دانشگاه کانادا وست (University Canada West – UCW) واقع در ونکوور بریتیش کلمبیا اعلام کرده است که مبلغ ۴۴۵ هزار دلار کانادا را برای کمک مالی به دانشجویان بین‌المللی که نیاز دارند در ۱۴ روز اول حضور در کانادا خود را قرنطینه کنند پرداخت می‌کند.

این دانشگاه به هر دانشجویی که قصد قرنطینه در هتل را دارد یک ووچر ۶۵۰ دلاری و مزایای حمایتی دیگر اعطا می‌کند. این تعهد ۴۴۵ هزار دلاری مختص دانشجویانی است که به کشور کانادا وارد می‌شوند تا به این صورت هزینه‌های قرنطینه دور از کشورشان را راحت‌تر پرداخت کنند.

براک دایکمن، رئیس دانشگاه کانادا وست، گفته است: «این دوره برای دانشجویان ما دوره‌ای چالش‌برانگیز و مبهم است. این اقدام به آن‌ها کمک می‌کند که بار مالی تحمیل‌شده به دانشجویان که برای ادامه دادن تحصیل در کانادا آمده‌اند، کمتر شود.»

دانشجویانی که در دوران شیوع ویروس کرونا به بریتیش کلمبیا وارد می‌شوند باید برنامه‌ای برای قرنطینه خود و تعهدی حقوقی برای اجرای آن ارائه کنند که از نظر قانون بهداشت عمومی (Public Health Act) قابل اجرا باشد. این برنامه باید شامل مشخصات مکان مورد نظر دانشجو برای قرنطینه، روش رسیدن به این مکان (روش‌هایی به‌جز استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی)، روش خرید مواد غذایی لازم برای قرنطینه و روش دسترسی به خدمات ضروری و درمانی و بهداشتی باشد.

دایکمن در ادامه افزوده است: «ما می‌خواهیم دانشجویان‌مان بدانند که برای حمایت از آ‌ن‌ها آمادگی داریم. علاوه بر حمایت مالی، تیم امور دانشجویان ما برنامه‌ای برای بررسی وضعیت بهداشت روانی و جسمی دانشجویان در نظر گرفته است و به آن‌ها خدمات اجتماعی، بهداشتی و سرگرمی آنلاین ارائه خواهد کرد.»

دانشگاه کانادا وست هم‌چنین لیستی از منابع مناسب قرنطینه برای دانشجویان بین‌المللی را تهیه کرده که شامل رتبه‌بندی مکان‌های مختلف برای سکونت دانشجویان مانند هتل‌های ونکوور است که پکیج‌هایی مربوط به قرنطینه را به افراد ارائه می‌دهند.

این ووچرها برای دانشجویان جدیدی که در ترم اکتبر ۲۰۲۰ دوره تحصیلی‌شان را در دانشگاه کانادا وست شروع می‌کنند، چه آن‌هایی که به‌صورت حضوری در کانادا در کلاس‌ها شرکت می‌کنند و چه دانشجویانی که در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنند تا سه ماه بعد از برداشته شدن محدودیت‌های سفر معتبر است.

دایکمن هم‌چنین گفته است: «سلامت و امنیت دانشجویان‌مان از اولویت‌های ما در دوران COVID-19 است.»

این دانشگاه به‌تازگی اعلام کرده است که برای ترم پاییز به تدریس حضوری (On-Campus) بازمی‌گردد. دانشگاه کانادا وست از ماه اکتبر از ترکیب هر دو روش تدریس آنلاین و تدریس محدود حضوری استفاده خواهد کرد. دانشجویان پیش از حضور در کلاس‌های حضوری در پردیس دانشگاه با استادها، کارها و تکالیف‌شان را به‌صورت آنلاین آماده خواهند کرد. دانشگاه کانادا وست می‌گوید که از اقدامات جامع امنیتی برای خوشامدگویی به دانشجویان استفاده خواهد کرد. دانشجویانی که نمی‌توانند برای ترم پاییز در ونکوور حضور داشته باشند نیز هم‌چنان می‌توانند در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند و بعداً به کلاس‌های حضوری خود بازگردند.



منابع: