارید، زندگی در شهر بوشرویل کانادا می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

مساحت و جمعیت

شهر بوشرویل مساحتی برابر با ۸۱ کیلومتر مربع دارد و جمعیت آن حدود ۴۰ هزار نفر است. کوچک و کم‌جمعیت بودن بوشرویل و فاصله کوتاه آن با مرکز شهر مونترال این شهر را به محلی مناسب برای زندگی دور از هیاهوی شهرهای بزرگ تبدیل کرده است. این شهر تنها حدود ۲۰ کیلومتر با مونترال فاصله دارد و با داشتن طبیعتی بسیار زیبا به عنوان بهترین منطقه روستایی برای زندگی در کانادا شناخته می‌شود.

شرایط آب‌وهوایی

تابستان‌های بوشرویل طولانی و گرم و زمستان‌های آن سرد، برفی و همراه با وزش باد است. در طول سال نیز همواره هوای این شهر نیمه‌ابری است. میانگین دمای هوا در شهر بوشرویل در طول سال از منفی ۱۳ درجه تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به زیر منفی ۲۳ درجه یا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان برای سفر به بوشرویل و انجام فعالیت‌های مخصوص هوای گرم از اواخر ژوئن تا اوایل سپتامبر است.

فصل گرم در شهر بوشرویل ۳.۹ ماه، از ۲۰ می تا ۱۸ سپتامبر، طول می‌کشد و دمای بیشینه میانگین در این دوره بیش از ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد نیز ۳.۳ ماه، از ۳ دسامبر تا ۱۱ مارس، طول می‌کشد و دمای بیشینه میانگین در این دوره کمتر از ۱ درجه سانتی‌گراد است.

کیفیت زندگی در شهر بوشرویل کانادا

کیفیت زندگی در شهر بوشرویل کانادا

از نظر مجله مانی‌سنس (MoneySense) کانادا، شهر بوشرویل یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در این کشور است. مانی‌سنس وبسایتی اقتصادی است که هر سال شهرهای کانادا را بر اساس ۳۴ دسته‌بندی متفاوت با هم مقایسه می‌کند. عواملی مانند نرخ بیکاری، سطح درآمد، قیمت مسکن، شرایط آب‌وهوایی و تعداد پزشک‌های شهر در این رده‌بندی تأثیرگذار هستند. در سال ۲۰۱۵ شهر بوشرویل از میان ۲۰۹ شهر موجود در این رده‌بندی در رتبه اول قرار گرفت. جالب است بدانید که در همین سال شهر مونترال رتبه ۱۶۱ این لیست را از آن خود کرده بود. ممکن است از این که شهر بوشرویل رتبه بهتری از کلان‌شهر همسایه‌اش گرفته بود تعجب کنید اما بر اساس سیستم رتبه‌بندی مانی‌سنس، سطح درآمد متوسط و نرخ بیکاری افراد در مونترال نسبت به جمعیت از سطح درآمد متوسط و نرخ بیکاری در بوشرویل بیشتر بوده است.

دانشگاه‌ها

بوشرویل شهری بسیار کوچک است و تنها چند کالج فرانسوی‌زبان در این شهر قرار گرفته‌اند؛ اما از آن‌جایی که این شهر تنها حدود ۲۰ کیلومتر و کمتر از ۳۰ دقیقه با مونترال فاصله دارد، با مهاجرت تحصیلی به کانادا و زندگی در شهر بوشرویل می‌توانید از مزایای تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا در مونترال استفاده کنید. دانشگاه‌ها و کالج‌های زیادی مانند دانشگاه مونترال، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه مک‌گیل و دانشگاه شربروک در شهر مونترال استان کبک واقع شده‌اند.

هزینه زندگی در شهر بوشرویل

میانگین هزینه ماهیانه زندگی برای یک نفر در شهر بوشرویل حدود ۱۸۳۳ دلار کانادا است. این شهر از نظر گرانی از میان ۱۵۳ شهر در کانادا در رده ۶۰ و از میان ۶۰ شهر در استان کبک در رتبه ۸ قرار می‌گیرد. میانگین درآمد در شهر بوشرویل پس از کسر مالیات حدود ۲۹۳۹ دلار کانادا است که برای پرداخت هزینه‌های ۱.۶ ماه کافی است. در ادامه جزئیات میانگین هزینه زندگی در شهر بوشرویل را مشاهده می‌کنید. تمام هزینه‌ها به دلار کانادا محاسبه شده‌اند.

هزینه زندگی برای یک نفر

  • هزینه کلی با محاسبه اجاره مسکن: ۱۸۳۳ دلار
  • هزینه کلی بدون محاسبه اجاره مسکن: ۷۹۷ دلار
  • هزینه اجاره مسکن و قبوض: ۱۰۳۶ دلار
  • هزینه خوراک: ۵۸۷ دلار
  • هزینه حمل‌ونقل: ۷۰.۱ دلار

هزینه زندگی برای خانواده ۴ نفره

  • هزینه کلی با محاسبه اجاره مسکن: ۴۲۵۳ دلار
  • هزینه کلی بدون محاسبه اجاره مسکن: ۲۵۱۴ دلار
  • هزینه اجاره مسکن و قبوض: ۱۷۳۹ دلار
  • هزینه خوراک: ۱۵۳۰ دلار
  • هزینه حمل‌ونقل: ۱۸۶ دلار

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا با ما همراه باشید.

منابع: