همانطور که می‌دانید شهر مادرید اسپانیا یکی از شهرهای مشهور این کشور بوده که افراد بسیاری را از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. این شهر همچنین دارای مزایای بسیاری برای زندگی و یا تحصیل است که همین موضوع بر محبوبیت هرچه بیشتر آن می‌افزاید. برای مثال تحصیل در مادرید به منزله فرصت بزرگی برای یادگیری هرچه بهتر زبان اسپانیایی است. با وجود اینکه برخی دوره‌های تحصیلی در دانشگاه‌های مادرید به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند اما از آنجایی‌که زبان رسمی شهر مادرید اسپانیایی است و مردم این شهر به همین زبان صحبت می‌کنند، دانستن زبان اسپانیایی برای زندگی در مادرید و برقراری ارتباط با مردم لازم است. یکی دیگر از مزایای تحصیل در این شهر آن است که دانشجویان می‌توانند با بهره بردن از دوره‌های زبان اسپانیایی، مهارت خود را در این زبان بهبود بخشند. صنعت و نوآوری نیز یکی دیگر از دلایل شهرت شهر مادرید است. مادرید یکی از مراکز اقتصادی پیشتاز در اروپا بوده و از این طریق برای دانشجویانی که در این شهر زندگی می‌کنند، فرصت ایجاد ارتباطات و کسب تجربه‌های گوناگون را فراهم می‌کند.

دانشگاه‌های شهر مادرید نیز همواره برای بهبود و پیشرفت اوضاع خود در حال تلاش هستند و دانشجویان با انتخاب این شهر می‌توانند از تحصیل در چنین دانشگاه‌هایی بهره ببرند. درحقیقت بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در اسپانیا دارند مادرید را به دلیل شرایط خوبی که در این شهر و دانشگاه‌های آن وجود دارد انتخاب می‌کنند.

این شهر همچنین برای زندگی دارای مزایای فراوانی است. برای مثال سیستم حمل و نقل در مادرید از شرایطی بسیار خوبی برخوردار است. سیسیتم حمل و نقل عمومی مادرید از جمله بهترین سیستم‌های حمل و نقل در کل جهان است. در حقیقت هزینه‌ای که برای توسعه سیستم حمل و نقل در مادرید صرف می‌شود بسیار زیاد بوده و افراد هر ساله شاهد تغییرات بسیاری در سیستم هستند. برای مثال افراد ساکنِ مادرید به راحتی می‌توانند به نواحی خارجِ شهر رفته و از مسافرت‌های داخلی لذت ببرند.

هزینه زندگی در اسپانیا نیز نسبت به درآمد در اسپانیا تقریباً مناسب است. همچنین هزینه خوراک در این شهر، پایین است. البته هزینه زندگی و اجاره و خوراک، تا حدود زیادی به سبک زندگی فرد بستگی دارد اما این هزینه نسبت به دیگر شهرهای اروپایی و یا حتی آمریکایی بسیار پایین‌تر است.

همچنین مراقبت‌های درمانی در شهر مادرید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به همین منظور می‌توان با خیال راحت به این شهر سفر کرد و یا در آن به زندگی و تحصیل پرداخت.

زندگی اجتماعی در شهر مادرید نیز دارای کیفیت بالایی بوده و افراد با زندگی در این شهر می‌توانند به راحتی با افراد دیگر ارتباط برقرار کرده و با محیط خود آشنا شوند و حتی برنامه‌هایی مانند بازدید از اماکن دیدنی این شهر را ترتیب دهند. درحقیقت جاهای دیدنی در مادرید اسپانیا به جذابیت هرچه بیشتر این شهر افزوده است که ما در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

موزه پرادو

موزه پرادو

یکی از زیباترین جاهای دیدنی مادرید اسپانیا موزه پرادو است که به عنوان موزه‌ای فوق‌العاده در سطح جهانی شناخته می‌شود. این موزه دارای مجموعه‌ای شامل بیش از ۵۰۰۰ نقاشی است که از نظر زیبایی و کیفیت با کالکشن موجود در موزه لوور پاریس رقابت می‌کند. همچنین مجموعه نقاشی‌های موجود در موزه پرادو شامل نقاشی‌های قدیمی اسپانیایی از قرن ۱۲ تا اوایل قرن ۱۹ هستند که بسیاری از آنها شاهکارهای مشهوری از نقاشان بزرگ هستند. مجموعه موجود در موزه پرادو نیز شامل برخی از نقاشی های معروف جهان است. به عنوان مثال این موزه شامل نقاشی‌های ایتالیایی، فلمیش، فرانسوی، بریتانیایی و آلمانی و همچنین مجسمه‌های ایتالیایی مربوط به دوره نئوکلاسیک است. به طورکلی بازدید از این موزه، روح خلاقیت و هنر بسیار از افراد را زنده می‌کند.

پارک بوئن رتیرو و کاخ شیشه‌ای

پارک بوئن رتیرو و کاخ شیشه‌ای

پارک بوئن رتیرو یکی از جاهای دیدنی در مادرید اسپانیا است که می‌توان آن را به عنوان سمبلی از آرامش در قلب شهر مادرید در نظر گرفت. درحقیقت در میان شلوغی‌های موجود در شهر مادرید، این پارک با فضایی نزدیک به ۱۲۰ هکتار آرامشی خالص را به افراد ارائه می‌دهد. این پارک تاریخی که در قرن ۱۷ ساخته شده است دارای محیطی گیرا و پیراسته و به‌روز با چشم‌اندازی زیبا و تعداد فراوانی درخت است. کاخ شیشه‌ای را نیز به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی مادرید اسپانیا در نظر گرفت که با داشتن فواره زیبا و استخر (استخر بازتاب/ reflecting Pool) معمولاً محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری است.

قلب شهر مادرید

قلب شهر مادرید

Puerta del Sol یا همان قلب (مرکز) شهر مادرید میدان بسیار زیبای شهر مادرید است که با طلوع خورشید در این شهر در یک راستا قرار گرفته است. این میدان علاوه بر اینکه مرکز حمل‌ونقل‌های عمومی است به عنوان نقطه کیلومتر صفر که تمامی فاصله‌ها در حمل‌ونقل ملی اسپانیا را با آن می‌سنجندند شناخته شده است. Puerta del Sol همچنین شاهد رویدادها تاریخی بسیاری نظیر مقاوت اسپانیا در مقابل ناپلئون در تاریخ دوم می ۱۸۰۸ بوده است.

موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر

یکی دیگر از جاهای دیدنی مادرید اسپانیا موزه هنرهای معاصر است که توسط ملکه صوفیا در سال ۱۹۸۶ تأسیس شده است. همچنین گردشگران پس مراجعه به موزه هنرهای معاصر در شهر مادرید به دلیل وجود مجسمه‌هایی زیبا و الهام‌بخش در حیاط داخلی این موزه بسیار هیجان‌زده می‌شوند که همین موضوع بر شگفتی این موزه می‌افزاید.

Temple of Debod

Temple of Debod

Temple of Debod یا معبد قدیمی مصری یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی مادرید اسپانیا است. این معبد درحقیقت پیشکشی است که از کشور مصر به عنوان تشکر برای نجات معبد ابوسمبل در سال ۱۹۶۸ به مادرید آورده شده است. همچنین از آنجاییکه محافظت زیادی از این معبد انجام شده است دکورهای داخلی هنوز به قوت خود باقی هستند که همین موضوع حیرت گردشگران را بر‌می‌انگیزد.

موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا

موزه هنرهای زیبا و یا همان Museo Thyssen-Bornemisza یکی از جاهای دیدنی مادرید اسپانیا است که بازدید از آن به همه افراد هنردوست پیشنهاد می‌شود. این موزه درحقیقت به ارائه نمایی کلی از هنر اروپایی از قرن ۱۳ تا اواخر قرن ۲۰ می‌پردازد. این موزه با داشتن تقریباً ۱۰۰۰ کار هنری، دوره‌های تاریخی رنسانس، باروک، روکوکو، رمانتیک، امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم فوویسم، هنرهای مدرن و هنر پاپ را پوشش می‌دهد. این موزه همچنین دارای مجموعه بی‌نظیری از نقاشی‌های قرن ۱۹ آمریکا است که بر جذابیت بیش از پیش این موزه اضافه می‌کند.

استادیوم رئال مادرید

استادیوم رئال مادرید

بی‌شک تمامی کسانی که تمایل به گشت‌وگذار در مادرید دارند طرفدار هنر و یا سکوت نیستند که می‌توان استادیوم رئال مادرید را به عنوان یکی از مناسب‌ترین جاهای دیدنی مادرید اسپانیا برای آنها در نظر گرفت.

موزه باستان‌شناسی ملی

موزه باستان‌شناسی ملی نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی مادرید اسپانیا است که در سال ۱۸۶۷ توسط ملکه ایزابل دوم تأسیس شد. این موزه درحقیقت دارای مجموعه‌ای غنی از دست‌سازه‌های زمان پیش‌تاریخی در قرن ۱۹ میلادی است. این موزه یافته‌های باستان شناسی، قوم‌نگاری، هنرهای زینتی، سکه‌های قدیمی و… را به نمایش گذاشته و محیطی بسیار مناسب برای طرفداران هنر و تاریخ است.

پالاسیو ریل

پالاسیو ریل( Palacio Real) و یا همان قصر پادشاهی در مادرید مکانی رسمی برای زندگی پادشاه اسپانیا بوده و علاوه بر آن برای جشن‌ها و مراسم‌های دولتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قصر بین سال‌های ۱۷۳۸ تا ۱۷۵۵ ساخته شده و کارلوس سوم (نام پادشاه) در سال ۱۷۶۴ در این کاخ مسکن گزید.

به عنوان نکته نهایی باید بگوییم که شهر مادرید در زمره زیباترین شهرهای اسپانیا واقع شده است و از دارای اماکن تفریحی بسیاری است که تعداد آنها از شماره خارج است بنابراین آنچه در این مقاله ذکر شد تنها تعداد اندکی از جاهای دیدنی مادرید اسپانیا است که برای تعداد خاصی از افراد مناسب است. درحقیقت شهر اسپانیا آنقدر زیبا است که حتی با پیاده‌روی در خیابان‌های آن و گشت‌وگذار در کوچه‌ها می‌توان از هوای عالی این شهر لذت برد.

منبع: