شهر تورنتو میزبان انواع فرهنگ‌، رسوم و نژادها است. محل زندگی برای شما در این شهر بسته به سبک زندگیتان می‌تواند متفاوت باشد. پیدا کردن محله ایده‌ال برای زندگی بدون داشتن پیش ذهن قبلی در مورد محله های تورنتو می‌تواند برای افرادی که قصد نقل مکان به شهر را دارند چالش برانگیز باشد. شاید بهتر است برای اولین محل سکونت با چند نفر شریک شوید، و پس از کسب تجربه کافی در مورد شهر و نحوه اجاره مسکن، به طور مستقل عمل کنید. بازار اجاره مسکن در شهر تورنتو رقابتی است و همیشه تقاضا از عرضه پیشی می‌گیرد. در این مقاله برای افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند به طور خلاصه بهترین محله های تورنتو را معرفی می‌کنیم.

محله آنکس (The Annex)

یکی از بهترین محله های تورنتو محله آنکس است. مانند بسیاری از محله های غرب تورنتو آنکس مرکز جوانان خلاق و شاغل است. سابقه تاریخی این محله به مکان اسکان دانشجویان و کارمندان دانشگاه تورنتو برمی‌گردد. پردیس اصلی دانشگاه در جنوب شرقی این محله قرار دارد، و منوی رستوران‌ها و کافه‌های آنکس متناسب با بودجه دانشجویی است. البته تنها دانشجویان ساکن این محله نیستند، در چند ساله گذشته ساکنین زیادی با پیشینه و سنین متفاوت به آنکس آمده‌آند. این محله همچنین به سه ایستگاه مترو نزدیک است.

محله کنسینگتون (Kensington)

این محله یکی از محله‌های استثنایی و نمادین تورنتو است. خیابان‌های درهم تنیده‌ای که بازار کنسینگتون را تشکیل می‌دهند انواع اصناف را در خود جای داده‌اند. از این محله که از شمال به خیابان کالج و از جنوب به خیابان داندس می‌رسد به راحتی می‌توان با یکی از دوخط تراموای داندس و یا تراموای کالج به مرکز شهر رفت. خیابان کالج همچنین پاتوقی برای غذاهای ارزان‌قیمت است. به همین سبب یکی از بهترین محله های تورنتو به شمار می‌آید.

محله کینگ وست (King West)

کینگ وست یکی از شلوغ‌ترین و پرانرژی‌ترین بخش‌های شهر تورنتو است. برای افرادی که می‌خواهند در محله‌ای پرجنب و جوش و گران زندگی کنند، کینگ وسط می‌تواند یکی از بهترین محله های تورنتو باشد. هزینه اجاره یک واحد یک‌خوابه در این محله بیش از هزار و ششصد دلار کانادا در ماه است. کینگ وست پر از خانه‌های نوساز و زیبا است که اکثرا باشگاه ورزشی و پارکینگ در خود دارند. همه چیز نزدیک و در دسترس شما است، اگر با ترافیک دائمی خیابان کینگ بتوانید کنار بیایید.

محله های پارک نورث

محله های پارک نورث (High Park North)

این محله یکی از بهترین محله های تورنتو برای افرادی است که تمایل دارند از هیاهوی مرکز شهر به دور باشند. های پارک (High Park) که در جنوب این منطقه قرار گرفته یکی از بزرگترین پارک‌های آمریکای شمالی است و بیش از صد و شصت هکتار وسعت دارد. تورنتو لقب «شهری درون پارک» به خود داده، و بیش از سیزده درصد شهر از هزار و ششصد پارک عمومی تشکیل شده است که مجموع وسعت پارک‌ها به هشت هزار هکتار می‌رسد. های پارک بزرگترین پارک شهر است. این محله به سه ایستگاه مترو نزدیک است، و در کمتر از بیست دقیقه می‌توان به مرکز شهر رسید.

محله یورک ویل (Yorkville)

این محله یکی از گران‌قیمت‌ترین قسمت‌های شهر تورنتو است، اگرچه این بدان معنا نیست که نمی‌توان خانه‌ای در حد بضاعت طبقه متوسط در آن یافت. افراد مشهور و ثروتمند برای خرید به مغازه‌های این محله مراجعه می‌کنند، و یا در رستوران‌های گران‌قیمت این محله غذا می‌خورند. هرساله در زمان برگزاری فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو می‌توانید سلبریتی‌های مشهور را در محله یورک ویل پیدا کنید.

محله یانگ و اگلینتون (Yonge & Eglinton)

این محله در نقطه تلاقی دو خیابان یانگ و اگلینتن قرار دارد، و به راحتی می‌توان با خط یک مترو در عرض بیست دقیقه به مرکز شهر دسترسی داشت. البته این محله خود پاسخگوی اکثر نیازهای شما است و شاید احتیاجی به سفر به مرکز شهر نداشته باشید. مهم‌ترین بخش این محله قسمتی از خیابان یانگ است که آن را به یکی از بهترین محله های تورنتو تبدیل می‌کند. قسمتی که مغازه‌ها و فروشگاه‌های ایرانی را در خود جای داده است. در تهران کوچک یا تهرانتو انواع غذاها، محصولات ایرانی و صرافی‌های متعددی را می‌توانید پیدا کنید.

دیویس ویل (Davisville)

این محله آرام از محله‌هایی مثل یورک ویل ارزان‌تر و از محله‌هایی مثل یانگ و اگلینتون خلوت‌تر است. به همین دلیل یکی از بهترین محله های تورنتو به شمار می‌آید. خیابان‌های محله دیویس ویل محل دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ساکنین شهر تورنتو است. یک مسیر ریل قطار قدیمی در این محله وجود دارد که هم اکنون به مسیر پیاده‌روی تبدیل شده است، و اهالی این محل عصرهای تابستان برای ورزش در مسیر این ریل جمع می‌شوند.

محله دنفورث

محله دنفورث (Danforth)

مانند بسیاری از محله‌های شرق تورنتو دنفورث یکی از امن‌ترین محله‌های این شهر است. این محله بیشتر با فستیوال سالانه‌اش در ماه آگوست شناخته می‌شود. یکی از بزرگترین مزایای این محله که آن را جزو بهترین محله های تورنتو قرار داده خط دو مترو است که دقیقا از زیر خیابان دنفورث می‌گذرد و رفت و آمد را بسیار آسان نموده است. به همین خاطر این محله یکی از محله‌های محبوب جوانان و افرادی است که تازه به تورنتو آمده‌اند. این محله همچنین در مجاورت پارک دون ولی ریور (the Don Valley River Park) قرار دارد که امتیازی مثبت برای دوستداران طبیعت محسوب می‌شود.

ریوردیل (Riverdale)

این محله یکی از محله‌های مسکونی آرام در شرق تورنتو است که در جوار محله دنفورث قرار دارد و یکی از بهترین محله های تورنتو به شمار می‌آید. این محله پر از خانه‌های دوره ویکتوریایی و ادواردی است، و پارک ریوردیل مرکز فعالیت‌های مختلف در ماه‌های تابستان است. در این پارک مسابقات متعددی برگزار می‌شود، و منظره‌ای استثنایی از شهر تورنتو می‌توان دید. از این محله با یکی از دو خط تراموای ۵۰۴ یا ۵۰۵ شما می‌تواند به ایستگاه مترو برسید.

اسکربرو (Scarborough)

این محله جزو ارزانترین شهرهای حاشیه تورنتو است، و برای کسانی که تازه به کانادا مهاجرت کرده‌اند می‌تواند یکی بهترین محله های تورنتو باشد. به همین دلیل این شهر یکی از متنوع‌ترین فرهنگ‌ها را در خود دارد. در صورتی که قصد اقامت در اسکربرو را داشته باشید، گزینه‌های زیادی در سیستم حمل و نقل عمومی برای رسیدن به مرکز شهر تورنتو وجود دارد. یکی از نقاط دیدنی اسکربرو باغ وحش تورنتو است.

منبع: