آب و هوای شهر محل تحصیل یکی از موارد بسیار مهمی است که قبل از مهاجرت تحصیلی به کانادا باید به آن توجه داشت. کشور کانادا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود به طور کلی آب و هوایی سرد و خشک دارد، و هرچه به سمت شمال حرکت می‌کنیم سرمای زمستان‌ها سخت‌تر است. در این میان دو شهر ونکوور و ویکتوریا استثنا به شمار می‌آیند و آب و هوایی مدیترانه‌ای دارند. شهر ونکوور از تمام شهرهای بزرگ کانادا زمستانی معتدل‌تر را تجربه می‌کند. برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، در این مقاله به سردترین شهرهای کانادا که خانه دانشگاه‌های معتبری هستند می‌پردازیم.

شهر ادمونتون استان آلبرتا

این شهر که پذیرای دانشجویان دانشگاه‌ها و کالج‌های متعددی از جمله دانشگاه آلبرتا و کنکوردیا است، یکی از سردترین شهرهای کانادا به شمار می‌رود. متوسط دمای هوای ادمونتون آلبرتا در زمستان حدود منفی سیزده درجه سانتی‌گراد است. اقلیم این منطقه با برف و یخ و بادهای سوزان شناخته می‌شود. همچنین سالیانه این شهر شاهد بیش از سیصد سانتی‌متر برف است، و برای بیش از چهارماه برف روی زمین باقی می‌ماند. در سال ۲۰۲۰ کوتاه‌ترین روز در این شهر هفت ساعت و بیست و هشت دقیقه و بلندترین روز هفده ساعت و سه دقیقه بوده است. بیش از هشت ماه در سال این شهر شاهد بادهایی با میانگین سرعت چهارده کیلومتر بر ساعت است.

شهر کبک استان کبک

یکی دیگر از شهرهایی که در لیست سردترین شهرهای کانادا قرار می‌گیرد، شهر کبک است. این شهر که دانشگاه لاوال را در خود جای داده است میانگین دمای هوایی در حدود منفی پانزده درجه سانتی‌گراد در زمستان دارد. شهر کبک نیز بیش از سیصد سانتی‌متر بارش برف را در طول سال تجربه می‌کند. با این حال فعالیت‌های شاد و سرگرم‌کننده‌ای مانند فستیوال زمستانی کبک در مدت زمستان برگزار می‌گردد، و گردشگران از سراسر دنیا به این شهر می‌آیند. در سال ۲۰۲۰ کوتاه‌ترین روز سال در این شهر هشت ساعت و سی و دو دقیقه و بلندترین روز به پانزده ساعت و پنجاه و دو دقیقه ‌رسید. بیش از شش ماه در این شهر باد با سرعت متوسط ده کیلومتر در ساعت می‌وزد.

شهر شربروک استان کبک

شهر شربروک استان کبک

این شهر که خانه دانشگاه‌های شربروک و بیشاپ است در فاصله صد و پنجاه و شش کیلومتری شرق شهر مونترال قرار دارد، و یکی از سردترین شهرهای کانادا به شمار می‌آید. میانگین دمای هوای شربروک در زمستان به منفی پانزده درجه سانتی‌گراد می‌رسد. همچنین رطوبت هوا در این شهر بالا است و زمستان‌هایی پر برف دارد. میانگین سالانه بارش برف در این شهر حدود دویست و هشتاد سانتی‌متر است. ساکنین و گردشگران در زمستان‌های شهر شربروک از انواع فعالیت‌های تفریحی مانند اسکی و اسنوموبیل‌سواری لذت می‌برند. در این شهر کوتاه‌ترین روز سال هشت ساعت و چهل و سه دقیقه و بلندترین روز آن پانزده ساعت و چهل دقیقه می‌باشد. در شهر شربروک در حدود پنج ماه از سال با سرعت متوسط نه کیلومتر بر ساعت باد می‌وزد.

شهر سادبری استان اونتاریو

این شهر که میزبان دانشگاه لورنشن است یکی از سردترین شهرهای کانادا است. دمای متوسط هوا در ماه‌های زمستان در شهر سادبری حدود منفی پانزده درجه سانتی‌گراد است، و سالانه بیش از دویست و شصت سانتی‌متر در این شهر برف می‌بارد. به دلیل موقعیت جغرافیایی، این شهر در معرض حجم‌های هوای قطبی است که هر از چندگاه به این شهر برخورد می‌کنند. بیش از صد و سی روز در سال شهر سادبری در برف پوشیده شده است. کوتاه‌ترین طول روز در شهر سادبری در سال ۲۰۲۰ هشت ساعت و سی و پنج دقیقه و بلندترین طول روز پانزده ساعت و چهل و نه دقیقه بوده است. بیش از چهار ماه از سال در این شهر باد می‌وزد، و میانگین سرعت آن به بیش از نه کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شهر ساسکاتون استان ساسکاچوان

این شهر که خانه دانشگاه ساسکاچوان است، یکی از سردترین شهرهای کانادا به شمار می‌آید، و میانگین حداقل هوا به منفی شانزده درجه سانتی‌گراد می‌رسد. برف بیش از صد و بیست روز از سال روی زمین است و اهالی ساسکاتون از زیبایی رود یخ‌زده ساسکاچوان لذت می‌برند. در سال ۲۰۲۰ کوتاه‌ترین روز سال هفت ساعت و چهل و سه دقیقه و بلندترین روز سال شانزده ساعت و چهل و شش دقیقه بوده است. بیش از هشت ماه در شهر ساسکاتون باد می‌وزد و میانگین سرعت آن بیش از ده شانزده کیلومتر بر ساعت است.

شهر تاندر بی استان اونتاریو

این شهر که میزبان دانشجویان دانشگاه لیکهد و کالج کانفدریشن است، در هزار کیلومتری شمال غرب شهر سادبری قرار دارد، و جمعیت آن به صد و بیست هزار نفر می‌رسد. میانگین دمای هوا در طول ماه‌های زمستان منفی هجده درجه سانتی‌گراد است که این شهر را در لیست سردترین شهرهای کانادا قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۳ بیش از شصت و یک روز دمای هوا به منفی بیست درجه سانتی‌گراد رسید. در سال ۲۰۲۰ کوتاه‌ترین روز سال هشت ساعت و نوزده دقیقه و بلندترین روز سال شانزده ساعت و شش دقیقه بوده است. بیش از شش ماه در سال در شهر تاندر بی باد می‌وزد که میانگین سرعت آن بیش از دوازده کیلومتر بر ساعت است.

شهر رجینا استان ساسکاچوان

شهر رجینا استان ساسکاچوان

این شهر خانه دانشگاه رجینا است، و در ۲۸۵ کیلومتری جنوب شهر ساسکاتون قرار دارد. شهر رجینا نیز یکی از سردترین شهرهای کانادا است. متوسط دمای هوا در ماه‌های زمستان حدود منفی هجده درجه سانتی‌گراد است. در ژانویه ۱۸۸۵ دمای هوا در شهر رجینا به منفی پنجاه درجه سانتی‌گراد رسیده است. در سال ۲۰۲۰ کوتاه‌ترین روز سال هشت ساعت و بلندترین روز سال شانزده ساعت و بیست و هفت دقیقه بوده است. بیش از هشت ماه از سال در شهر رجینا باد می‌وزد که میانگین سرعت آن بیش از هفده کیلومتر بر ساعت است.

شهر ساگنی استان کبک

این شهر که دانشگاه کبک را در خود جای داده بیست و یک کیلومتر تا شهر کبک فاصله دارد. این شهر نیز یکی از سردترین شهرهای کانادا است، چرا که میانگین دمای هوا در فصل زمستان در این شهر به منفی هجده درجه سانتی‌گراد می‌رسد، و متوسط بارش برف در سه ماه سرد سال بیش از سیصد سانتی‌متر است. این شهر پس از شهر سنت جانز استان نیوفاندلند پربرف‌ترین شهر کانادا است. در سال ۲۰۲۰ کوتاه‌ترین روز سال هشت ساعت و نوزده دقیقه و بلندترین روز شانزده ساعت و هفت دقیقه بوده است. در بیش از شش ماه در شهر ساگنی باد می‌وزد که میانگین سرعت آن حدود یازده کیلومتر بر ساعت است.

شهر وینیپگ استان منیتوبا

این شهر که خانه دانشگاه وینیپگ و منیتوبا است در صدر لیست سردترین شهرهای کانادا قرار دارد. میانگین دمای هوا در زمستان حدود منفی نوزده درجه سانتی‌گراد است. شهر وینیپگ همچنین آب و هوای خیلی خشکی دارد. در سال ۲۰۲۰ کوتاه‌ترین روز هشت ساعت و پنج دقیقه و بلندترین روز شانزده ساعت و بیست و یک دقیقه بوده است. این شهر بارش برف زیادی ندارد، اما بیش از هشت ماه در سال بادهای شدیدی با میانگین سرعت بیش از شانزده کیلومتر در ساعت در این شهر می‌وزند.

در صورت تمایل به مهاجرت تحصیلی می توانید برای گرفتن مشاوره در زمینه گرفتن ویزای تحصیلی کانادا ، با ما همراه باشید.

منبع: