کالج های ارزان کانادا یکی از گزینه‌های مناسب برای دانشجویان خارجی است تا در ضمن تجربه زندگی در کشوری پیشرفته با کمترین هزینه تحصیلات خود را تکمیل کنند، و وارد بازار کار شوند. کشور کانادا یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پیشینه آموزشی است که کالج‌های آن طی دهه‌ها با ارایه دوره‌های متنوع و با کیفیت، برای دانشجویانی که شاید وسع مالی آنچنان بالایی ندارند فرصت رشد و آینده‌ای بهتر فراهم کرده است. در این مقاله برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، کالج های ارزان این کشور را نام می‌بریم.

کالج الگونکین

کالج الگونکین (ALGONQUIN COLLEGE)

یکی از کالج های کانادا که به شهریه ارزان و کیفیت آموزش بالا شهرت دارد کالج الگونکین در شهر اوتاوای استان اونتاریو است. در حالی که بسیاری در دانشجویان بین‌المللی مبالغی بالغ بر دوازده هزار دلار در سال برای شهریه می‌پردازند، شهریه این دانشگاه حدود چهار هزار و پانصد دلار برای یک ترم، و نه هزار دلار در یک سال است. با این اوصاف کالج الگونکین به طور حتم جزو کالج های ارزان کانادا به شمار می‌آید.

کالج بو ولی (BOW VALLEY COLLEGE)

دانشجویان بین‌المللی زیادی مشتاق تحصیل در کالج بو ولی هستند، چرا که برخلاف معمول کالج‌های کانادا بسیاری از خدمات دانشجویی مانند دسترسی به کتب منبع، اینترنت و امکانات دانشکده‌ها برای دانشجویان رایگان است، و در نتیجه یکی از کالج های ارزان کانادا است. این کالج یکی از موسسات معتبر با سیستم دانشجویی قابل اعتنا است، و شهریه دانشجویان بین‌المللی بین شش تا یازده هزار دلار در سال می‌باشد که شامل بسیاری از هزینه‌های جانبی تحصیل می‌گردد.

کالج کاموسان (CAMOSUN COLLEGE)

این کالج بیش از بسیاری از دانشگاه‌های جهان به دانشجویان بین‌المللی پذیرش اعطا می‌کند، و یکی از کالج های ارزان کانادا است. کالج کاموسان هرساله هزار صندلی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته، و در مجموع بیش از نوزده هزار دانشجو به صورت تمام وقت و پاره وقت در این کالج مشغول به تحصیل هستند. علاوه بر دانشجویان، این کالج برای صنایع و کسب و کارها نیز نیرو تربیت می‌کند. مانند هر کالج دیگر هزینه شهریه هر سال بازنگری می‌شود، اما دانشجویان بین‌المللی به طور متوسط حدود هفت هزار دلار در سال می‌پردازند.

کالج فنشا (Fanshawe College)

پردیس‌های این کالج در نقاط مختلفی از دنیا از جمله انگلستان قرار دارند. اکثر پردیس‌های کالج فنشا در کانادا در شهر لندن استان اونتاریو قرار دارد، و ظرفیت خاصی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده‌است که با توجه به شهریه مناسب در کنار کیفیت بالای آموزش، این کالج یکی از گزینه‌های برتر در لیست کالج های ارزان کانادا به حساب می‌آید. کالج فنشا پذیرای بیش از چهل و سه هزار دانشجو به صورت آنلاین، تمام وقت و پاره وقت است. دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این کالج همچنین به صورت رایگان از خدمات مشاوره کاری کالج بهره‌مند می‌شوند. شهریه دانشجویان خارجی در کالج فنشا بین سیزده تا چهارده هزار دلار کانادا است.

کالج لمبتون (LAMBTON COLLEGE)

بیش از چهل و هفت سال است که کالج لمبتون دوره‌های مختلفی در سطح کیفی بالا به دانشجویان کانادایی و بین‌المللی ارایه می‌کند. از میان زمینه‌های ارایه شده در این کالج می‌توان به فناوری اطلاعات، سلامت و کسب و کار اشاره کرد. دانشجویان لمبتون پس از فارغ‌التحصیلی از هم‌رشته‌های خود از دانش بالاتری برخوردار هستند. شهریه دانشجویان بین‌المللی در این کالج حدود هفت هزار دلار کانادا است، مبلغی که کالج لمبتون را در لیست کالج های ارزان کانادا قرار می‌دهد.

کالج سنکا (SENECA COLLEGE)

نه تنها شهریه این کالج به نسبت ارزان‌ است، زمینه تحصیل افراد شاغل نیز در برنامه‌های پاره وقت کالج فراهم شده است. از آنجایی که کالج سنکا چندین مورد از اهداف خود را متمرکز بر دانشجویان بین‌المللی قرار داده است، این کالج یکی از گزینه‌های مناسب برای این دانشجویان به حساب می‌آید. هزینه شهریه دانشجویان بین‌المللی در کالج سنکا در حدود سیزده هزار دلار کانادا است.

کالج سلکرک

کالج سلکرک (SELKIRK COLLEGE)

کالج سلکرک در سال ۱۹۶۶ تاسیس شده و حالا به یکی از بزرگترین موسسات در استان بریتیش کلمبیا تبدیل گشته است. فعالیت اقتصادی این کالج در سال به حدود هفتاد و پنج میلیون دلار می‌رسد. کالج سلکرک دارای هشت پردیس است که طیف گسترده‌ای از دوره‌های آکادمیک و حرفه‌ای را ارایه می‌دهند. این کالج یکی از کالج های ارزان کانادا است که با پرداخت هزینه مناسب سطح بالایی از آموزش را دریافت می‌نمایید. بیش از نود درصد از دانشجویان از سطح تدریس در کالج سلکرک رضایت دارند. شهریه دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل یک ترم در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد حدود پنج هزار دلار کانادا است.

کالج سنت لارنس (ST. LAWRENCE COLLEGE)

این کالج که اعتباری جهانی دارد، دارای سه پردیس مجهز و پذیرای هزاران دانشجو در دوره‌های تمام وقت و پاره وقت می‌باشد. کالج سنت لارنس هشتاد و نه دوره آکادمیک ارایه می‌کند، و تعداد استادان آن به بیش از چهارصد نفر می‌رسد. یکی از اهداف کالج سنت لارنس ایجاد محیطی فراموش نشدنی برای دانشجویان بین‌المللی است. شهریه دانشجویان بین‌المللی در این کالج حدود پانزده هزار دلار کانادا است.

کالج شریدان (SHERIDAN COLLEGE)

این کالج تربیت نیروهای متخصص را سرلوحه خود قرار داده است، و هر دانشجو به عنوان یک نیروی متحصص برای آینده به شمار می‌آید. کالج شریدان به دلیل شهریه مناسب و کیفیت آموزش بالا در لیست کالج های ارزان کانادا است. بیش از صد و سی دوره در کالج شریدان اونتاریو ارایه می‌شود، و این کالج برای افرادی مناسب است که می‌خواهند توانایی خود را فراتر از حد تصورشان پرورش دهند. دانشجویان کالج شریدان یاد می‌گیرند چطور راه‌های خلاقانه برای حل مشکلات پیش‌آمده پیدا ‌کنند و برای یک آینده کاری موفق آماده می‌شوند. شهریه سالانه دانشجویان بین‌المللی در این کالج حدود هفت هزار دلار است.

کالج سنتنیال (CENTENNIAL COLLEGE)

کالج سنتنیال در شهر تورنتو استان اونتاریو واقع شده و بیش از دویست و شصت دوره در مقاطع دانشگاهی و یا با ارایه گواهی پایان دوره برگزار می‌کند. این کالج سالانه پذیرای بیش از بیست و دو هزار دانشجوی تمام وقت و نوزده هزار دانشجوی پاره وقت است، و هم چنین یکی از معدود کالج‌هایی است که در هر دو زمینه مهندسی و هنر جزو کالج‌های برتر کانادا است. شهریه دانشجویان بین‌المللی برای مقاطع دانشگاهی سالانه حدود پانزده هزار دلار و برای دوره‌هایی که با اعطای گواهی پایان‌دوره برگزار می‌شوند حدود دوازده هزار دلار کانادا است که با توجه به کیفیت آموزش ارایه شده جز برترین کالج های ارزان کانادا قرار می‌گیرد.

کالج کانستوگا (CONESTOGA COLLEGE)

کالج کانستوگا در اونتاریوی کانادا واقع شده و به بیش از دوزاده هزار دانشجو دوره‌های متنوعی ارایه می‌کند. این کالج برای کسانی که قصد تحصیل در رشته مهندسی با شهریه مناسب را دارند می‌تواند بهترین گزینه باشد. چرا که دوره‌های مهندسی کالج کانستوگا بسیار محبوب و در سطح استانداردهای جهانی است، و در عین حال شهریه آن بسیار کمتر از شهریه رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های کانادا است، و جز کالج های ارزان کانادا به شمار می‌آید. شهریه دانشجویان بین‌المللی در این کالج بین دوازده تا سیزده هزار دلار کانادا است.

کالج کانفدریشن (CONFEDERATION COLLEGE)

این کالج در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده و در سه پردیس خود پنجاه و هشت دوره ارایه می‌دهد. دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا این کالج را برای مهاجرت تحصیلی به کانادا انتخاب می‌کنند، و یکی از کالج‌های محبوب در میان دانشجویان بین‌المللی است. تمایل مسئولان کالج کانفدریشن به ارایه راه‌حل های نوآورانه و کیفیت بالای آموزش این کالج را از دیگر کالج‌های کانادا متمایز می‌کند. علاوه بر این کالج کانفدریشن یکی از مناسب‌ترین میزان شهریه‌ها را دارد، و به نظر بسیاری از دانشجویان جزو کالج های ارزان کانادا است. شهریه دانشجویان بین‌المللی در این کالج حدود دوازده هزار دلار کانادا می‌باشد.

برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا با ما همراه باشید.

منبع: