آب‌وهوای شهر محل زندگی و تحصیل یکی از معیارهای بسیار مهمی است که پیش از مهاجرت تحصیلی به کانادا باید در مورد آن تحقیق کنید تا بتوانید شهر مناسب برای زندگی‌تان را پیدا کنید. همان‌طور که می‌دانید کشور کانادا به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به طور کلی هوای نسبتاً سرد و خشکی دارد و ساکنان این کشور معمولاً زمستان‌های سختی را می‌گذرانند؛ اما با این حال هرچه به جنوب این کشور نزدیک‌تر می‌شویم شاهد آب‌وهوای بهتری هستیم. در این مطلب هشت شهر از گرم‌ترین شهرهای کانادا را به شما معرفی می‌کنیم تا اگر قصد زندگی و تحصیل در کانادا را دارید، بتوانید راحت‌تر در مورد شهر مقصدتان تصمیم بگیرید.

ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

شهر ویکتوریا (Victoria)، مرکز استان بریتیش کلمبیا، به‌عنوان گرم‌ترین شهر کانادا شناخته می‌شود. این شهر با دمای بیشینه میانگین ۷.۶ درجه سلسیوس و دمای کمینه میانگین ۱.۵ درجه سلسیوس در ماه ژانویه، دارای بالاترین دمای میانگین در کل کشور کانادا است. با این حال شما هم‌چنان می‌توانید در فصل زمستان در شهر ویکتوریا به فعالیت‌های زمستانه مانند اسکیت روی یخ و دیدن تور چراغ‌های کریسمس بپردازید، با این تفاوت که می‌توانید از این فعالیت‌ها لذت ببرید و سرمای بسیار شدیدی را حس نکنید!

ونکوور، بریتیش کلمبیا

ونکوور، بریتیش کلمبیا

ونکوور نیز یکی از گرم‌ترین شهرهای کانادا است. زمانی که بیشتر ساکنان کانادا در حال پوشیدن کاپشن‌های زمستانی و پاک کردن یخ از روی شیشه ماشین‌هایشان هستند، ساکنان ونکوور (Vancouver) در سی وال (Sea Wall) به تفریح می‌پردازند، از گذراندن روز در پاسیوی آفتابی‌شان لذت می‌برند و حتی گلف بازی می‌کنند.

دمای بیشینه میانگین ونکوور در ماه ژانویه حدود ۶.۹ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه میانگین آن ۱.۴ درجه سانتی‌گراد است. درست است که این شهر به اندازه فلوریدا یا هاوایی گرم نیست، اما به‌اندازه کافی برای لذت بردن از هوای بیرون از خانه مناسب است. با این که احتمال دارد در هیچ موقعی از سال در ونکوور شاهد بارش برف نباشید، احتمال زیادی وجود دارد که در زمستان با باران‌های شدید و معروف این شهر مواجه شوید؛ بنابراین بهتر است چتر و بارانی خود را همراه‌تان داشته باشید و اجازه ندهید که هوای بارانی مانع لذت بردن شما از هوای این شهر شود.

سنت کاترینز، انتاریو

احتمالاً با خودتان فکر می‌کنید که چطور شهری در استان انتاریو در لیست گرم‌ترین شهرهای کانادا قرار گرفته است. سنت کاترینز (St. Catharines) ، شهری زیبا در منطقه نیاگارا در استان انتاریو، از مزایای نزدیک بودن به دریاچه انتاریو و دریاچه اری و تحت محاصره پرتگاه نیاگارا بودن سود می‌برد و در نتیجه به شهری نسبتاً گرم تبدیل شده است.

با این که سنت کاترینز از مکان‌های دیگر در استان انتاریو گرم‌تر است، هم‌چنان زمستان‌های سردی دارد؛ اما دمای هوا در اوایل و اواخر فصل زمستان معمولاً مناسب است. در ماه نوامبر، دمای بیشینه میانگین در این شهر ۸.۴ درجه سانتی‌گراد است و در ماه مارس نیز هوا حدوداً به همین میزان گرم است و دمای بیشینه میانگین به ۷.۴ درجه سلسیوس می‌رسد.

کلونا، بریتیش کلمبیا

اگر می‌خواهید از هوای سرد فرار کنید و ترجیح می‌دهید که در هوای بارانی نیز زندگی نکنید، شهر کلونا (Kelowna) در بریتیش کلمبیا می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. این شهر در فصل تابستان مقصد مشهوری برای مسافران است. در این فصل هوای شهر کلونا گرم است و دریاچه آن مکانی عالی برای هر نوع فعالیت آبی است.

هالیفکس، نوا اسکوشیا

اگر می‌خواهید در فصل زمستان به ساحل شرقی زیبای کانادا سفر کنید، گرم‌ترین شهر مناسب برای سفر شما شهر هالیفکس (Halifax)، مرکز استان نوا اسکوشیا (Nova Scotia)، است. هالیفکس که در سواحل اقیانوس اطلس قرار گرفته است، زمستان‌های گرم‌تری از شهرهای جزیره‌ای این استان دارد. البته گرمای هوا در این شهر نسبی است. احتمالاً در فصل زمستان در هالیفکس با مقدار زیادی برف روبه‌رو خواهید شد؛ اما فعالیت‌های بسیار زیادی برای لذت بردن از برف در این شهر وجود دارد.

سنت جانز، نیوفاندلند

سنت جانز، نیوفاندلند

زمانی که صحبت از آب‌وهوا می‌شود، شهر سنت جانز (St. John’s) در نیوفاندلند (Newfoundland) با عناوین متفاوتی شناخته می‌شود. این شهر دارای بیشترین میزان باد، مه و هوای ابری در کانادا است. احتمالاً زندگی در باد یا مه یا هوای ابری را در فصل زمستان در سنت جانز تجربه خواهید کرد (معمولاً تمام این‌ها هم‌زمان در یک روز اتفاق می‌افتد!) اما معمولاً زمستان‌های این شهر خیلی سرد نیست. دمای هوای این شهر در فصل زمستان کمی کمتر از شهر کلونا در بریتیش کلمبیا است.

می‌توان گفت که آب‌وهوای شهر سنت جانز در فصل زمستان بسیار معتدل است. البته معمولاً در این شهر مقدار زیادی برف می‌بارد اما اغلب این برف به دلیل گرمی هوا به‌سرعت آب می‌شود؛ اما بارش باران، تگرگ و باران یخ‌زده در شهر سنت جانز در زمستان غیرمعمول نیست.

تورنتو، انتاریو

اگر در فصل زمستان به شهر تورنتو (Toronto) سفر کرده باشید، احتمالاً با خودتان فکر می‌کنید که چرا این شهر در لیست گرم‌ترین شهرهای کانادا قرار دارد. درست است که هوای شهر تورنتو سرد است، در زمستان‌های این شهر برف می‌بارد و در این شهر باید پوتین و لباس و کلاه‌های زمستانی بپوشید، اما تورنتو در لیست شهرهای کانادایی با طولانی‌ترین فصل بدون یخ در رده چهارم قرار می‌گیرد. این شهر در ۲۰۳ روز از سال برف و یخ ندارد. این یعنی تورنتو تنها ۸ روز کمتر از شهر ویکتوریا، گرم‌ترین شهر کانادا، بدون یخ است؛ بنابراین بر اساس استانداردهای کانادایی، این شهر در بیشتر روزهای سال گرم است.

دمای بیشینه میانگین هوا در تورنتو در ماه ژانویه منفی ۱.۵ درجه سانتی‌گراد است؛ بنابراین احتمالاً در فصل زمستان در تورنتو نمی‌توانید در آب شنا کنید، اما می‌توانید به فعالیت‌های دیگر مانند بازدید از موزه‌های این شهر و ورزش‌های درون سالنی بپردازید.

ویندزور، انتاریو

شهر ویندزور (Windsor) که در جنوب استان انتاریو و نزدیک به شهر دیترویت در آمریکا قرار دارد، گرم‌ترین شهر استان انتاریو است. ویندزور تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های سرد دارد. آب‌وهوای ویندزور به دلیل قرار گرفتن این شهر در نزدیکی سواحل دریاچه‌های بزرگ یا گریت لیکس (Great Lakes) در آمریکای شمالی معتدل است. آب دریاچه‌ها باعث می‌شود که دمای هوای شهر ویندزور در زمستان‌ها گرم‌تر و در تابستان‌ها خنک‌تر از شهرهای دیگر باشد. این دریاچه‌ها هم‌چنین دلیل رطوبت هوای ویندزور در فصل تابستان است که برای بسیاری از افراد هوایی خوشایند محسوب می‌شود؛ اما با این که ویندزور از گرم‌ترین شهرهای کانادا و استان انتاریو است، مانند بسیاری از شهرهای کانادا زمستان‌های سردی دارد.

برای مشاوره در زمینه گرفتن ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور ، با ما همراه باشید.

منابع: