یکی از گزینه‌های مناسب برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، تحصیل در کانادا است. چرا که دانشجویان می‌توانند در کشوری بسیار پیشرفته، آموزشی با کیفیت و به زبان انگلیسی و فرانسوی دریافت نمایند. سیستم آموزشی کانادا در حد کشورهایی مانند انگلستان و ایالات متحده آمریکا است.

بسیاری از دانشجویان کشور کانادا را به خاطر راحتی زندگی و دانشگاه‌های معتبر و مشهور انتخاب می‌نمایند. در این مقاله ده مورد از ارزان ترین دانشگاه های کانادا را با هم بررسی می‌کنیم:

مقطع کارشناسی

دانشگاه برندون (Brandon University)

مکان: شهر برندون، استان منیتوبا

شهریه: حدود هفت هزار دلار کانادا

دانشگاه برندون سابقه‌ای طولانی در پذیرش دانشجویان خارجی دارد، و امکان همکاری یک به یک بین دانشجو و استاد را فراهم است. همچنین در این دانشگاه موقعیت‌های پژوهشی مناسبی وجود دارد که شاید در دانشگاه های بزرگتر فراهم نباشد.

دانشگاه سنت بنی فس (Université de Saint-Boniface)

مکان: شهر وینیپگ، استان منیتوبا

شهریه: حدود هفت هزار دلار کانادا

از آنجایی که زبان تدریس در دانشگاه سنت بنی فس فرانسوی می‌باشد، از دانشجویان انتظار می‌رود که دانش زبانی مناسبی داشته باشند. در بعضی از رشته‌ها تسلط بر زبان انگلیسی نیز نیاز است.

دانشگاه گوئلف (University of Guelph)

مکان: شهر گوئلف، استان اونتاریو

شهریه: حدود ده هزار دلار کانادا

یکی از مزیت‌های دانشگاه گوئلف برای دانشجویان بین‌المللی مشاورینی هستند که می‌توانند آنها را در مراحل مختلف مثل درخواست ویزای تحصیلی کانادا ، تقویت زبان انگلیسی و پیدا کردن محل اقامت کمک کنند.

دانشگاه منونایت (Canadian Mennonite University)

مکان: شهر وینیپگ، استان منیتوبا

شهریه: حدود ده هزار دلار کانادا

دانشگاه منونایت یکی از ارزان ترین دانشگاه های کانادا است که پذیرای همه‌ی دانشجویان با هر نوع پیشینه مذهبی، سیاسی و فرهنگی است، و دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از میان نوزده رشته‌ی ارایه شده در مقطع کارشناسی علایق خود را دنبال نمایند.

دانشگاه مموریال (Memorial University of Newfoundland)

مکان: شهر سنت جانز، استان نیوفاندلند

شهریه: حدود یازده هزار دلار

دانشگاه مموریال کانادا خدماتی مختص دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است که از آن میان می‌توان به مشاوره‌ی دانشجویی و گروه‌های دانشجویی نام برد.

مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه مموریال (Memorial University of Newfoundland)

مکان: شهر سنت جانز، استان نیوفاندلند

شهریه: حدود سه هزار دلار کانادا

این دانشگاه تنوع گسترده‌ای از رشته‌های مختلف در زمینه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارایه می‌دهد

اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید.

دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی

مکان: شهر سنت جورج، استان بریتیش کلمبیا

شهریه: حدود سه هزار دلار کانادا

از میان رشته‌های ارایه شده در این دانشگاه می‌توان به ارشد مدیریت، ارشد مهندسی و ارشد علوم طبیعی اشاره نمود.

دانشگاه کلگری

مکان: شهر کلگری، استان آلبرتا

شهریه: حدود سه هزار دلار کانادا

از میان دانشکده‌های دانشگاه کلگری در مقطع ارشد و دکترا می‌توان به : دانشکده حقوق، دانشکده پرستاری، دانشکده‌ی مهندسی، دانشکده علوم پایه، دانشکده آموزش و دانشکده‌ی مددکاری اجتماعی اشاره کرد.

دانشگاه سایمون فریزر

مکان: شهر برنبی، استان بریتیش کلمبیا

شهریه: حدود سه هزار دلار کانادا

از میان زمینه‌های ارایه شده در این دانشگاه می‌توان از: علوم کاربردی، هنر و علوم اجتماعی، مدیریت، آموزش و علوم بهداشتی نام برد.

دانشگاه ساسکاچوان

مکان: شهر ساسکاتون، استان ساسکاچوان

شهریه: حدود چهارهزار دلار کانادا

دانشکده های دانشگاه ساسکاچوان کانادا عبارتند از: دانشکده کشاورزی، دانشکده علوم و هنر، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده آموزش، دانشکده مهندسی، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری، دانشکده داروسازی و دانشکده دامپزشکی.

منابع: