دولت کانادا در بیانیه‌ای جدید الزامات ذکر شده در قانون قرنطینه (Quarantine Act) را برای مسافرانی که وارد خاک این کشور می‎شوند، تا سی و یکم آگوست ۲۰۲۰ تمدید نمود. کسانی که از هر طریق- مرزهوایی، زمینی و یا دریایی- وارد کشور می‌شوند، در صورتی که بیماری کووید ۱۹ یا علایم آن را داشته باشند، باید برای چهارده روز در انزوای کامل به سر ببرند. در غیر این صورت باید برای چهارده روز شرایط قرنطینه را رعایت کنند. تخطی از این دستور طبق قانون قرنطینه (Quarantine Act) شش ماه زندان و یا هفتصد و پنجاه هزار دلار جریمه در بر خواهد داشت. در صورتی که فردی از عمد رفتار غیرمسئولانه نشان دهد، و منجر به بیمار شدن فردی دیگر شود، مجازات آن به پرداخت تا یک میلیون دلار غرامت، و یا سه سال زندان افزایش می‌یابد. در این بیانیه همچنین تاکید شده که مسافران باید از ماسک استفاده کنند و یا به نحوی صورت خودشان را بپوشانند. پیروی از این الزام بدون استثنا برای همه‌ی افرادی که در محیط‌های عمومی امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را ندارند، اجباری است.

مواردی که از ورود اتباع خارجی (به جز اتباع ایالات متحده) به خاک کانادا جلوگیری می‌شد- مثل سفرهای غیرضروری (گردشگری، تفریحی)- نیز تا سی و یکم جولای ۲۰۲۰ تمدید شد.

همچنین مواردی که سفرهای غیرضروری بین مرز آمریکا و کانادا را محدود می کرد، تا بیست و یکم جولای ۲۰۲۰ پا برجاست.

آمار مبتلایان به کرونا در کانادا

طی اعلامیه آژانس بهداشت عمومی کانادا تا اول جولای ۲۰۲۰ بیش از صد و چهار هزار مورد بیمار کرونا در کانادا شناسایی شده و هشت هزار و پانصد و نود و یک نفر جان خود را از دست داده‌اند. آزمایشگاه‌های سراسر کانادا تا به امروز برای بیش از دو میلیون و هفتصدهزار نفر تست انجام داده‌اند. طی هفته‌ی گذشته به طور متوسطه روزانه از سی و هفت هزار نفر تست گرفته شده که یک درصد آنها مثبت بوده است.

آژانس بهداشت عمومی کانادا به همه توصیه می‌کند:

  • میزان ریسک ابتلا را در مکان‌های شلوغ و یا بسته که تهویه مناسب ندارد در نظر بگیرید.
  • فاصله حداقل دومتر را با دیگران رعایت نمایید.
  • همیشه مایع ضدعفونی کننده دست و ماسک همراه داشته باشید.
  • دست‌هایتان را مرتب بشویید.
  • در هنگام عطسه و یا سرفه دهان خود را با دستمال کاغذی و یا آرنج بپوشانید.
  • سفرهای غیرضروری را کاهش دهید.
  • در صورتی که احساس بیماری دارید، در خانه بمانید.
  • از تماس فیزیکی با دیگران مانند دست دادن و یا بوسیدن خودداری نمایید.

منبع: