شهر کلونا کانادا در دره اوکاناگان در جنوب استان بریتیش کلمبیا واقع شده‌است. این شهر با جمعیت دویست و هفده هزار نفر بعد از ونکوور و ویکتوریا سومین شهر پرجمعیت استان است، و از نظر وسعت هفتمین شهر بزرگ استان بریتیش کلمبیا به شمار می‌آید. شهر کلونا کانادا پردیس اوکاناگان دانشگاه بریتیش کلمبیا و کالج اوکاناگان را در خود جای داده است، و با داشتن آب و هوای مرطوب و اقیانوسی و هزینه زندگی کمتر نسبت به دیگر شهرهای بزرگ استان یکی از گزینه‌های مطلوب برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در کانادا را دارند. در این مقاله بیشتر با این شهر آشنا می‌شویم.

آب و هوای شهر کلونا کانادا

در این شهر تابستان‌ها گرم است و در زمستان‌ دمای هوا به زیر صفر می‌رسد، اما در طول سال دمای هوا به ندرت از سی درجه سانتی‌گراد گرم‌تر و یا از منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود. در شهر کلونا کانادا سه ماه گرم سال میانگین دمای هوا بین سیزده تا سی درجه سانتی‌گراد است، و سه ماه سرد سال میانگین دمای هوا بین شش تا منفی پنج درجه سانتی‌گراد می‌باشد. بیش از هشت ماه در سال هوا ابری است و برف و باران کمی می‌بارد.

دانشگاه های شهر کلونا کانادا

دانشگاه‌های شهر کلونا کانادا

این شهر پذیرای دانشجویان بین‌المللی پردیس اوکاناگان دانشگاه بریتیش کلمبیا و کالج اوکاناگان از سراسر دنیا است. در این بخش بیشتر با این دو مرکز آموزش عالی آشنا می‌شویم:

پردیس اوکاناگان دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از پنجاه دانشگاه برتر دنیا است و گزینه ی مناسبی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است. پردیس این دانشگاه در شهر کلونا بیش از هشتاد دوره در هشت دانشکده و مدرسه برگزار می‌کند. حدود ده هزار دانشجو در این پردیس مشغول به تحصیل هستند که از این میان بیست درصد آنان دانشجویان بین‌المللی می‌باشند. پردیس اوکاناگان هجده مرکز پژوهشی دارد و طی سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در این مراکز صد و سی و نه پروژه پژوهشی با مشارکت صنایع، نهادهای دولتی و غیردولتی انجام شده است.

کالج اوکاناگان

این کالج در سال ۱۹۶۳ تاسیس شده و هم اکنون یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در استان بریتیش کلمبیا به شمار می‌آید. کالج اوکاناگان میزبان هشت هزار و پانصد دانشجوی تمام وقت در چهار پردیس است که بیش از ده درصد آن دانشجویان بین‌المللی از چهل کشوردنیا هستند. این دانشگاه طیف گسترده‌ای از دوره‌های متنوع در زمینه‌های تحصیلی مختلف ارایه می‌کند. برخی از زمینه‌های تحصیلی عبارتند از: هنر، علوم طبیعی، کسب و کار، سلامت و فناوری.

هزینه زندگی در شهر کلونا کانادا

هزینه زندگی در شهر کلونا کانادا

شاخص کیفیت زندگی در شهر کلونا کانادا بسیار بالا است و به عدد ۱۷۲.۱۴ می‌رسد. برای برای فهم بهتر این عدد بهتر است بدانیم شاخص کیفیت زندگی در شهر ونکوور ۱۷۵.۴۴ است. شاخص قدرت خرید، امنیت و خدمات درمانی در این شهر بسیار خوب می‌باشد، و شاخص هزینه زندگی و ترافیک قابل قبول و شاخص آلودگی در این شهر پایین است. علاوه بر کیفیت بسیار بالای زندگی هزینه زندگی در این شهر از دیگر شهرهای بزرگ استان بریتیش کلمبیا کمتر است. برای مثال هزینه اجاره مسکن در شهر کلونا سی درصد از شهر ونکوور ارزان‌تر است. در این بخش به شرح جزییات هزینه زندگی در این شهر می‌پردازیم:

هزینه مسکن

هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر کلونا کانادا  بین هزار و دویست تا هزار و ششصد دلار کانادا است. در صورتی که این واحد آپارتمان در محدوده خارج از مرکز شهر باشد اجاره آن به حدود نهصد و هفتاد و پنج تا هزار و چهارصد دلار می‌رسد. در صورتی که تمایل داشته باشید هزینه مسکن را با چند نفر دیگر تقسیم کنید، هزینه اجاره یک واحد آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر بین هزار و نهصد تا دو هزار و هشتصد دلار کانادا است. در صورتی که این واحد آپارتمان خارج از محدوده مرکز شهر باشد اجاره آن به هزار و هفتصد تا دو هزار و پانصد دلار می‌رسد. هزینه خرید هر متر از یک آپارتمان در مرکز شهر بین سه هزار و هفتصد تا چهار هزار و پانصد دلار کانادا است. در صورتی که آپارتمان در خارج از محدوده مرکز شهر باشد هزینه خرید آپارتمان بین دو هزار و هفتصد تا سه هزار و نهصد دلار به ازای هر مترمربع می‌باشد.

هزینه خوراک

هزینه تهیه غذا از یک رستوران ارزان‌قیمت بین دوازده تا سی دلار کانادا است. هزینه تهیه غذا برای دو نفر در یک رستوران نسبتا گران‌قیمت‌تر به همراه پیش‌غذا و دسر بین پنجاه تا صد و بیست و پنج دلار است. هزینه تهیه غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک‌دونالد به هشت تا ده دلار می‌رسد. در صورتی که بخواهید با تهیه غذا در منزل در هزینه خوراک ماهیانه صرفه‌جویی کنید، هزینه تهیه برخی از مواد اولیه را نام می‌بریم: یک لیتر شیر حدود دو دلار، یک نان پانصد گرمی حدود سه دلار، یک کیلو برنج چهار دلار، یک کیلو فیله مرغ چهارده دلار، یک کیلو گوشت شانزده دلار، یک کیلو سیب چهار دلار، یک کیلو پرتقال سه دلار و یک کیلو سیب زمینی دو و نیم دلار می‌باشد.

هزینه حمل و نقل و قبوض

هزینه بلیط تک سفره برای حمل و نقل عمومی دو و نیم دلار کانادا است. بلیط اعتباری یکماهه به هفتاد دلار می‌رسد. تعرفه ورودی تاکسی سه و نیم دلار است و به ازای هر کیلومتر مسافت دو تا سه دلار به مبلغ ورودی اضافه می‌گردد. هزینه قبوض خدمات شهری ( آب، برق و پسماند) به علاوه سرمایش یا گرمایش برای یک آپارتمان هشتاد و پنج متری بین هشتاد تا دویست و پنجاه دلار کانادا است. هزینه اینترنت ADSL با سرعت شصت مگابایت و حجم نامحدود ماهانه به شصت تا صد و بیست دلار می‌رسد.

سایر هزینه‌های زندگی در شهر کلونا کانادا

علاوه بر سه هزینه ضروری برای هر دانشجوی بین‌المللی که در بالا ذکر شد، هزینه‌های دیگری مانند هزینه تفریح و یا خرید لباس را نیز باید در نظر گرفت که کاملا بسته به سبک زندگی هر شخص متفاوت است. برای مثال به چند مورد از این هزینه‌ها اشاره می‌کنیم. هزینه ثبت‌نام یک ماهه در باشگاه بدنسازی به طور متوسط حدود پنجاه دلار است. هزینه خرید بلیط سینما برای اکران فیلمی بین‌المللی بین دوازده تا هجده دلار کانادا است. هزینه خرید یک شلوار بین سی و پنج تا نود دلار، یک لباس تابستانی بین چهل تا هشتاد دلار، یک جفت کتانی بین هفتاد و پنج تا صد و بیست و پنج دلار و یک جفت کفش چرم مردانه بین هشتاد تا دویست دلار کانادا می‌باشد.

در صورت تمایل به زندگی و تحصیل در کانادا ، می توانید برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

منبع: