شهر ویکتوریای کانادا که دانشگاه ویکتوریا را در خود جای داده و پایتخت استان بریتیش کلمبیاست، یکی از مقاصد پرطرفدار برای کسانی است که قصد تحصیل در کانادا را دارند. این شهر در جنوبی‌ترین نقطه از جزیره ونکوور واقع شده، و شرایط اقتصادی، مسکن و آب و هوای مناسب این شهر را به یکی از برترین‌ شهرهای کانادا برای کار، تحصیل و زندگی بدل کرده است. هزینه زندگی در این شهر نیز به نسبت دیگر شهرهای بزرگ استان پایین‌تر است. برای مثال هزینه اجاره بها در این شهر به نسبت شهر ونکوور بیست درصد ارزان‌تر است. در این مقاله به مزایای زندگی در شهر ویکتوریای کانادا و هزینه‌ زندگی در این شهر مانند هزینه مسکن، هزینه خوراک، هزینه قبوض و هزینه حمل و نقل می‌پردازیم.

مزایای زندگی در شهر ویکتوریای کانادا

این شهر به افتخار ملکه ویکتوریا نام‌گذاری شده، و حال و هوای قرن نوزدهمی خود را حفظ کرده است. از مزایای زندگی در این شهر می‌توان به فرصت‌های شغلی، آب و هوای عالی و سطح بالای آموزش اشاره نمود.

فرصت‌های شغلی

ساکنین شهر ویکتوریای کانادا فرصت‌ کار در زمینه‌های مختلف شغلی را دارند. از این میان می‌توان به کار در بخش بیزینس، فناوری، دفاتر استانی و فدرال دولت کانادا و پایگاه نیروی دریایی اشاره نمود. این منطقه در حال تبدیل به مرکز پژوهش درباره علوم دریایی، کشاورزی و جنگلبانی است. هرساله میزان اشتغالزایی در استان بریتیش کلمبیا حدود دو درصد افزایش می‌یابد.

آب و هوای عالی

شهر ویکتوریای کانادا یکی از بهترین شرایط اقلیمی را در سراسر کشور دارد. آب و هوای این شهر نیمه مدیترانه‌ای است. دمای هوا در تابستان در حدود بیست درجه سانتی‌گراد و در زمستان به ندرت به زیر صفر درجه می‌رسد. رطوبت کم هوا و بادهای خنک در تابستان نیز از دیگر ویژگی‌های آب و هوای شهر ویکتوریاست.

سطح بالای آموزش

استانداردهای آموزشی در شهر ویکتوریای کانادا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. چندین مدرسه، کالج و دانشگاه در این شهر قراردارند، و بیش از هفتاد درصد جمعیت شهر تحصیلات دانشگاهی کسب کرده‌اند. درصدی که بسیار بیشتر از میانگین کشوری است. دانشگاه ویکتوریا دارای هشت دانشکده و چهار مدرسه است، و یکی از بهترین دانشگاه‌های پژوهش محور کانادا به شمار می‌آید. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های دنیا در رتبه سیصد و هفتادم قرار دارد. از این رو گزینه ای مناسب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا به حساب می آید.

سایر مزایای زندگی در شهر ویکتوریای کانادا

علاوه بر موارد بالا که تاثیر مستقیم بر کیفیت زندگی دانشجویی دارد، یکی دیگر از ویژگی‌های این شهر پویایی و سرسبزی آن است. به خاطر آب و هوای این شهر، به آن لقب شهر باغ‌ها داده‌اند، و تابستان‌ها پر از شکوفه‌های گل می‌شود. همچنین سالانه در این شهر فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌گردد. شهر ویکتوریا بعد از سانفرانسیسکو بیشترین تعداد رستوران را در سراسر آمریکای شمالی دارد، و پایتخت دوچرخه سواری کانادا محسوب می‌شود.

هزینه زندگی در شهر ویکتوریای کانادا

هزینه زندگی یک خانواده چهارنفره در شهر ویکتوریا بدون در نظر گرفتن اجاره‌بها به طور متوسط حدود سه هزار و دویست دلار کاناداست. هزینه زندگی یک نفر در این شهر صرف نظر از اجاره‌بها به طور متوسط به هشتصد و هشتاد دلار می‌رسد. شرح جزییات هزینه‌ها به شرح زیر است:

هزینه مسکن

مهم‌ترین بخش هزینه ماهیانه هزینه اجاره‌بهاست. هزینه اجاره واحد یک‌خوابه در مرکز شهر به طور متوسط حدود هزار و پانصد و هشتاد دلار است. در صورتی که این واحد یک‌خوابه در حاشیه شهر واقع شده باشد، اجاره ماهانه آن به حدود هزار و سیصد دلار می‌رسد. در صورتی که تمایل داشته باشید اجاره خانه را با چند نفر دیگر قسمت کنید، هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر به طور متوسط حدود دوهزار و هشتصد، و در حاشیه شهر حدود دوهزار و سیصد دلار می‌باشد.

هزینه خوراک

هزینه تهیه غذا از یک رستوان ارزان‌قیمت حدود هفده دلار است. در صورتی که از یک رستوان گران‌قیمت‌تر خرید کنید، هزینه غذا برای دو نفر به همراه پیش‌غذا و دسر به حدود هشتاد دلار می‌رسد. هزینه تهیه غذا از رستوران‌های زنجیره‌ای مانند مک دونالد ده دلار است. در صورتی که برای کاهش هزینه خوراک بخواهید با خرید مواد اولیه غذایی، وعده‌های غذایی را در منزل تهیه کنید، قیمت بعضی از اقلام را نام می‌بریم. قیمت یک عدد نان پانصد گرمی سه دلار، یک کیلو برنج هفت دلار، دوازده عدد تخم مرغ چهار دلار، یک کیلو فیله مرغ هفده دلار، یک کیلو گوشت قرمز پانزده دلار، یک کیلو سیب چهار دلار، یک کیلو گوجه پنج دلار و یک کیلو سیب زمینی سه دلار می‌باشد.

هزینه قبوض و حمل و نقل

پس از هزینه اجاره مسکن و خوراک، سومین هزینه اصلی هزینه قبوض و حمل و نقل است. هزینه خدمات شهری مثل آب، برق و پسماند، به علاوه هزینه گرمایش یا سرمایش برای یک واحد هشتاد و پنج متری به حدود صد و یازده دلار در ماه می‌رسد. همچنین هزینه ماهانه اینترنت ADSL با سرعت شصت مگابایت و حجم نامحدود برای یک ماه حدود هفتاد و هفت دلار کاناداست. هزینه بلیط یک سفره برای اتوبوس یا مترو دو و نیم دلار، و بلیط اعتباری یک‌ماهه به طور متوسط هشتاد و پنج دلار است. تعرفه ورودی تاکسی سه و نیم دلارست که به ازای هر کیلومتر دو دلار به آن اضافه می‌شود. هزینه هر لیتر بنزین کمی بیشتر از یک دلار است.

سایر هزینه‌های زندگی در شهر ویکتوریای کانادا

از میان سایر هزینه‌های زندگی می‌توان به هزینه‌های تفریحی و هزینه خرید پوشاک اشاره نمود. هزینه عضویت ماهانه باشگاه ورزشی به طور میانگین حدود پنجاه دلار، و هزینه بلیط سینما حدود پانزده دلار است. همچنین خرید یک شلوار حدود هفتاد دلار، یک لباس تابستانی حدود چهل و پنح دلار، یک جفت کفش کتانی حدود صد و دوازده دلار، و قیمت کفش چرم مردانه حدود صد و پنجاه دلار کاناداست.

اگر تمایل به اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارید با سیم آخر همراه باشید.

منبع: