کالج ‌های اتاوا از کیفیت آموزشی بسیار مناسبی برخوردارند، و با ارایه رشته‌های متنوع در طیف گسترده‌ای از زمینه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی، و در عین حال دریافت میزان شهریه کمتر نسبت به دانشگاه‌های کانادا یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای کسانی هستند که قصد تحصیل در کانادا را دارند. شهر اتاوا در جنوب شرقی استان اونتاریو قرار گرفته، و پایتخت سیاست و فناوری کانادا است که زندگی در کیفیت بالایی در آن جریان دارد. این شهر سالیانه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی، گردشگران و تاجرین خارجی را به خود جذب می‌کند. در این مقاله به کالج ‌های اتاوا که اعتباری بین‌المللی دارند اشاره می‌کنیم.

کالج الگونکویین

این کالج در سال ۱۹۶۷ در شهر اتاوا تاسیس شده و یکی از ارزان‌ترین کالج های اتاوا است.کالج الگونکویین سه پردیس اصلی دارد. پردیس اول در غرب شهر اتاوا واقع شده است. پردیس دوم در شهر پرث کانادا، و پردیس سوم در پمبروک است.این کالج همچنین به دلیل دوره‌های متعددی که در مقطع کارشناسی و یا با ارایه گواهی پایان‌دوره ارایه می‌نماید، یکی از بهترین کالج های اتاوا است. کالج الگونکویین سه دانشکده در خود جای داده است که عبارتند از: دانشکده هنر، طراحی و رسانه که شامل مدرسه رسانه و طراحی می‌شود، دانشکده سلامت و ارتباطات که شامل مدرسه سلامت و ارتباطات می‌شود، و دانشکده فناوری و تجارت که شامل مدرسه فناوری پیشرفته است. این کالج بیش از سیصد و پنجاه و هفت دوره ارایه می‌کند که در این میان ده دوره در مقطع کارشناسی است. دوره‌های مقطع کارشناسی شامل کارشناسی طراحی داخلی، کارشناسی مدیریت تامین کسب و کار الکترونیکی، کارشناسی مدیریت هتلداری و گردشگری، کارشناسی علوم ساخت و ساز، کارشناسی توسعه سیستم‌های کسب و کار، کارشناسی سلامت دیجیتال، کارشناسی ارتباطات در بازاریابی دیجیتال و کارشناسی اتوماسیون و رباتیک می‌شود. . شهریه این دوره‌ها بسیار به صرفه است. شهریه دانشجویان بین‌المللی بسته به ماهیت و نوع رشته انتخابی بین نه تا سیزده هزار دلار کانادا در سال می‌باشد.

کالج لا سیته

این کالج در سال ۱۹۸۹ تاسیس شده، و بزرگترین کالج فرانسوی زبان استان اونتاریو است. کالج لا سیته بیش از نود دوره به پنج هزار دانشجوی تمام وقت از سراسر دنیا ارایه می‌کند. برخی از زمینه‌های تحصیلی را نام می‌بریم: مدیریت، غذا، آموزش، معماری و عمران، هنر و طراحی، ارتباطات، ساخت و ساز و مکانیک، الکترونیک، جنگلبانی و محیط وحش، مهندسی، هتلداری، کامپیوتر، رسانه، علوم کاربردی و علوم بهداشتی. در پردیس اصلی این کالج ده ساختمان در وسعتی به مساحت بیست و چهار هکتار ساخته شده است. این کالج برای سال‌های متمادی توانسته رضایت دانشجویان و کارفرمایان را کسب کند، و درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان کالج لاسیته در سمت‌های مختلف مشغول به کار شده‌اند. میزان رضایت کارفرمایان از فارغ‌التحصیلان این کالج هشتاد و هشت درصد است که آن را جزو برترین کالج های اتاوا قرار می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های تحصیل در کالج لاسیته کسب تجربه عملی و فنی دانشجویان است که نهایتا موجب افزایش شانس استخدام پس از پایان تحصیل می‌گردد. این کالج نیز یکی از کالج‌های ارزان‌قیمت در اتاوا برای دانشجویان بین‌المللی است. شهریه دوره‌های مقطع کارشناسی بسته به رشته بین هفده تا بیست و یک هزار دلار کانادا در سال است.

کالج هرزینگ

یکی دیگر از کالج های اتاوا کالج هرزینگ است. این کالج در سال ۱۹۶۵ تاسیس شده و در منتها الیه شرق شهر اتاوا قرار دارد. کالج هرزینگ متعهد به ارایه آموزش با کیفیت با هدف پرورش مهارت‌های دانشجو است تا آنها بتوانند در تحصیل و کار موفق باشند. در این کالج به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌شود تا هدف کاری خود را پیدا کنند، و قدم به قدم به آن نزدیک شوند. سه زمینه ارایه شده در کالج هرزینگ سلامت، کسب و کار و فناوری است که برنامه آموزشی آن متناسب با نیاز صنعت طراحی شده است. برای دریافت پذیرش از این کالج دانشجویان بین‌المللی باید مدرک آیلتس شش و نیم ارایه کنند که هر نمره هر مهارت آن از شش کمتر نباشد. همه دانشجویان خارجی برای بیان مشکلات و سوالات خود به یک مشاور در خدمات دانشجویی کالج متصل می‌شوند، تا اضطراب سفر به محیطی جدید به حداقل برسد. هزینه شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در این کالج از شانزده هزار دلار در سال آغاز می‌شود.

منبع: