براساس آنچه وب‌سایت کامپوس فرانس در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۹۹) منتشر کرده است، امسال (به دلیل تغییرات جهانی برآمده از ویروس کرونا) دانشجویان می‌توانند مدت زمان بیشتری کار کنند. به بیانی دیگر یکی از اقدامات دولت فرانسه درخصوص مسائل بهداشتی در بحران ویروس کرونا تصحیح قانون کار دانشجویی در فرانسه است. قانون جدید کار دانشجویی در فرانسه (در بحران ویروس کرونا) عبارت است از افزایش ساعت کاری دانشجویان بین‌ا‌لمللی به مدت ۸۰ درصد مدت قانونی وقت کار. درحقیقت دانشجویانی که تا قبل از این قانون می‌توانستند به مدت ۶۰ درصد این زمان (۹۶۴ ساعت در سال) کار کنند به دلیل شرایط پیش‌آمده و براساس قانون جدید کار دانشجویی در فرانسه می‌توانند به مدت ۸۰ درصد مدت قانونی وقت کار و یا همان ۱۲۸۵ ساعت در سال کار کنند که البته این قانون تنها تا شروع مجدد کلاس‌های دانشگاه و آموزش عالی (طبق روال معمول) قابل اجرا است. همچنین قانون مذکور شامل حال دانشجویان بین‌المللی که در ۱۶ ماه مارس ۲۰۲۰ در فرانسه حضور داشتند و دارندگان اجازه اقامت دانشجویی (اجازه اقامتی که بر آن عنوان “دانشجو” ثبت شده است) نیز می‌باشد.

منابع یافتن شغل

وب‌سایت کامپوس فرانس بعد از ذکر اطلاعات فوق درباره قانون جدید کار دانشجویی در فرانسه (در زمان ویروس کرونا) به منابعی آنلاین درخصوص یافتن شغل نیز اشاره کرد که آشنایی با آنها برای افراد علاقه‌مند به تحصیل در فرانسه خالی از لطف نیست. براساس آنچه در این صفحه نوشته شده تعدادی منبع آنلاین برای یافتن شغل وجود دارد که کار دانشجویان را راحت‌تر می‌کند:

  • Jobaviz: این پلتفرم به دانشجویان امکان می‌دهد که شغلی متناسب با اطلاعات شخصی موجود در پروفایلشان بیابند.
  • CIDJ: مرکز اطلاعات و اسناد جوان (The Youth and Documentation Center) همواره مشاغل متعددی را در وب‌سایت خود به دانشجویان پیشنهاد می‌دهد. همچنین https://www.jobs-ete.com که مختص مشاغل تابستانی است راهکارها و اطلاعاتی مفید درباره کار در فرانسه دراختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  • France Alumni: افرادی که عضو شبکه France Alumni هستند نیز به پیشنهادهای شغلی که توسط کمپانی‌های مختلف مطرح می‌شوند دسترسی دارند. همچنین موتور جستجو طراحی شده در این پلتفرم به نحوی است که به افراد امکان جستجو برای شغل و یا دوره کارآموزی را می‌دهد.

منبع: