تربیت بدنی، علم تمرین و حرکت‌شناسی از جمله رشته‌های مورد نیاز در هر کشور هستند که به ارتقای سلامت افراد جامعه کمک می‌کنند. دانشجویان این رشته‌ها مهارت‌های زیادی کسب می‌کنند و می‌توانند به عنوان مربی و مشاور در بسیاری از باشگاه‌ها، مدارس و مراکز مربوط به سلامت و ورزش فعالیت کنند. اگر قصد زندگی و تحصیل در کانادا را دارید، می‌توانید تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا را به عنوان یکی از گزینه‌های خود در نظر داشته باشید. ما در این مطلب به معرفی چند دانشگاه که دوره‌های مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در رشته تربیت بدنی و گرایش‌های آن را ارائه می‌کنند می‌پردازیم.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) یکی از برترین و ارزان‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که در شهر ونکوور بریتیش کلمبیا قرار دارد. این دانشگاه یک دوره در رشته تربیت بدنی در مقطع کارشناسی، دو دوره در مقطع کارشناسی ارشد و یک دوره در مقطع دکترا ارائه می‌کند، بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا را دارید، دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. این دوره‌های رشته تربیت بدنی مخصوص افرادی هستند که قصد تدریس در مدارس ابتدایی و دبیرستان‌ها را دارند. در این دوره به رویکردهایی برای ارتقای سلامت، تغذیه و بهداشت، سلامت روان، درک اجتماعی و فرهنگی فعالیت‌های فیزیکی و مربوط به سلامتی، روابط فردی، آموزش در زمینه محیط زیست و فضای باز، رهبری، آموزش تجربی، زندگی فعال، فعالیت‌های فیزیکی، آموزش‌های جسمانی، آموزش بازی‌ها برای درک بیشتر، سواد جسمانی و الگوهای فراگیر برای آموزش برابری و عدالت پرداخته می‌شود. جزئیات دوره‌های کارشناسی ارشد را در ادامه مشاهده می‌کنید.

۱. کارشناسی ارشد آموزش تربیت بدنی، فضای باز و بهداشت (MED)

  • نام کامل دوره: Master of Education in Health, Outdoor And Physical Education (MED)
  • دانشکده: دانشکده آموزش
  • نوع دوره: تمام‌وقت (۳۰ واحد درسی)
  • شهریه: ۱۳۰۸۱.۵۹ دلار کانادا در سال
  • مدرک زبان مورد نیاز: TOEFL iBT با نمره ۹۲ (نمره هیچ کدام از مهارت‌ها کمتر از ۲۲ نباشد) یا IELTS با نمره ۶.۵ (نمره هیچ‌کدام از مهارت‌ها کمتر از ۶ نباشد)

۲. کارشناسی ارشد تربیت بدنی، فضای باز و بهداشت (MA)

  • نام کامل دوره: Master of Arts in Health, Outdoor And Physical Education (MA)
  • دانشکده: دانشکده آموزش
  • نوع دوره: تمام‌وقت (۳۰ واحد درسی)
  • شهریه: ۱۳۰۸۱.۵۹ دلار کانادا در سال
  • مدرک زبان مورد نیاز: TOEFL iBT با نمره ۹۲ (نمره هیچ کدام از مهارت‌ها کمتر از ۲۲ نباشد) یا IELTS با نمره ۶.۵ (نمره هیچ‌کدام از مهارت‌ها کمتر از ۶ نباشد)

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل(McGill University)  که در شهر مونترال قرار دارد یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین دانشگاه‌های کانادا است. این دانشگاه چندین دوره در مقاطع مختلف در رشته تربیت بدنی در گرایش‌های متفاوت ارائه می‌کند. در ادامه جزئیات تعدادی از دوره‌های کارشناسی ارشد را شرح می‌دهیم.

۱. کارشناسی ارشد حرکت‌شناسی و تربیت بدنی Master of Arts (M.A.) in Kinesiology and Physical Education

۲. کارشناسی ارشد حرکت‌شناسی و تربیت بدنی Master of Science (M.Sc.) in Kinesiology and Physical Education

این دوره‌های پژوهش‌محور رشته حرکت‌شناسی و تربیت بدنی برای کمک به دانشجویان در توسعه مهارت‌های پژوهشی و تخصصی در زمینه‌های پژوهشی مورد نظرشان طراحی شده است. دانشجویان برای تحصیل در دوره M.Sc. باید پیش‌زمینه تحصیل در زمینه علوم فیزیکی و برای تحصیل در دوره M.A. باید پیش‌زمینه تحصیل در زمینه اجتماعی-فیزیولوژیکی داشته باشند. دانشجویان در آزمایشگاه یا کلینیک‌های مربوطه تحت نظر یک استاد راهنمای پژوهشگر خواهند بود. این دوره‌های پژوهشی اغلب به پیشرفت شغلی در زمینه‌های آکادمیک، آموزشی، صنعتی، بالینی و یا زمینه‌های مربوط به بهداشت و سلامت می‌انجامد.

  • دانشکده: دانشکده آموزش
  • نوع دوره: تمام‌وقت (۴۵ واحد درسی)
  • شهریه: ۱۸۱۱۰.۴۰ دلار کانادا در سال
  • مدرک زبان مورد نیاز: TOEFL iBT با نمره ۸۶ (نمره هیچ کدام از مهارت‌ها کمتر از ۲۰ نباشد) یا IELTS آکادمیک با نمره ۶.۵ یا بالاتر

دانشگاه ویکتوریا

دانشگاه ویکتوریا کانادا (University of Victoria) دانشگاهی دولتی و پژوهش‌محور است که در منطقه ویکتوریا بریتیش کلمبیا قرار دارد. این دانشگاه دوره‌های متنوعی در رشته تربیت بدنی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می‌کند. دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه در رشته تربیت بدنی Master of Arts in Physical Education برای دانشجویان فرصتی ایجاد می‌کند که برنامه‌ای با تمرکز خاص روی توسعه برنامه درسی و استراتژی‌های آموزشی تدوین کنند. بخش آموزش‌محور این دوره، دانش و مهارت‌های لازم برای تکمیل کردن تز مورد نیاز دوره که آزمونی شفاهی نیز در پی دارد را برای دانشجویان فراهم می‌کند. طول این دوره دو تا دو و نیم سال است.

  • دانشکده: دانشکده آموزش
  • نوع دوره: تمام‌وقت (۲ تا ۲.۵ سال – ۱۸ واحد درسی)
  • شهریه: ۴۹۷۴ دلار کانادا برای دو ترم
  • مدرک زبان مورد نیاز: TOEFL iBT با نمره ۹۰ (نمره هیچ‌کدام از مهارت‌ها کمتر از ۲۰ نباشد) یا TEOFL PBT با نمره ۵۷۵ یا IELTS آکادمیک با نمره ۶.۵ (نمره هیچ‌کدام از مهارت‌ها کمتر از ۶ نباشد)

دانشگاه‌های دیگر برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در کانادا

چندین دانشگاه دیگر در کانادا نیز دوره‌های رشته تربیت بدنی با گرایش‌های مختلف مانند حرکت‌شناسی و علم تمرین در مقاطع مختلف را به دانشجویان ارائه می‌کنند که تعدادی از آن‌ها را در لیست زیر نام برده‌ایم.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع: