مدارس کسب و کار در حقیقت دانشگاه های مدیریت کانادا هستند که مدرک دانشگاهی در زمینه مدیریت کسب و کار اعطا می‌کنند. به عنوان یک دانشجوی مدرسه کسب و کار شما به میزان لازم و کافی درباره تئوری‌های این زمینه شغلی می‌آموزید، و در کنار آن برای شما موقعیت کسب تجربه واقعی و حل مسائل واقعی فراهم شده است. مدارس کسب و کار دانشجویان را تشویق می‌کنند تا تبدیل به افراد حرفه‌ای و تصمیم‌گیر شوند، و ریسک و تغییر را مدیریت کنند. دانشجویان دوره‌های مدارس کسب و کار همچنین با اساتید و مدیران شاغل ارتباط برقرار می‌کنند، و آینده شغلی خود را می‌سازند. در این مقاله برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند به هشت مدرسه برتر کسب و کار یا همان دانشگاه های مدیریت کانادا می‌پردازیم.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۰۸ تاسیس شده، و پردیس‌های آن در شهرهای ونکوور و کلونا قرار دارند. مدرسه کسب و کار این دانشگاه در رده‌بندی وبسایت QS برای سال ۲۰۲۰ مقام نخست را در میان دانشگاه های مدیریت کانادا به دست آورده است، و در میان دانشگاه‌های دنیا در این زمینه حائز مقام چهلم می‌باشد. مدرسه کسب و کار این دانشگاه در پردیس پوینت گری واقع در شهر ونکوور میزبان بیش از چهار هزار دانشجو است. شهریه دانشجویان بین‌المللی در این مدرسه حدود پنجاه و دو هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یک دانشگاه دولتی در شهر تورنتو استان اونتاریو است و تاریخ تاسیس آن به ۱۸۷۲ برمی‌گردد. مدرسه کسب و کار این دانشگاه در رده‌بندی وبسایت QS برای سال ۲۰۲۰ مقام دوم را در میان دانشگاه های مدیریت کانادا به دست آورده است، و در میان دانشگاه‌های دنیا در این زمینه حائز مقام چهل و سوم می‌باشد. مدرسه مدیریت دانشگاه تورنتو دوره‌های مختلفی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه مدیریت از جمله MBA ارایه می‌نماید. هزینه تحصیل در دوره MBA این مدرسه سالیانه چهل هزار دلار کانادا است.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل که در سال ۱۸۲۱ تاسیس شده یک دانشگاه دولتی در شهر مونترال استان کبک است. مدرسه کسب و کار این دانشگاه در رده‌بندی وبسایت QS برای سال ۲۰۲۰ مقام سوم را در میان دانشگاه های مدیریت کانادا به دست آورده است، و یکی از صد دانشگاه برتر دنیا در این زمینه می‌باشد. مدرسه مدیریت یکی از دانشکده‌های دانشگاه مک گیل است که طیف گسترده‌ای از دوره‌های دانشگاهی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارایه می‌نماید. این دانشکده یکی از بهترین دوره‌های MBA در کانادا را دارد. دانشکده مدیریت همچنین دوره‌هایی مشترک با دانشکده پزشکی و حقوق برگزار می‌کند. شهریه دوره MBA در این دانشکده حدود بیست و شش هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال یک دانشگاه دولتی واقع در شهر مونترال است که زبان تدریس در آن فرانسوی می‌باشد. این دانشگاه بیش از چهل و پنج هزار دانشجو را در خود جای داده و تاریخ تاسیس آن به ۱۸۷۸ برمی‌گردد. مدرسه کسب و کار این دانشگاه در رده‌بندی وبسایت QS برای سال ۲۰۲۰ مقام چهارم را در میان دانشگاه های مدیریت کانادا به دست آورده است، و یکی از صد دانشگاه برتر دنیا در این زمینه می‌باشد. مدرسه HEC مونترال در سال ۱۹۰۷ تاسیس شده و اولین مدرسه مدیریت در کانادا است. این مدرسه دوره‌هایی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارایه می‌کند که از این میان می‌توان به کارشناسی مدیریت، کارشناسی ارشد مدیریت و دکترای مدیریت اشاره نمود. مدرسه HEC همچنین با مشارکت دانشگاه مک گیل دوره MBA اجرایی برگزار می‌کند. شهریه دوره MBA این مدرسه برای دانشجویان بین‌المللی چهل و نه هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن در سال ۱۸۷۸ در شهر لندن استان اونتاریو تاسیس شد. پردیس اصلی این دانشگاه چهارصد و پنجاه و پنج هکتار وسعت دارد، و دوازده دانشکده و مدرسه را در خود جای داده است. مدرسه کسب و کار دانشگاه وسترن در رده‌بندی وبسایت QS برای سال ۲۰۲۰ مقام پنجم را در میان دانشگاه های مدیریت کانادا به دست آورده است، و یکی از صد دانشگاه برتر دنیا در این زمینه می‌باشد. این مدرسه در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دوره‌های مختلفی ارایه می‌نماید. از این میان دوره MBA آن یکی از بهترین دوره‌ها در کانادا است. مجموع شهریه تحصیل در این رشته در مدرسه کسب و کار دانشگاه وسترن برای دانشجویان بین‌المللی حدود هشتاد و سه هزار دلار کانادا است.

دانشگاه کویینز

دانشگاه کویینز

دانشگاه کویینز در سال ۱۸۴۱ تاسیس شده و در شهر کینگستون استان اونتاریو قرار گرفته است. مدرسه کسب و کار این دانشگاه در رده‌بندی وبسایت QS برای سال ۲۰۲۰ مقام ششم را در میان دانشگاه های مدیریت کانادا به دست آورده است، و یکی از صد و پنجاه دانشگاه برتر دنیا در این زمینه می‌باشد. مدرسه کسب و کار اسمیت تحت نظر دانشگاه کویینز است، اما مدیریت و بودجه مختص به خود دارد. این مدرسه دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارایه می‌کند. مدرسه اسمیت نیز همچون مدارس قبلی یکی از بهترین دوره‌های MBA را برگزار می‌کند. مجموع شهریه تحصیل در این دوره در مدرسه کسب و کار اسمیت نود ونه هزار دلار کانادا است.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ در شهر ادمونتون استان آلبرتا تاسیس شد، و هم اکنون نزدیک به چهل هزار دانشجو در هجده دانشکده آن مشغول به تحصیل هستند. مدرسه کسب و کار این دانشگاه در رده‌بندی وبسایت QS برای سال ۲۰۲۰ مقام هفتم را در میان دانشگاه های مدیریت کانادا به دست آورده است، و یکی از صد و پنجاه دانشگاه برتر دنیا در این زمینه می‌باشد. مدرسه کسب و کار آلبرتا در سال ۱۹۱۶ تاسیس شد، و یکی از موسسات آموزشی پیشرو در دنیا به شمار می‌آید. این مدرسه دوره‌هایی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارایه می‌نماید. شهریه تحصیل مدرسه آلبرتا برای دانشجویان بین‌المللی حدود بیست هزار دلار کانادا در سال است.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک در سال ۱۹۵۹ تاسیس شده است، و با داشتن بیش از پنجاه و پنج هزار دانشجو سومین دانشگاه بزرگ کانادا به شمار می‌آید و گزینه مناسب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است. مدرسه کسب و کار این دانشگاه در رده‌بندی وبسایت QS برای سال ۲۰۲۰ مقام هشتم را در میان دانشگاه های مدیریت کانادا به دست آورده است، و یکی از صد و پنجاه دانشگاه برتر دنیا در این زمینه می‌باشد. مدرسه کسب و کار دانشگاه یورک دوره‌های مختلفی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارایه می‌دهد که دانشجویان این مدرسه را به سوی مشاغل مناسب در بخش خصوصی و دولتی هدایت می‌کند. این مدرسه اولین دوره MBA بین‌المللی را در کانادا برگزار کرده است. هزینه تحصیل در دوره MBA برای دانشجویان بین‌المللی در این مدرسه حدود بیست و شش هزار دلار کانادا برای هر ترم تحصیلی است.

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور از مشاوران ما کمک بگیرید.

منبع: