شهر جنوا ایتالیا که به لاتین Genoa نوشته می‌شود یکی دیگر از شهرهای محبوب و مشهور ایتالیا است که یکی از مهم‌ترین دلایل اعتبار آن وجود دانشگاه برتر جنوا در این شهر است. دانشگاه جنوا نیز یکی از دانشگاه‌های برتر در ایتالیا و جهان است که در این شهر واقع شده و بسیاری از دانشجویانِ علاقه‌مند به تحصیل در ایتالیا آن را انتخاب می‌کنند. این دانشگاه درحقیقت یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا بوده که در سال ۱۴۸۱ تأسیس شده و دارای چندین پردیس در شهرهای مختلف و تعدادی پردیس منطقه‌ای در ساونا، ایمپریا، سانتا مارگریتا لیجوره، ونتیمیگلیا و لا اسپتزیا است که برای کسب اطلاعات بیشتر دراین باره می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید. همچنین به طور کلی افرادی که تمایل به تحصیل و یا زندگی در شهر جنوا ایتالیا دارند باید با اطلاعاتی درباره این شهر آشنا شوند. در ادامه به کیفیت مساحت و جمعیت شهر جنوا ایتالیا، شهرهای نزدیک ایتالیایی، کیفیت زندگی در شهر جنوا ایتالیا، شرایط آب و هوایی شهر جنوا ایتالیا و هزینه زندگی در شهر جنوا ایتالیا خواهیم پرداخت.

مساحت و جمعیت شهر جنوا ایتالیا

به طورکلی شهر جنوا ایتالیا دارای مساحتی برابر ۲۴۳ کیلومترمربع و جمعیتی رو به کاهش است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته ۰.۴۴ درصد نزول داشته و حدود ۶۸۰۰۰۰ نفر است.

شهرهای نزدیک ایتالیایی

شهر جنوا ایتالیا همچنین به شهرهای مشهور ایتالیایی نظیر میلان، تورین و بولونیا نزدیک است که همین موضوع، سفر به این شهرها را آسان‌تر می‌کند. در ادامه فاصله این شهر  را با شهرهای مذکور مشاهده می‌کنیم.

  • شهر میلان: ۱۴۲.۷۶ کیلومتر
  • شهر تورین: ۱۶۶.۱۹ کیلومتر
  • شهر بولونیا: ۲۹۴.۸۹ کیلومتر

کیفیت زندگی در شهر جنوا ایتالیا

شهر جنوا ایتالیا از نظر کیفیت زندگی در سطح بالایی قرار دارد. در ادامه نیز سطح کیفیت شاخص‌های مختلف زندگی را مشاهده می‌کنیم.

  • شاخص امنیت: متوسط
  • شاخص مراقبت‌های درمانی: بالا
  • شاخص کیفیت اقلیمی: بسیار بالا
  • شاخص آلودگی هوا: پایین

شرایط آب و هوایی شهر جنوا ایتالیا

به طور کلی، آب و هوا در تابستان‌های این شهر، بسیار گرم و کوتاه است. این شهر همچنین دارای زمستان‌های بسیار سرد به همراه آسمان نیمه ابری است. دمای هوا نیز در طول سال در شهر جنوا ایتالیا از ۱ درجه سانتی‌گراد تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۴- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۸ درجه سانتی‌گراد در این شهر، نادر است.

فصل گرم سال نیز در شهر جنوا ایتالیا از ۱۳ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۹ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. همچنین گرم‌ترین روز سال در این شهر، ۲۲ ماه جولای با حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد است.

فصل سرد سال نیز در این شهر از ۱۳ ماه نوامبر تا ۲ ماه مارس بوده و دمای هوا در این مدت به طور متوسط، ۱۵ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال هم ۱۵ ماه ژانویه با حداقل دمای ۱ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سال نیز برای بازدید از شهر جنوا ایتالیا از اواسط ماه می تا اوایل ماه جولای است که دمای هوا در این مدت، بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر جنوا

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد اما به طور کلی هزینه متوسط زندگی در شهر جنوا ایتالیا برای یک نفر صرف نظر از اجاره ماهیانه، حدود ۷۹۴ یورو در ماه است. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در این شهر نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت ، هزینه مدرسه کودکان و سایر هزینه‌ها در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۵ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۵۵ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۱.۳۹ یورو، ۱.۷۷ یورو، ۱۵/۲ یورو، ۳.۶ یورو و ۱۷ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب حدود ۷.۳۱ و ۱۷.۶۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر ۲.۰۲ یورو، ۱.۷۹ یورو و ۱.۹۸ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب برابر ۲.۰۵ یورو، ۱.۲۵ یورو و ۱.۲۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر جنوا ایتالیا نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۱.۵۰ یورو و ۴۶ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر ۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی برابر ۵ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر جنوا ایتالیا برابر ۱.۶۴ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر جنوا ایتالیا حدود ۵۷۶ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود ۴۱۷ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر حدود ۹۲۱ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر حدود ۶۹۵ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر جنوا ایتالیا را دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۳۱۰۶ یورو و ۱۲۴۴ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۳۲ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۲۸ یورو است.

هزینه مدرسه کودکان

هزینه مدرسه و مهدکودک غیرانتفاعی (برای یک روز کامل) به ازای هر یک کودک حدود ۶۰۰ یورو در ماه است. هزینه مدرسه بین‌المللی ابتدایی برای یک کودک نیز حدود ۱۰۱۶۷ یورو در سال است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) حدود ۹۰ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۳۰ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۹۶ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز حدود ۱۱۶ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۴۹ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته حدود ۲۳ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر ۸.۵۰ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منابع: