تحصیل اقتصاد در کانادا یکی از بهترین راههای کسب کار و درآمد مناسب است. دوره‌های اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در دانشگاه‌های کانادا جزو برترین دوره‌های دنیاست و شرایط تحصیل و کار در کشور کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است. با توجه به این موارد، یکی از گزینه‌های مناسب برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند، می‌تواند رشته اقتصاد باشد.

مزایای تحصیل اقتصاد در کانادا

  • کیفیت آموزش: کیفیت آموزش در دانشگاه‌های کانادا بسیار بالاست. بهترین دوره‌ها در این کشور به گونه‌ای تدوین شده تا دانشجویان حقیقتا مباحث را فرابگیرند و از طریق کارآموزی در شرکت‌های خصوصی و دولتی تجربه واقعی کسب کنند.
  • تاکید بر حل مسئله: برنامه آموزشی بهترین دوره‌ها نیز بر پرورش توانایی حل مسئله استوار است. مهارتی که یکی از ویژگی‌های کلیدی در مصاحبه‌های کاری است، و به دانشجویانی که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های کانادا هستند، برتری خاصی می‌بخشد.
  • کارآموزی اجباری: بیشتر دانشگاه‌ها کارآموزی اجباری را در برنامه آموزشی خود گنجانده‌اند. کارآموزی موجب کسب تجربه در محیط واقعی و اثبات توانایی‌های دانشجو به کارفرمای بالقوه می‌شود.
  • کیفیت بالای زندگی: برخلاف بسیاری از کشورها هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان مناسب است و می‌توان از کیفیت زندگی بالایی لذت برد.
  • شانس استخدام بالا: به سبب برنامه آموزشی خاصی که در این کشور وجود دارد، یافتن کار پس از فارغ‌التحصیلی به نسبت آسان‌تر است. کشور کانادا همچنان به سمت رشد و توسعه نیروی انسانی حرکت می‌کند و فرصت‌های شغلی متعددی برای افراد مجرب وجود دارد.
  • امنیت بالا: کانادا یکی از امن‌ترین کشورهای دنیاست. به خاطر رضایت بالا از زندگی درصد وقوع جرم بسیار پایین است.

فرآیند و مدارک لازم برای درخواست تحصیل

  • فرآیند درخواست: به صورت کلی فرآیند درخواست در قالب تکمیل یک فرم آنلاین صورت می‌گیرد. سپس باید مبلغ پنجاه تا صد دلار کانادا بابت هزینه درخواست پرداخت شود. نهایتا مدارک و ریزنمرات ارسال می‌شوند. زمانی که نامه پذیرش صادر شد، درخواست دریافت ویزای تحصیلی کانادا به سفارت کانادا تسلیم می‌گردد.
  • مدارک لازم: کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های پیشروی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد دارند، باید مقطع کارشناسی را با حداقل معدل ۱۴ به اتمام رسانده باشند. اکثر متقاضیان حائز معدل ۱۵ و بالاتر هستند. علاوه بر ریزنمرات، به ارایه مدرک GRE و تافل، توصیه‌نامه از سه استاد و یک انگیزه‌نامه احتیاج است.

مدت زمان و هزینه تحصیل اقتصاد در کانادا

بسته به دوره انتخابی مدت زمان تحصیل می‌تواند بین یک تا دوسال برای مقطع ارشد و چهار تا پنج سال برای مقطع دکترا متفاوت باشد. هزینه شهریه نیز نسبت به هر دوره متفاوت است و بین هشت تا بیست و پنج هزار دلار قرار می‌گیرد.

بهترین دانشگاه‌های کانادا در رشته اقتصاد

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: مدرسه اقتصاد این دانشگاه مقام اول در کشور را داراست، و در میان بیست و پنج مدرسه برتر دنیا قرار می‌گیرد. این دانشگاه به پژوهش‌های معتبر و بالاترین کیفیت آموزش مشهور است.
  • دانشگاه مگ گیل: برای سالهای متمادی این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر برای دانشجویان بین‌المللی است. این دانشگاه رشته اقتصاد را در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارایه می‌دهد. موضوعات درسی توسط بزرگان علم اقتصاد تدریس می‌شوند، و تاکید برنامه درسی بر پرورش توانایی حل مسئله دانشجویان است.
  • دانشگاه وسترن: دوره‌های رشته اقتصاد این دانشگاه جزو پنج دانشگاه برتر کاناداست، و برنامه درسی دوره‌های این دانشگاه متمرکز بر تئوری‌های مالی است. این رشته در مقاطع ارشد و دکترا ارایه می‌شود.
  • دانشگاه تورنتو: با تمرکز بر روش‌شناسی اقتصادی و تحلیل داده کاربردی دپارتمان اقتصاد دانشگاه تورنتو یکی از برترین دپارتمان‌ها در دنیاست، و به استادان تراز اول و پژوهش‌های با کیفیت شناخته می‎‌شود.

اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید.

منبع: