دانشگاه های کشاورزی کانادا جزو دانشگاه‌های پیشرو در علوم کشاورزی در دنیا هستند. علاوه بر این بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به دلیل کیفیت بالای آموزش و سطح مناسب زندگی تحصیل در کانادا را انتخاب می‌کنند. در این مقاله به ده نمونه برتر از دانشگاه های کشاورزی کانادا می‌پردازیم.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه که تاسیس آن به سال ۱۹۰۸ برمی‌گردد، در صدر رتبه بندی بهترین دانشگاه های کشاورزی کانادا قراردارد. نرخ پذیرش دانشجوی این دانشگاه حدود پنجاه درصد است، و حدود شصت هزار نفر در آن مشغول به تحصیل هستند. شهریه تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا بسته به رشته بین چهل تا چهل و هفت هزار دلار کاناداست. این دانشگاه در زمینه علوم کشاورزی در رتبه چهاردهم دنیا قرار می‌گیرد.

دانشگاه گوئلف

این دانشگاه دومین دانشگاه برتر در بین دانشگاه های کشاورزی کاناداست، و در سال ۱۹۶۴ در شهر گوئلف استان اونتاریو تاسیس شده است. این دانشگاه پذیرای حدود سی هزار دانشجو است، و شهریه دانشجویان بین‌المللی بین سیزده تا هفده هزار دلار کاناداست. دانشگاه گوئلف در زمینه علوم کشاورزی میان دانشگاه‌های دنیا حائز رتبه هجدهم می‌باشد.

دانشگاه لاوال

این دانشگاه معتبر که در سال ۱۶۶۳ تاسیس شده در شهر کبک قرار دارد. شهریه تحصیل یک ترم در این دانشگاه بین نه تا یازده هزار دلار کاناداست. اسکالرشیپ‌های مختلفی برای دانشجویان بین‌المللی در بدو ورود به دانشگاه و یا حین تحصیل در نظر گرفته شده است. همچنین امکان کار در پردیس و یا به عنوان دستیار استاد و یا پژوهشگر وجود دارد. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های برتر دنیا در علوم کشاورزی بین رتبه‌های پنجاه تا صد قرار می‌گیرد.

دانشگاه مگ گیل

این دانشگاه در سال ۱۸۲۱ در شهر مونترال تاسیس شد، و یکی از بهترین دانشگاه های کشاورزی کانادا به شمار می‌آید. شهریه تحصیلی این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی حدود بیست و چهار هزار دلار و در مقطع کارشناسی ارشد هشتصد دلار برای هر واحد درسی است. دانشگاه مگ گیل جزو صد دانشگاه برتر دنیا در زمینه علوم کشاورزی است.

دانشگاه آلبرتا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کشاورزی کانادا دانشگاه آلبرتاست که تاریخ تاسیس آن به ۱۹۰۸ میلادی بازمی‌گردد، و در شهر ادمونتون استان آلبرتا قرار دارد. بیش از هفتصد دوره در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه آلبرتا ارایه می‌شود، و مجموع دانشجویان این دانشگاه به چهل هزار نفر می‌رسد. شهریه رشته کارشناسی کشاورزی به طور سالیانه حدود سی هزار دلار کانادا و برای کارشناسی ارشد به ازای هر سه واحد درسی حدود هزار و نهصد دلار می‌باشد. این دانشگاه در رشته علوم کشاورزی بین رتبه پنجاه تا صد برترین دانشگاه‌های دنیا قرار می‌گیرد.

دانشگاه ساسکاچوان

این دانشگاه در سال ۱۹۰۷ در شهر ساسکاتون استان ساسکاچوان تاسیس شد، و هم اکنون پذیرای بیش از بیست و پنج هزار دانشجوست. شهریه تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی برای هر واحد درسی پانصد و هشتاد دلار و در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر برای هر واحد درسی حدود هزار دلار کانادا است. در صورت انتخاب دوره پژوهش محور، شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر سالانه به حدود هفت هزار دلار کانادا می‌رسد. این دانشگاه نیز بین رتبه پنجاه تا صد برترین دانشگاه‌های دنیا در زمنیه علوم کشاورزی قرار می‌گیرد.

دانشگاه تورنتو

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های کشاورزی کانادا دانشگاه تورنتو است که می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باشد. این دانشگاه در سال ۱۸۲۷ در شهر تورنتو تاسیس شد. دانشگاه تورنتو بیش از نهصد و هشتاد دوره آموزشی برگزار می‌کند، و پذیرای بیش از نود هزار دانشجوست. این دانشگاه بیش از یک میلیارد دلار بودجه تحقیقاتی اعطا می‌کند. شهریه تحصیل در کارشناسی ارشد رشته حفاظت از جنگل‌ها در دانشگاه تورنتو حدود سی و هشت هزار دلار کاناداست. این دانشگاه جزو صد دانشگاه برتر دنیا در زمینه علوم کشاورزی است.

دانشگاه کبک

این دانشگاه در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده و در شهر کبک قرار دارد. بیش از صد هزار دانشجو در هزار و سیصد دوره ارایه شده در دانشگاه کبک تحصیل می‌کنند، و از زمان تاسیس بیش از هفتصد هزار مدرک تحصیلی به دانشجویان اعطا شده است. هزینه تحصیل سال اول در این دانشگاه در مقطع کارشناسی بین هجده تا بیست و دو هزار دلار کانادا، و در مقطع کارشناسی ارشد بیست هزار دلار کاناداست. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر دنیا بین رتبه صد تا صد و پنجاهم قرار می‌گیرد.

دانشگاه منیتوبا

یکی از بهترین دانشگاه های کشاورزی کانادا دانشگاه منیتوباست که در سال ۱۸۷۷ در شهر وینیپگ کانادا شروع به فعالیت نمود، و هم اکنون پذیرای بیش از بیست و نه هزار دانشجوست. هزینه تحصیل در رشته کارشناسی کشاورزی حدود هفده هزار دلار و برای کارشناسی ارشد حدود شش هزار دلار کاناداست. این دانشگاه نیز در بین صد و پنجاه دانشگاه‌ برتر دنیا در علوم کشاورزی است.

دانشگاه دالهاوزی

این دانشگاه در سال ۱۸۱۸ در شهر هالیفکس افتتاح شد. دانشگاه دالهاوزی سیزده دانشکده دارد، و بیش از دویست دوره ارایه می‌کند. هم اکنون بیش از نوزده هزار دانشجو در این دانشکده‌ها مشغول به تحصیل هستند که بیش از بیست درصد آن از دانشجویان بین‌المللی تشکیل شده است. شهریه تحصیل در دوره‌های رشته کشاورزی در مقطع کارشناسی به طور سالیانه حدود ده هزار دلار، و در مقطع کارشناسی ارشد حدود هفت هزار دلار کاناداست.

در صورت تمایل به مهاجرت می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا با مشاوران ما همراه باشید.

منبع: