شهر ساسکاتون، مرکز استان ساسکاچوان، در حدود ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. شهر ساسکاتون در سال ۱۸۸۳ تأسیس شده است و اقتصاد این شهر بیشتر به صنایع نفتی و کشاورزی وابسته است. استان ساسکاچوان در قسمت مرکزی کانادا قرار دارد و آب و هوای بسیار سردی را در طول زمستان دارد. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید با ما همراه باشید ،در ادامه بیشتر در مورد زندگی در شهر ساسکاتون صحبت می‌کنیم.

آب و هوای ساسکاتون کانادا

شهر ساسکاتون تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های بسیار سردی دارد و ساکنین این شهر، هر چهار فصل سال را به وضوح تجربه می‌کنند. شهر ساسکاتون یکی از پر آفتاب‌ترین شهر‌های کانادا است و در حدود ۲۳۸۹ ساعت در سال، آسمان ساسکاتون آفتابی است. در فصول گرم سال و تابستان، احتمال وزش باد‌های شدید و طوفان در این شهر وجود دارد و ساکنین ساسکاتون به این تغییرات شدید آب و هوایی عادت دارند. شهر ساسکاتون زمستان‌های بسیار سردی دارد و متوسط دما در کل زمستان زیر صفر است. دمای هوا در زمستان در شهر ساسکاتون بین ۱۰- درجه سانتی‌‌گراد تا ۲۰- درجه سانتی‌گراد متغیر است و در روز‌هایی از زمستان، امکان دارد دمای هوا تا ۴۰- درجه ساتی‌گراد نیز کاهش پیدا کند.

اقتصاد ساسکاتون کانادا

از  زمان‌های قدیم، اقتصاد شهر ساسکاتون بر صنعت نفت و کشاورزی، به خصوص گندم، متکی بوده است اما در سال‌های اخیر صنایع دیگری مانند صنایع معدنی، دامداری، فناوری اطلاعات و بیوتکنولوژی نیز در این شهر شروع به فعالیت کرده‌اند. به طور کلی ساسکاتون اقتصاد رو به رشدی دارد اما اقتصاد استان ساسکاچوان مانند دیگر استان‌های کانادا رشد چمشگیری نداشته است. همچنین پیش‌ بینی می‌شود که صنایع تولیدی در این استان در سال‌های آینده رشد بیشتری را تجربه کنند و وابستگی این استان به صنایع نفتی کمتر شود. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر در مورد زندگی در شهر ساسکاتون صحبت کنیم.

هزینه زندگی در ساسکاتون کانادا

در بیشتر موارد، بخش بزرگی از هزینه‌های زندگی را هزینه مسکن تشکیل می‌دهد. مانند دیگر نقاط کانادا، قیمت مسکن در ساسکاتون نیز رو به افزایش است. در سال گذشته قیمت مسکن در شهر ساسکاتون در حدود ۳ درصد افزایش داشته است. به عنوان مثال، قیمت خانه در این شهر به طور میانگین در حدود ۴۵۰ هزار دلار و قیمت آپارتمان نیز در حدود ۳۰۰ هزار دلار است. هزینه اجاره مسکن یکخوابه نیز در شهر ساسکاتون بین ۷۵۰ تا ۱۱۰۰ دلار در ماه و هزینه اجاره مسکن سه خوابه نیز مبلغی بین ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار در ماه است.

هزینه‌های جاری زندگی در شهر ساسکاتون به نسبت دیگر نقاط کانادا پائین‌تر است. شهر ساسکاتون نرخ بیکاری پائینی دارد و رشد جمعیت ثابتی که این شهر دارد باعث شده است که بازار کار در این شهر متناسب با جمعیت رشد داشته باشد. از جمله هزینه‌هایی که در شهر ساسکاتون نسبت به دیگر نقاط کانادا پائین‌تر است می‌توان هزینه بیمه ماشین، هزینه آب و برق و مالیات فروش را نام برد.

حمل و نقل در ساسکاتون کانادا

شهر ساسکاتون دارای راه آهن و مسیر‌های ریلی است که ساسکاتون را به شهر‌های دیگر متصل می‌کند. همچنین ساسکاتون یک فرودگاه بین‌المللی نیز دارد که بیشتر افرادی که برای تجارت و فعالیت‌های اقتصادی به این شهر رفت و آمد دارند از آن استفاده می‌کنند. حمل و نقل عمومی در ساسکاتون با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی انجام می‌شود. هزینه اشتراک ماهانه برای استفاده از اتوبوس در ساسکاتون ۸۱ دلار است. در سال‌‌های اخیر مقامات شهر ساسکاتون طرح‌هایی برای ایجاد زیر ساخت برای سیستم‌های حمل و نقلی سریع‌تر مانند مترو داشته‌اند که به دلیل جمعیت کم این شهر، بیشتر این طرح‌ها به مرحله اجرا نرسیده‌اند.

در صورت تمایل به زندگی و تحصیل در کانادا ،می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور از مشاوران ما کمک بگیرید.

منابع