شهر ویندزور کانادا (Windsor) در جنوب غربی استان انتاریو و در ساحل جنوبی رودخانه دیترویت واقع شده است و مستقیماً به شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا دسترسی دارد. این شهر که در اسکس کانتی (Essex County) قرار گرفته، جنوبی‌ترین شهر کانادا است و در جنوب غربی شهر کبک سیتی واقع شده است. شهر ویندزور سومین شهر پرجمعیت جنوب غربی انتاریو و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای مرزی آمریکای شمالی است. ویندزور شهری چندملیتی و با فرهنگ‌های متفاوت است. از آن‌جایی که شهر ویندزور یکی از شهرهای گرم کانادا با آب‌وهوای معتدل است و هزینه زندگی در آن کمتر از شهرهایی مانند اتاوا در استان انتاریو است افراد به زندگی در این شهر جذب می‌شوند؛ بنابراین اگر قصد زندگی یا تحصیل در کانادا را دارید می‌توانید این شهر را در لیست شهرهای مورد نظر خود قرار بدهید.

مساحت و جمعیت شهر ویندزور کانادا

شهر ویندزور کانادا مساحتی برابر با ۱۴۶.۳۲ کیلومتر مربع دارد و جمعیت آن حدود ۲۳۳ هزار نفر است. ویندزور سومین شهر پرجمعیت جنوب غربی استان انتاریو است و در این رده‌بندی بعد از شهرهای لندن و کیچنر قرار می‌گیرد. هم‌چنین منطقه شهری دیترویت-ویندزور پرجمعیت‌ترین شهر مرزی در آمریکای شمالی است.

شرایط آب‌وهوایی

در شهر ویندزور کانادا تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها سرد، خشک و همراه با وزش باد است. در باقی روزهای سال هوا معمولاً نیمه‌ابری است. در طول سال معمولاً دمای هوا از منفی ۷ درجه تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد متغیر است و به‌ندرت به کمتر از دمای منفی ۱۵ درجه یا بیشتر از ۳۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بهترین زمان سال برای سفر به ویندزور و انجام فعالیت‌های نیازمند هوای گرم در این شهر از اواسط ماه ژوئن تا اواسط ماه سپتامبر است. دمای هوا در هفته سوم آگوست در این شهر به بهترین میانگین می‌رسد.

فصل گرم در شهر ویندزور ۳.۷ ماه، از ۲۶ می تا ۱۷ سپتامبر، طول می‌کشد و دمای بیشینه میانگین در این دوره بیش از ۲۲ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد نیز ۳.۳ ماه، از ۱ دسامبر تا ۹ مارس، طول می‌کشد و دمای بیشینه میانگین در این دوره کمتر از ۵ درجه سانتی‌گراد است.

به طور کلی شهر ویندزور با این که مانند بیشتر شهرهای کانادا زمستان‌های سردی دارد بر اساس استانداردهای کانادایی یکی از گرم‌ترین شهرهای کانادا محسوب می‌شود و دارای هوای مرطوب و معتدل است که برای بسیاری از افراد هوایی خوشایند است.

دانشگاه‌های شهر ویندزور کانادا

یک دانشگاه بین‌المللی بزرگ و یک کالج در شهر ویندزور کانادا واقع شده‌اند که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید همراه ما باشید.

دانشگاه ویندزور

دانشگاه ویندزور

دانشگاه ویندزور (University of Windsor) دانشگاهی دولتی و پژوهش‌محور است که در شهر ویندزور در استان انتاریو کانادا قرار دارد. دانشگاه ویندزور جنوبی‌ترین دانشگاه کشور کانادا است. این دانشگاه حدود ۱۲ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ۴ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد. بر اساس رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۱ دانشگاه ویندزور در رتبه ۷۵۱-۸۰۰ برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. دانشگاه ویندزور ۹ دانشکده دارد که حدود ۱۲۰ رشته در مقطع کارشناسی و ۵۵ رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشکده‌ها تدریس می‌شوند. این دانشکده‌ها عبارت‌اند از:

  • دانشکده هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده کسب‌وکار
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده حرکت‌شناسی انسانی
  • دانشکده علوم

کالج سنت کلر

کالج سنت کلر (St. Clair College) یا کالج تکنولوژی و هنرهای کاربردی سنت کلر، کالجی دولتی است که در اسکس کانتی در جنوب غربی استان انتاریو قرار دارد. این کالج در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان یکی از بهترین کالج‌های استان انتاریو شناخته شده است. کالج سنت کلر سه پردیس دارد و پردیس اصلی آن در شهر ویندزور قرار گرفته است. این پردیس در سال ۲۰۰۷ توسط کالج سنت کلر خریداری شد و به عنوان مرکز هنرهای کالج سنت کلر نام‌گذاری شد.

کالج سنت کلر با استفاده از بودجه‌ای ۵ میلیون دلاری از محل دولت فدرال، پردیس ویندزور را به مدرسه‌ای به‌روز در زمینه ژورنالیسم هنر تبدیل کرد. در سال ۲۰۱۴ نیز مجموعه‌ای ورزشی در پردیس اصلی کالج سنت کلر ساخته شد که با عنوان SportsPlex شناخته می‌شود.

دوره‌های متعددی در زمینه‌های تکنولوژی، زبان انگلیسی، علوم و هنرهای لیبرال، کسب‌وکار، فناوری اطلاعات، فناوری مهندسی، مطالعات جمعی، بهداشت، رسانه، هنر و طراحی در این دانشگاه تدریس می‌شود.

کیفیت زندگی در شهر ویندزور کانادا

به طور کلی شهر ویندزور کانادا از نظر کیفیت زندگی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. در ادامه سطح کیفیت در شاخص‌های دیگر شرح داده شده است.

  • شاخص قدرت خرید: متوسط
  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص خدمات بهداشتی: متوسط
  • شاخص اقلیمی: بالا
  • شاخص هزینه زندگی: پایین
  • شاخص هزینه ملک نسبت به درآمد: پایین
  • شاخص زمان ترافیک: بسیار پایین
  • شاخص آلودگی هوا: متوسط

هزینه زندگی در شهر ویندزور کانادا

مسلماً هزینه زندگی افراد مختلف با سبک زندگی‌های مختلف متفاوت است؛ اما به طور کلی هزینه زندگی در شهر ویندزور کانادا از هزینه زندگی در شهرهای مشابهش در استان انتاریو کمتر است و در سطح متوسط قرار می‌گیرد. به طور کلی هزینه‌های مهم زندگی مانند هزینه سکونت (اجاره یا خرید خانه) و حمل‌ونقل در شهر ویندزور کمتر از شهرهای دیگر استان انتاریو مانند اتاوا و هزینه خرید مواد غذایی در این شهر کمی بیشتر از میانگین هزینه‌ها در اتاوا است. حقوق ماهیانه میانگین در این شهر پس از کسر مالیات حدود ۲۶۹۶.۰۱ دلار کانادا است.

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و اقامت در این کشور همراه ما باشید.

منابع: