تحصیل در کشوری مثل فرانسه یک فرصت مهم است که می‌‌تواند شرایط مساعدی برای دانشجویانی که بعد از اتمام تحصیل، قصد دریافت اقامت فرانسه را دارند، ایجاد کند. در واقع با ورود به یکی از دانشگاه‌های برتر فرانسه و کسب مدرک دانشگاهی، شانس پیدا کردن کار در این کشور به مراتب افزایش خواهد یافت و در نتیجه شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌تواند درخواست اقامت خود را ارائه دهید. برای دریافت اقامت موقت و دائم فرانسه، در ابتدا دانشجویان می‌بایست برای ویزای بلند مدت دانشجویی فرانسه اقدام کنند، با توجه به سایت کمپوس، وب‌سایت رسمی تحصیل در فرانسه، افراد زیر می توانند جهت درخواست ویزای بلند مدت دانشجوئی اقدام نمایند:

  • دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های فرانسه در یکی‌ از سطوح لیسانس، فوق لیسانس و یا دکترا شده باشند
  • علاقه‌مندانی که دارای پذیرش در دوره‌های زبان فرانسه هستند

بنابراین با داشتن نامه پذیرش (Admission Letter) می‌بایست با انجام مراحل زیر برای دریافت ویزای بلند مدت دانشجویی فرانسه اقدام کنید.

  1. تشکیلِ پرونده ویزای بلند مدت دانشجویی بر روی نرم افزار تحصیل در فرانسه Etudes en France
  2. مصاحبه در دفتر کامپوس فرانس ایران و تحویل مدارک و هزینه مصاحبه ( ۲۰۰ یورو ) در روز مصاحبه

کامپوس فرانس همچنین در ادامه نکات مهمی برای دریافت ویزای بلند مدت دانشجویی فرانسه اعلائم کرده است که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • بعد از ورود به سایت Etudes en France یا همان تحصیل در فرانسه و ایجاد پروفایل، می‌باست به قسمت (Je suis accepté / I am accepted) مراجعه کنید و بعد از تکمیل موارد مورد نیاز و پر کردن تمامی فرم‌های مربوطه، پرونده به صورت آنلاین ارسال گردد.
  • بعد از ارسال پرونده، می‌بایست برای مصاحبه در دفتر کامپوس فرانس حضور داشته باشید. دقت داشته باشید که وقت مصاحبه توسط خود دفتر برای دانشجویان تعیین می‌شود و مدارک لازم جهت روز مصاحبه دفتر کامپوس فرانس از طریق پروفایل داوطلب به وی اطلاع داده می‌شود.
  • افرادی که موفق به اخذ پذیرش از طریق نرم افزار (وب‌سایت کامپوس فرنس) شده‌اند، بایستی‌ با نهایی کردن یکی‌ از انتخاب‌ها در پروفایل خود پرونده را به حالت پرونده ویزای دانشجوئی در آورده و سپس آن‌ را به صورت آنلاین ارسال نمایند. در ادامه و پس از تهیه مدارک ویزای بلند مدت دانشجویی، داوطلب با دفتر کامپوس فرانس تماس گرفته و اعلام می‌کند که این مدارک آماده می باشند و در این حالت دفتر کامپوس فرانس برای داوطلب وقت ویزا تعیین خواهد کرد. توجه داشته باشید که در وقت تعیین شده داوطلبان بایستی به آدرس زیر مراجعه نمایند :

شرکت VFS:

تهران، میدان هروی، خیابان موسوی (گلستان پنجم)، هروی سنتر، طبقه چهارم