شهر راونا نیز یکی دیگر از شهرهای ایتالیایی است که بسیاری از افراد آن را برای بازدید و تفریح انتخاب می‌کنند. درحقیقت این شهر به دلایلی مانند وجود معماری بی‌نظیر رومی دارای شهرت است که البته تنها دلیل شهرت این شهر زیبایی آن نیست بلکه یکی از پردیس‌های دانشگاه بولونیا، قدیمی‌ترین دانشگاه جهان، در این شهر واقع شده که همین موضوع دانشجویان زیادی را به آن جذب می‌کند. به بیانی دیگر بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل در ایتالیا این شهر را انتخاب می‌کنند. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره شهر راونا خواهیم پرداخت.

مساحت و جمعیت شهر راونا

به طورکلی شهر راونا ایتالیا دارای مساحتی برابر ۶۵۲.۹ کیلومترمربع و جمعیتی حدود ۸۱۰۰۰ نفر است.

شهرهای نزدیک ایتالیایی

شهر راونا همچنین به دیگر شهرهای ایتالیایی نزدیک است که همین موضوع سبب می‌شود افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند بتوانند به راحتی به آنها سفر کنند. در ادامه شهرهای نزدیک ایتالیایی به شهر راونا و فاصله این شهر تا آنها را مشاهده می‌کنیم:

  • شهر بولونیا: ۷۵.۷۱ کیلومتر
  • شهر پادوا: ۱۸۸.۹۰ کیلومتر
  • شهر ورونا: ۲۱۸.۵۶ کیلومتر
  • شهر برشا ایتالیا: ۲۶۸.۶۲ کیلومتر
  • شهر میلان: ۲۸۷.۷۸ کیلومتر

کیفیت زندگی در شهر راونا

شهر راونا از نظر کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار دارد. در ادامه نیز سطح کیفیت شاخص‌های مختلف زندگی را مشاهده می‌کنیم.

  • شاخص امنیت: بالا
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: بالا
  • شاخص کیفیت اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

شرایط آب و هوایی شهر راونا

به طور کلی، آب و هوا در تابستان‌های شهر راونا، گرم و مرطوب است. این شهر همچنین دارای زمستان‌های بسیار سرد به همراه آسمان نیمه ابری است. دمای هوا نیز در طول سال در شهر راونا از ۰ درجه سانتی‌گراد تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۴- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۴ درجه سانتی‌گراد در این شهر، نادر است.

فصل گرم سال نیز در شهر راونا از ۵ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۱۲ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. همچنین گرم‌ترین روز سال در این شهر، ۱ ماه آگوست با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد است.

فصل سرد سال نیز در این شهر از ۲۲ ماه نوامبر تا ۳ ماه مارس بوده و دمای هوا در این مدت به طور متوسط، ۱۱ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال هم ۱۳ ماه ژانویه با حداقل دمای ۰ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۷ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سال نیز برای بازدید از شهر راونا از اواسط ماه می تا اوایل ماه ژوئن و از اواخر ماه آگوست تا اوایل ماه اکتبر است که دمای هوا در این مدت، بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر راونا

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر راونا نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۵ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۵۵ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۱.۳۵ یورو، ۲.۳۳ یورو، ۲.۵۵ یورو، ۳.۲۴ یورو و ۱۷ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب حدود ۱۱.۶۷ و ۱۷.۶۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر ۱.۶۷ یورو، ۱.۸۰ یورو و ۱.۹۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب برابر ۱.۸۳ یورو، ۱.۵۰ یورو و ۱.۵۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر راونا نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۱.۴۰ یورو و ۲۹ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر ۲ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی برابر ۱۰ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر راونا برابر ۱.۵۷ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر راونا حدود ۴۲۷ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود ۴۱۷ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر حدود ۸۶۷ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر حدود ۷۵۰ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر راونا را دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۲۶۵۰ یورو و ۲۲۰۰ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۶۵ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۲۷.۵۰ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) حدود ۷۷ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۲۵ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۶۳ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز حدود ۷۵ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۶۰ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته حدود ۱۳ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر ۸ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منابع: