دانشگاه آکادیا یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگا‌ه‌های کانادا در زمینه‌ی علوم انسانی است. این دانشگاه در سال ۱۸۳۸ در شهر ولفویل در نزدیکی پایتخت ایالت نواسکوشا تاسیس شد. دانشجویان دانشگاه آکادیا علاوه بر دریافت کیفیت بالایی از آموزش، فرصت شرکت در پژوهش‌های مختلف در مقطع کارشناسی و بالاتر را دارند. در صورتی که قصد تحصیل در کانادا دارید، با ما همراه شوید.

رشته‌های ارایه‌ شده در دانشگاه آکادیا

پردیس دانشگاه آکادیا به وسعت صد هکتار ساختمان‌های اداری، آموزشی، تفریحی و مسکونی را در خود جای داده است. در کتابخانه‌ی دانشگاه منابع متعدد و منحصر به فرد درسی نگهداری می‌شود. از میان امکانات ورزشی پردیس دانشگاه می‌توان به استخر، باشگاه بدنسازی، سالن ژیمناستیک و زمین تنیس اشاره نمود. بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه آکادیا اسکان دارند. همه‌ی این خوابگاه‌ها شامل تلفن، اینترنت پرسرعت، نظافت اتاق، و خشکشویی است.

ساختار آموزشی دانشگاه به چهار دانشکده تقسیم می‌شود: دانشکده الهیات، دانشکده علوم محض و کاربردی، دانشکده هنر و دانشکده مطالعات حرفه‌ای. هر کدام از این دانشکده‌ها خود به چند دپارتمان تقسیم می‌شوند که در زمینه‌ای تخصصی مشغول به آموزش و پژوهش هستند. در دانشگاه مجموعا بیش از دویست دوره در زمینه‌های کسب و کار، آموزش، موسیقی، مهندسی، علوم کاربردی، تاریخ، الهیات، مطالعات جنسیتی، تئاتر و اقتصاد برگزار می‌گردد.

شهریه، اسکالرشیپ و هزینه زندگی

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی حدود هفده هزار دلار کاناداست، که با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی دیگر مثل حق بیمه و هزینه خدمات ورزشی و تفریحی در مجموع به حدود بیست هزار دلار کانادا می‌رسد. برای مقطع کارشناسی ارشد، در صورتی که دوره یکساله باشد، شهریه‌ی آن برای دانشجوی بین‌المللی حدود هجده هزار دلار کاناداست، و در صورتی که دوره دو ساله باشد، هزینه‌ تحصیل به حدود دوازده هزار دلار می‌رسد. هزینه تحصیل در مقطع دکترا حدود بیست و یک هزار دلار کانادا می‌باشد.

هزینه‌ی اسکان در یکی از یازده خوابگاه دانشگاه بین شش تا هشت هزار دلار کانادا است. علاوه بر این با پرداخت حدود پنج هزار دلار برنامه غذایی برای تمام طول سال دریافت می‌نمایید. در صورتی که مایل باشید خارج از پردیس دانشگاه اسکان کنید، هزینه‌ی آن به طور ماهیانه بین پانصد تا ششصد دلار کانادا خواهد بود.

این دانشگاه سالانه حدود چهار میلیون دلار در قالب جوایز و اسکالرشیپ به دانشجویان کمک مالی می‌کند. برای درخواست دریافت اسکالرشیپ باید پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه فرم مربوطه را پر کنید، و دو نفر حامی معرفی نمایید. هیئت انتخابی با توجه به معدل و مدارک ارایه شده به تعدادی از درخواست کنندگان اسکالرشیپ اعطا می‌کنند.

منابع: