شهر تریر در آلمان یکی دیگر از شهرهای زیبای این کشور است که به عنوان قدیمی‌ترین شهر آلمان نیز شناخته می‌شود. این شهر دارای جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر و مساحتی برابر ۱۱۷.۱ کیلومتر مربع است. شهر تریر در آلمان همچنین به شهرهای دیگری نظیر فرنکفورت، کلن، دوسلدورف و اشتوتگارت نزدیک بوده و تنها فاصله‌ای برابر به ترتیب ۱۹۱.۸۳ کیلومتر، ۱۹۴.۴۴ کیلومتر، ۲۲۹.۱۲ کیلومتر و ۲۸۹.۶۲ کیلومتر است. اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید؛ آشنایی با این شهر و دیگر شهر‌های نزدیک به آن می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره زندگی در آلمان و هزینه‌های مربوط به زندگی در اختیار شما قرار دهد. در ادامه با معرفی کامل شهر تریر در آلمان همراه ما باشید.

کیفیت زندگی در شهر تریر در آلمان

کیفیت زندگی در شهر تریر در آلمان

کیفیت زندگی در شهر تریر در آلمان مانند بیشتر شهرهای آلمانی بسیار بالا است که در ادامه نیز اطلاعاتی درباره شاخص‌های مختلف کیفیت در این شهر مشاهده می‌کنیم:

  • شاخص قدرت خرید مردم: بالا
  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: متوسط
  • شاخص وضعیت اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

شرایط آب و هوایی شهر تریر در آلمان

به طور کلی شهر تریر در آلمان دارای تابستان‌های معتدل به همراه آسمان نیمه ابری و زمستان‌های طولانی و بسیار سرد به همراه باد و آسمان ابری است. دمای هوا در این شهر در طول سال از ۰ درجه سانتیگراد تا ۲۴ درجه سانتیگراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۷- درجه سانتیگراد و بیشتر از ۳۰ درجه سانتیگراد در این شهر بسیار نادر است.

فصل گرم سال نیز در شهر تریر در آلمان از ۳ ماه ژوئن آغاز شده و ۸ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۰ درجه سانتی سانتیگراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال هم در این شهر ۳ ماه آگوست است که حداکثر و حداقل دمای هوا در آن به ترتیب برابر ۲۴ و ۱۴ درجه سانتیگراد است.

همچنین فصل سرد سال در شهر تریر در آلمان از ۱۶ ماه نوامبر تا ۴ ماه مارس ادامه داشته و متوسط دمای هوا نیز در این مدت حدود ۸ درجه سانتیگراد در روز است. سردترین روز سال نیز در این شهر ۹ ماه فوریه بوده که حداقل و حداکثر دمای هوا در آن به ترتیب ۰ و ۵ درجه سانتیگراد است.

همچنین براساس آنچه گردشگران گزارش کرده‌اند بهترین زمان سال هم برای بازدید از این شهر از اواخر ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر است. دمای هوا نیز در این مدت بین ۱۸ درجه سانتیگراد تا ۲۷ درجه سانتیگراد است.

هزینه زندگی در شهر تریر در آلمان

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر تریر در آلمان نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها نیز می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۰ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۵۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۰.۸۰ یورو، ۱.۵۱ یورو، ۲.۲۶ یورو، ۲.۰۳ یورو و ۸.۸۴ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۸.۷۴ و ۱۰.۴۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر ۲.۵۹ یورو، ۱.۴۶ یورو و ۱.۷۶ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب حدود ۲.۳۳ یورو، ۱ یورو و ۱.۳۴ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر تریر در آلمان نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۲.۸۰ یورو و ۸۳ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر ۲.۵۰ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی برابر ۶.۵۰ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر تریر در آلمان حدود ۱.۵۶ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر تریر در آلمان برابر ۷۹۲.۵۰ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر برابر ۴۳۳.۳۳ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر برابر ۱۳۵۸.۳۳ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۱۱۳۳.۳۳ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر تریر در آلمان را دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۳۹۰۰ یورو و ۲۷۶۶.۶۷ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۹۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۴۱ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) حدود ۷۰ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۳۷ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۹۳ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۱۳۰ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۳۵ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته برابر ۲۵ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر ۱۰ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

در صورت تمایل به زندگی و تحصیل در آلمان ،می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان و مهاجرت تحصیلی به آلمان از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

منابع: