درست است که با آمدن نام فرانسه بسیاری از افراد تنها به پاریس و برج ایفل و یا موزه لوور فکر می‌کنند اما حقیقتاً فرانسه محدود به پاریس یا برج ایفل نیست و شهرهای دیگری نیز دارد. شهر کارکاسون فرانسه یکی از این شهرها است که به دلیل تاریخچه بلندی که دارد به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. آن دسته از افرادی که به آشنایی با شهرهای مشهور یک کشور بسنده می‌کنند باید بدانند که کسب اطلاعاتی درباره شهرهای نه چندان مشهور نیز در آشنایی با کشور موردنظر کمک بسیاری می‌کند. شهر کارکاسون نیز از جمله شهرهای نه چندان مشهور اما با تاریخی غنی است بنابراین آشنایی با آن در شناخت بیشتر فرانسه بسیار تأثیرگذار است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره شهر کارکاسون فرانسه خواهیم پرداخت.

شهر کارکاسون فرانسه کجاست؟

پیش از پرداختن به هر چیزی باید از محل دقیق شهر کارکاسون در فرانسه مطلع شویم. این شهر در بخش اود فرانسه در ۸۰ کیلومتری شهر تولوز واقع شده است. شهر کارکاسون فرانسه همچنین بین اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه است.

تاریخچه شهر کارکاسون فرانسه

همانطور که در بخش مقدمه ذکر شد کارکاسون، شهری تاریخی بوده که اولین گام‌های تشکیل آن به حدود سال‌های ۳۵۰۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد. تپه کارساک نیز به عنوان محل مهمی برای بازرگانی در قرن ۶ پیش از میلاد شهرت داشت. همچنین کارکاسون اولین قلعه‌ای بود که در زمان محاصره از احتکار استفاده می‌کرد. به بیانی دیگر پلتفرم‌ها و دیوارهای موقت چوبی به قسمت فوقانی دیوارهای قلعه وصل می‌شدند و از این طریق از مدافعان، حین مبارزه محافظت می‌کردند. همچنین بخش جدیدتر شهر در آن طرف رودخانه اود که به دوران قرون وسطی برمی‌گردد تولیدکننده وسایلی مانند کفش، لاستیک و منسوجات بودند. نکته‌ای دیگر درباره شهر کارکاسون این است که آکادمی هنرهای نمایشی MKE در این شهر واقع شده است. همچنین امروزه به صورت سالانه حدود ۳ میلیون گردشگر بازدید از این شهر را برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

مساحت و جمعیت شهر کارکاسون فرانسه

به طور کلی شهر کارکاسون دارای مساحتی برابر ۶۵.۰۸ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۵۰۰۰۰ نفر است.

تحصیل در شهر کارکاسون فرانسه

یکی از مواردی که علاقه‌مندان تحصیل در رشته‌های مربوط به هوانوردی را هیجان‌زده میکند این است که شهر کارکاسون دارای مدرسه‌ای برای آموزش هوانوردی است. مدرسه ملی هوانوردی غیرنظامی این شهر یکی از ۲۰۵ کالجی است که برای آموزش دوره‌های مهندسی در فرانسه وجود دارد. این مدرسه ملی که با نام کوتاه شده ENAC شناخته می‌شود مؤسسه‌ای است که در ۲۸ آگوست سال ۱۹۴۹ به منظور ارائه آموزش تکمیلی در زمینه هوانوردی غیرنظامی  تأسیس شده است.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه علاقمندید با سیم آخر همراه باشید.

زبان مردم شهر کارکاسون فرانسه

امروزه زبان رسمی مردم در شهر کارکاسون، فرانسوی است اما در گذشته زبانی که با آن ارتباط برقرار می‌کردند، اوکسیتان بوده که از زبان‌های رومی تبار است. همچنین بخش‌هایی از جنوب فرانسه، موناکو و… به این زبان صحبت می‌کنند.

شرایط آب و هوایی

به طورکلی شهر کارکاسون دارای تابستان‌های کوتاه، گرم و خشک به همراه آسمان صاف و بدون ابر و زمستان‌های طولانی و بسیار سرد به همراه آسمان نیمه‌ابری است. متوسط دمای هوا نیز در طول سال در این شهر از ۳ درجه سانتی‌گراد تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۲- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر ۳۴ درجه سانتی‌گراد در آن نادر است. فصل گرم سال نیز در شهر کارکاسون از ۱۴ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۱۱ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. همچنین گرم‌ترین روز سال در این شهر، ۳ ماه آگوست با حداقل دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد است. همچنین فصل سرد سال در این شهر از ۱۶ ماه نوامبر تا ۸ ماه مارس با متوسط دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال هم ۱۲ ماه ژانویه با حداقل دمای ۳ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد است. براساس نظرات گردشگران نیز بهترین زمان برای بازدید از شهر کارکاسون  از اوایل ماه ژوئن تا اواخر ماه سپتامبر است که دمای هوا در این مدت بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

در صورت تمایل به زندگی و تحصیل در فرانسه، می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه و مهاجرت به این کشور از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

منابع: