افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند در اولین گام باید دانشگاه مد نظر و مناسب با شرایط خود را پیدا کرده و پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز، فرآیند اپلای را آغاز کنند. پس از دریافت پذیرش، متقاضیان باید برای دریافت استادی پرمیت کانادا اقدام کنند. یکی از مدارک بسیار مهم برای دریافت استادی پرمیت کانادا، اثبات تمکن مالی است. متقاضیان تحصیل در کانادا باید با ارائه مدارک معتبر، اثبات کنند که در مدت تحصیل در کانادا، توانایی مالی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی خود را دارند. اثبات تمکن مالی می‌تواند در فرآیند اخذ استادی پرمیت بسیار تأثیرگذار باشد و به همین دلیل، متقاضیان باید با دقت و توجه لازم، مدارک اثبات تمکن مالی خود را جمع آوری کرده و به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند. در ادامه بیشتر در مورد اثبات تمکن مالی برای دریافت استادی پرمیت کانادا صحبت می‌کنیم.

هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا

بیشتر متقاضیانی که از دانشگاه‌های کانادا پذیرش دریافت می‌کنند باید قبل از شروع ترم تحصیلی، شهریه ترم اول را پرداخت کنند. رسید پرداخت شهریه یکی از مدارک مورد نیاز برای دریافت استادی پرمیت است. در مواقعی، دانشگاه‌های کانادا از دانشجویان درخواست دارند که با ارائه اسناد مالی معتبر، اثبات کنند که توانایی پرداخت شهریه در ترم‌های آتی را نیز دارند. در این شرایط اغلب ارائه اظهارنامه بانکی یا همان  Bank statement کافی است.

بخش دیگر هزینه‌هایی که دانشجویان در کانادا خواهند داشت، هزینه‌های زندگی است. برای دریافت استادی پرمیت، متقاضیان باید اثبات کنند که توانایی پرداخت هزینه‌های جاری زندگی مانند اجاره مسکن را دارند. این هزینه‌ها با توجه به میانگین هزینه‌های زندگی در کانادا محاسبه شده است و میزان تمکن مالی لازم برای تحصیل در کانادا از سمت اداره مهاجرت کانادا اعلام شده است. میزان تمکن مالی لازم برای تحصیل در کانادا برای دانشجو و همراهان دانشجو به شرح زیر است:

برای تحصیل خارج از استان کبک میزان تمکن مالی به ازای هر سال( بدون احتساب شهریه دانشگاه) میزان تمکن مالی به ازای هر ماه ( با احتساب شهریه دانشگاه)
شخص دانشجو ۱۰ هزار دلار ۸۳۳ دلار
یک عضو خانواده (همراه) ۴ هزار دلار ۳۳۳ دلار
هر همراه بیشتر ۳ هزار دلار ۲۵۵ دلار

به عنوان مثال اگر یک دانشجو قصد داشته باشد به همراه دو نفر از اعضای خانواده خود به مدت یکسال در استان‌هایی غیر از استان کبک، مانند اونتاریو، زندگی کند باید جمعاً مبلغ ۱۷ هزار دلار تمکن مالی داشته باشد.

برای تحصیل در استان کبک میزان تمکن مالی به ازای هر سال( با احتساب شهریه دانشگاه) میزان تمکن مالی به ازای هر ماه ( با احتساب شهریه دانشگاه)
شخص دانشجو ۱۱ هزار دلار ۹۱۷ دلار
یک عضو حانواده( بالای ۱۸ سال) ۵۱۰۰ دلار ۴۲۵ دلار
یک عضو خانواده( زیر ۱۸ سال) ۳۸۰۰ دلار ۳۱۷ دلار
هر همراه بیشتر ( بالای ۱۸ سال) ۵۱۲۵ دلار ۴۲۷ دلار
هر همراه بیشتر ( زیر ۱۸ سال) ۱۹۰۳ دلار ۱۵۹ دلار

برای اثبات تمکن مالی می‌توان از مدارک مختلفی استفاده کرد. بر اساس اعلام اداره مهاجرت کانادا، مدارک مالی معتبر و مورد قبول برای اثبات تمکن مالی به شرح زیر هستند:

  • ارائه حساب بانکی کانادایی به نام فرد متقاضی، در صورتی که به آن حساب پول واریز شده باشد.
  • اثبات سپرده‌گذاری GIC در مؤسسات مالی کانادا
  • اثبات دریافت وام دانشجویی
  • اظهارنامه بانکی ۴ ماه گذشته
  • حواله بانکی تبدیل شده به دلار کانادا
  • اثبات پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه اجاره مسکن
  • نامه تأیید دریافت بورسیه از دانشگاه و یا مؤسسه اعطا کننده بورسیه

همانطور که قبلتر گفتیم، از مدارک بالا می‌توان برای اثبات تمکن مالی استفاده کرد و هر فرد باید با توجه به شرایطی که دارد، مدارک بالا را قبل از اقدام برای دریافت استادی پرمیت فراهم کند.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع