شهر ادمونتون کانادا پایتخت استان آلبرتا است، و با جمعیت بیش از نهصد هزار نفر پنجمین شهر بزرگ کانادا به شمار می‌آید. این شهر دروازه ورود به پروژه‌های عظیم ماسه نفتی و معادن الماس در شمال استان آلبرتا است. ادمونتون همچنین مرکزی فرهنگی و آموزشی است، که سالانه میزبان جشنواره‌های مختلفی می‌شود، و «شهر جشنواره‌ها» نام گرفته است. دانشگاه های ادمونتون کانادا نیز کیفیت بالایی از آموزش را ارایه می‌دهند و هزینه زندگی در این شهر نسبتا مناسب است. با حدود هزار دلار کانادا در ماه می‌توان در این شهر زندگی دانشجویی داشت. در این مقاله برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند به معرفی پنج مورد از دانشگاه های ادمونتون کانادا می‌پردازیم.

دانشگاه آلبرتا

یکی از معتبرترین و مشهورترین دانشگاه های ادمونتون کانادا دانشگاه آلبرتا است. دانشگاه آلبرتا یکی از پنج دانشگاه برتر کانادا است که در زمینه‌های علوم انسانی، علوم طبیعی، هنر، کسب و کار، مهندسی و علوم سلامت شهرتی جهانی دارد. این دانشگاه همچنین موسساتی پیشرو در جهان مانند موسسه ملی نانوتکنولوژی و موسسه ویروس‌شناسی لی کا شینگ را در خود جای داده است. در این دانشگاه بیش از سی و نه هزار دانشجو در بیش از چهارصد دوره فنی حرفه‌ای و دانشگاهی در مقطع کارشناسی و بالاتر در هجده دانشکده در پنج پردیس مشغول به تحصیل هستند، و بیش از پانزده هزار استاد و کارمند در این مجموعه کار می‌کنند. بودجه سالیانه دانشگاه آلبرتا نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار کانادا است، و حدود پانصد میلیون دلار بودجه پژوهش نیز از منابع بیرونی جذب می‌شود. دانشگاه آلبرتا به دانشجویان فرصت می‌دهد تا علاقه خود را کشف و دنبال کنند. ویژگی که آن را جزو بهترین دانشگاه های ادمونتون کانادا قرار می‌دهد. این دانشگاه بهترین دوره تئاتر در سراسر کانادا را ارایه می‌کند، دومین کتابخانه بزرگ کشور را دارد، مدرسه پزشکی فعال و بیمارستانی آموزشی در خود جای داده است، و مدرسه کسب و کار آن یکی از برترین‌های کانادا است. این دانشگاه همچنین تنها دانشگاه در غرب کانادا است که در پردیس خود دوره‌های کارشناسی به زبان فرانسوی و یا دوزبانه ارایه می‌کند. شهریه دوره کارشناسی این دانشگاه به طور متوسط حدود هجده هزار دلار کانادا در سال است.

موسسه فناوری آلبرتای شمالی

موسسه فناوری آلبرتای شمالی

این موسسه در سال ۱۹۶۲ تاسیس شده و گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است و دوره‌های فنی حرفه‌ای در زمینه پژوهش کاربردی، آموزش‌های فنی، آموزش کاربردی و یادگیری ارایه می‌کند که متناسب با نیاز صنایع استان آلبرتا است. حدود شانزده هزار دانشجو در دوره‌های این موسسه که یکی از بزرگترین دانشگاه های ادمونتون کانادا است، مشغول به تحصیل هستند، و دانشجویان بین‌المللی از نود و چهار کشور دنیا برای تحصیل جذب این موسسه می‌شوند. هشتاد و نه درصد از دانشجویانی که از دوره‌های تمام وقت این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، در کمتر از نه ماه مشغول به کار می‌شوند. از طرفی دیگر نود و هشت درصد کارفرمایان از استخدام فارغ‌التحصیلان موسسه فناوری آلبرتای شمالی رضایت دارند، که آن را جزو بهترین دانشگاه های ادمونتون کانادا قرار می‌دهد. از میان دوره‌های ارایه شده در مقطع کارشناسی می‌توان به این موارد اشاره نمود: کارشناسی مدیریت فناوری، کارشناسی مدیریت ساخت و ساز، کارشناسی مدیریت کسب و کار، کارشناسی سیستم‌های اطلاعاتی، کارشناسی مدیریت شبکه و کارشناسی مدیریت مالی. بودجه سالیانه این موسسه حدود سیصد و هشتاد میلیون دلار کانادا است، و نزدیک به هفت میلیون دلار کانادا در سال در قالب بورسیه و اسکالرشیپ به دانشجویان کمک مالی اعطا می‌شود.

دانشگاه مک ایوان

یکی دیگر از برترین دانشگاه های ادمونتون کانادا دانشگاه مک ایوان است. این دانشگاه در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده است، و شصت و پنج دوره مختلف ارایه می‌کند. بیش از هزار دانشجوی بین‌المللی از شصت کشور دنیا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و امکان اسکان برای بیش از هشتصد و شصت نفر در پردیس دانشگاه فراهم است. هشتاد و سه درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه مک ایوان مشغول به کار شده‌اند، و بیش از صد و پنجاه فرصت کار و پژوهش دانشجویی در این دانشگاه فراهم است. دانشکده‌های این دانشگاه عبارتند از: دانشکده هنر و علوم، دانشکده هنرهای زیبا و ارتباطات، دانشکده سلامت و دانشکده پرستاری. دانشگاه مک ایوان همچنین یک مدرسه کسب و کار در خود دارد. از میان رشته‌های ارایه شده در یکی از دانشگاه های ادمونتون کانادا برای مقطع کارشناسی می‌توان به این موارد اشاره نمود: کارشناسی هنر، کارشناسی علوم، کارشناسی حسابداری و سنجش استراتژیک، کارشناسی مدیریت کسب و کار، کارشناسی مدیریت منابع انسانی، کارشناسی ارتباطات، کارشناسی طراحی، کارشناسی مدیریت فرهنگی و هنری، کارشناسی هنرهای نمایشی، کارشناسی مددکاری، کارشناسی طب سوزنی و کارشناسی پرستاری. برای همه رشته‌های مقطع کارشناسی به جز رشته پرستاری ارایه آیلتس شش و نیم و یا تافل هشتاد و شش الزامی است. حداقل نمره هر مهارت در آزمون آیلتس باید پنج و نیم و در آزمون تافل باید بیست و یک باشد. برای دریافت پذیرش در رشته پرستاری در دانشگاه مک ایوان ارایه مدرک آیلتس شش و نیم با حداقل نمره پنج و نیم در خواندن و نوشتن، شش در گوش دادن و هفت در صحبت کردن الزامی است. در صورت ارایه مدرک تافل حداقل نمره کل باید هشتاد و شش، و حداقل نمره خواندن و نوشتن بیست و یک، شنیدن بیست و سه و صحبت کردن بیست و شش باشد. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین بیست و سه تا بیست و پنج هزار دلار کانادا است. البته به دانشجویان تازه وارد بسته به معدل تحصیلی‌شان بین شش تا دوازده هزار دلار کانادا اسکالرشیپ ورود تعلق می‌گیرد که موقعیتی استثنایی در بین دانشگاه های ادمونتون کانادا است.

دانشگاه کنکوردیای ادمونتون

دانشگاه کنکوردیای ادمونتون

این دانشگاه یکی از دانشگاه های ادمونتون کانادا است که در سال ۱۹۲۱ تاسیس شده است، و پنج دانشکده و دو مدرسه دارد: دانشکده هنر، دانشکده آموزش، دانشکده تحصیلات تکمیلی، دانشکده مدیریت، دانشکده علوم، مدرسه تربیت بدنی و مدرسه موسیقی. در مجموع چهل و پنج رشته در این دانشگاه ارایه می‌شود. بعضی از رشته‌های ارایه شده در یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های ادمونتون کانادا عبارتند از: حسابداری، زیست شناسی، شیمی، مدیریت داده، زبان انگلیسی، علوم محیط زیست، مدیریت منابع انسانی، فناوری اطلاعات، بازاریابی، ریاضیات، موسیقی، روانشناسی و جامعه شناسی. شهریه تحصیل دانشجویان بین‌المللی به ازای هر واحد درسی سیصد و بیست و پنج دلار کانادا است. با فرض پانزده واحد درسی در هر ترم تحصیلی، شهریه یک سال این کالج با دیگر هزینه‌های جانبی مانند بیمه به حدود یازده هزار دلار کانادا در سال می‌رسد. هزینه اقامت در یک اتاق دونفره در پردیس دانشگاه به همراه برنامه غذایی حدود هفت هزار و هفتصد و شصت دلار در سال است. در صورت تمایل به اسکان در اتاق یک نفره، هزینه آن به همراه برنامه غذایی به نه هزار و هفتصد و پنجاه دلار کانادا در سال می‌رسد.

دانشگاه کینگ

یکی دیگر از دانشگاه های ادمونتون کانادا دانشگاه کینگ است. این دانشگاه در سال ۱۹۷۹ تاسیس شده است، و با داشتن حدود هزار دانشجو دانشگاهی کوچک محسوب می‌شود. دانشگاه کینگ دوره‌های متعددی در مقطع کارشناسی در زمینه هنر، علوم انسانی، موسیقی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، کسب و کار و آموزش ارایه می‌دهد. از میان رشته‌های ارایه شده می‌توان به این موارد اشاره نمود: زیست شناسی، شیمی، علوم کامپیوتر، مدیریت محیط زیستی، زبان انگلیسی، علوم محیط زیست، تاریخ، آموزش موسیقی، روانشناسی و جامعه شناسی. برای دریافت پذیرش در دانشگاه کینگ ارایه آیلتس شش و نیم با نمره پنج و نیم در هر مهارت، و یا ارایه تافل هشتاد و هشت با نمره بیست و یک در هر مهارت الزامی است. شهریه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی با درنظر گرفتن پانزده واحد در هر ترم سالیانه حدود سیزده‌هزار دلار کانادا است. مجموع هزینه تحصیل با در نظر گرفتن شهریه، هزینه اسکان، برنامه غذایی و هزینه‌های جانبی دیگر به حدود بیست و هفت هزار دلار کانادا می‌رسد.

در صورت تمایل به گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و اقامت دائم در این کشور ، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

منبع: