بی‌شک افرادی که تمایل به زندگی و یا تحصیل در آلمان دارند باید با اطلاعاتی درباره شهرهای مختلف این کشور آشنا شوند. شهر آگسبورگ نیز یکی دیگر از شهرهای آلمانی است که به عنوان شهری دانشجویی شناخته می‌شود. شهر آگسبورگ نیز بعد از نویس و تریر، سومین شهر قدیمی آلمان است بنابراین زندگی و یا بازدید از این شهر به خوبی تاریخ کشور آلمان را منعکس می‌کند. شهر آگسبورگ همچنین دارای جمعیتی حدود ۲۶۹۰۰۰ و مساحتی برابر ۱۴۶.۸ کیلومتر مربع است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره این شهر خواهیم پرداخت.

کیفیت زندگی در شهر آگسبورگ

به طور کلی کیفیت زندگی نیز در شهر آگسبورگ بسیار بالا است و به همین دلیل شرایط زندگی را برای افراد و دانشجویانی که به این شهر می‌روند آسان می‌کند. در ادامه با اطلاعاتی درباره شاخص‌های مختلف کیفیت در شهر آگسبورگ آشنا خواهیم شد.

  • شاخص توان خرید مردم: بالا
  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: بالا
  • شاخص وضعیت اقلیمی: بالا
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

شرایط آب و هوایی شهر آگسبورگ

شرایط آب و هوایی شهر آگسبورگ

شهر آگسبورگ به طورکلی دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سرد به همراه باد و آسمان نیمه‌ابری است. متوسط دمای هوا نیز در طول سال در این شهر از ۴- درجه سانتی‌گراد تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۱۲- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر ۳۱ درجه سانتی‌گراد در این شهر نادر است. فصل گرم سال نیز در شهر آگسبورگ از ۳۰ ماه می آغاز شده و تا ۸ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد  در روز ادامه می‌یابد. همچنین گرم‌ترین روز سال در این شهر، ۴ ماه آگوست با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد سال هم در این شهر از ۱۵ ماه نوامبر تا ۴ ماه مارس با متوسط دمای ۷ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال هم در این شهر، ۹ ماه فوریه با حداقل دمای ۴- درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۳ درجه سانتی‌گراد است. همچنین براساس نظرات گردشگران، بهترین زمان برای بازدید از شهر آگسبورگ از اواخر ماه ژوئن تا اواخر ماه آگوست است. دمای هوا نیز در این مدت بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

دانشگاه های شهر آگسبورگ

همانطور که در بخش مقدمه ذکر شد شهر آگسبورگ به عنوان یکی از شهرهای دانشجویی آلمان شناخته می‌شود که علت این نامگذاری، وجود دانشجویانی است که در دانشگاه‌های باکیفیت زیر تحصیل می‌کنند.

  • دانشگاه آگسبورگ
  • دانشگاه علوم کابردی آگسبورگ

هزینه زندگی در شهر آگسبورگ

همانطور که می‌دانید هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما به طور کلی هزینه زندگی در شهر آگسبورگ برای یک نفر (بدون اجاره ماهیانه) حدود ۸۱۴ یورو در ماه است که البته در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر آگسبورگ نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۲ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط حدود ۶۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۰.۷۷ یورو، ۱.۵۰ یورو، ۲.۰۸ یورو، ۲.۰۸ یورو و ۹.۲۴ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۸.۶۲ و ۱۲.۴۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر ۲.۶۷ یورو، ۱.۶۶ یورو و ۱.۹۴ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب برابر ۲.۲۷ یورو، ۱.۲۰ یورو و ۱.۷۴ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر آگسبورگ نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۲.۷۰ یورو و ۶۱.۵۰ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر ۱.۶۰ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی برابر ۳.۴۵ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر آگسبورگ حدود ۱.۴۹ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. به طورکلی اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر آگسبورگ حدود ۷۵۵ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود ۵۰۹ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر حدود ۱۳۵۷ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر حدود ۱۰۵۷ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر آگسبورگ را دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۵۰۵۰ یورو و ۴۰۸۰ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۲۱۵ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۴ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) حدود ۹۲ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۵۱ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۱۰۲ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز حدود ۱۴۰ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۳۵ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس حدود ۱۸ یورو به ازای هر ۱ ساعت در آخر هفته است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر ۱۲ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منابع: