تحصیل در دانشگا‌ه‌های تاریخی ایتالیا به خصوص در رشته هنر و معماری می‌تواند برای علاقه‌مندان به این رشته‌ بسیار جذاب باشد. به لطف وجود دانشگاه‌های برتر و سطح اول جهانی به خصوص در زمینه هنر و معماری، ایتالیا انتخاب اول دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در این رشته زیبا است. دانشگاه‌های ایتالیا دارای شرایط ویژه‌ای برای تحصیل در این رشته هستند که از جمله می‌توان به بناهای تاریخی و معماری به سبک ایتالیایی اشاره کرد که فضای هنری خاصی به محیط دانشگاه می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال تحصیل در رشته هنر هستید، تحصیل در بهترین دانشگاه هنر ایتالیا می‌تواند یک تجربه شگفت‌انگیز برای شما باشد. در این مطلب به معرفی بهترین دانشگاه هنر ایتالیا و همچنین نگاهی به شرایط تحصیل در آن خواهیم انداخت.

مهترین دلایل تحصیل در بهترین دانشگاه های هنر ایتالیا

همان‌طور که در مقدمه اشاره شد، تحصیل در رشته هنر در کشوری مثل ایتالیا می‌تواند بسیار شور‌انگیز باشد زیرا این کشور مهد دوره نوزایی یا رنسانس در سده ۱۴ میلادی است. در این دوره هنرمندان زیادی از جمله لئوناردو دا وینچی، رافائل سانتسیو، میکل‌آنژ، دوناتلو و … آثار خارق‌العادی را خلق کردنند که موجب پیشرفت‌های عظیمی در دانش و هنر مدرن شد. تحصیل در دانشگاه‌های هنر ایتالیا به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها در کلاس‌های آموزشی بلکه در محیط خارج از دانشگاه، توان و مهارت‌های خلق آثار هنری خود را ارتقاء دهید. علاوه‌بر این، دانشجویان این رشته می‌توانند هنر ناب ایتالیایی را در هر گوشه و کناری پیدا کنند. خیابان‌ها، سایت‌های باستانی، موزه‌ها، تئاترها و حتی در غذاهای ایتالیایی.  بدون شک، بودن در چنین محیطی احساس شور و شوق مضاعفی در شما به عنوان یک دانشجوی رشته هنر ایجاد خواهد کرد. همچنین، تحصیل در برترین دانشگاه‌های جهان با محیطی بین‌المللی، هزینه پایین تحصیل، امکان تحصیل به زبان انگلیسی، امکان انجام کار دانشجویی و امکان دریافت بورسیه‌های دولتی موجب شده تا تحصیل در ایتالیا مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این رشته قرار گیرد.

مهترین دلایل تحصیل در بهترین دانشگاه های هنر ایتالیا

معرفی بهترین دانشگاه هنر ایتالیا

دانشگاه‌های متعددی در ایتالیا وجود دارد که رشته هنر را ارائه می‌دهند، اما برخی از این دانشگاه‌ها دارای قدمت بسیار زیادی در این زمینه هستند و از این لحاظ از دیگر دانشگاه‌های ایتالیا و جهان متماز هستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین دانشگاه‌های هنر در ایتالیا خواهیم انداخت.

دانشگاه بولونیا

هرگاه سخن از تحصیل در ایتالیا به میان می‌آید، شاید اولین نامی که به ذهن شما خطور کند، دانشگاه بولونیا باشد. دانشگاه بولونیا (Università di Bologna) که در سال ۱۰۸۸ در شهر بولونیا ایتالیا تأسیس شده، قدیمی‌ترین دانشگاه جهان محسوب می‌شود. این دانشگاه با بیش از ۶۵۰۰۰ دانشجو یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا به شمار می‌رود. ساختمان‌های تاریخی و معماری فوق‌العاده زیبای این دانشگاه، دانشگاه بولونیا را به زیبا‌ترین دانشگاه اروپا و جهان تبدیل کرده است. یکی از ساختمان‌های اصلی این دانشگاه Palazzo Poggi است که در واقع سه موزه اصلی دانشگاه را تشکیل می‌دهد. بنای معروف دیگر این دانشگاه، ساختمان Collegio di Spagna است که از عناصر گوتیک و رنسانس در طراحی خود استفاده کرده است. تمامی این مجموع زیبا در کنار دانشکده هنر، علوم انسانی و میراث فرهنگی موجب شده تا یک محیط منحصر به فرد برای دانشجویان رشته هنر تبدیل شود. رشته‌های مانند هنرهای تجسمی، نمایشی و رسانه‌ای از جمله رشته‌های مورد علاقه دانشجویان در این دانشگاه است.

دانشگاه بولونیا

دانشگاه هنر فلورانس یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های هنر در ایتالیا و البته در جهان است. این دانشگاه دارای تجهیزات حرفه‌ای و به روز برای هرکدام از رشته‌ها است که نه تنها جنبه آموزشی دارند، بلکه به افزایش خلاقیت و انگیزه دانشجویان کمک می‌کنند. دانشجویان این دانشگاه علاوه بر تحصیل در خود دانشگاه، با گشت و گذار در خیابان‌های این شهر از آثاری نظیر شاهکارهای داوینچی الهام می‌گیرند. این دانشگاه رشته‌هایی مانند هنرهای لیبرال (آزاد)، هنرهای زیبا، تصویرپردازی و هنرهای تجسمی، طراحی داخلی و معماری، تاریخ هنر، رقص، زبان و فرهنگ ایتالیایی، ادبیات، طراحی وب و… را برگزار می‌کند.

دانشگاه هنر فلورانس

متقاضیان تحصیل در این دانشگاه در مقطع کارشناسی می‌بایست مدارک زیر را ارائه دهند.

  • دارا بودن نمره ۶/۵آیلتس و یا ۷۱ تافل (متقاضیان دارای نمره ۶ آیلتس و یا ۷۱-۶۱ تافل با گذراندن آزمون حداقل مهارت‌های آکادمیک و مهارت‌های نوشتاری، مشمول شرایط خواهند شد)
  • ارسال الکترونیکی یک توصیه نامه تحصیلی (Recommendation Letter) به دانشگاه.
  • ارسال نامه‌ای شخصی (Personal Statement) درمورد توانایی‌های بالقوه و بالفعل خود به دانشگاه. اطلاعاتی از این دسته به دانشگاه کمک می‌کند تا علاوه بر آگاهی از نمره‌ها، مدارک موردنیاز و تجربه‌های کاری، درباره توانایی‌های شخصی فرد مطلع شوند.
  • ارسال رزومه تحصیلی (CV)

لازم به ذکر است که نمایندگانی از دانشگاه فلورانس با متقاضیان واجد شرایط مصاحبه‌ای با هدف انتخاب افراد با انگیزه خواهند داشت.

دانشگاه پادوا

دانشگاه پادوا (Università di Padova یا University of Padua) که در سال ۱۲۲۲ میلادی در شهر پادوا ایتالیا تأسیس شده، یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین دانشگاه های ایتالیا و اروپا است.  این دانشگاه دولتی، رتبه ۲۴۹ دانشگاه‌های جهان و رتبه ۶ دانشگاه‌های ایتالیا را دارد. هم‌اکنون بیش از ۴۴۰۰۰ دانشجو در دانشگاه پادوا در حال تحصیل هستند و هر سال بیش از ۱۲۰۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند. با مراجع به سایت دانشگاه و دپارتمان میراث فرهنگی (باستان‌شناسی، تاریخ هنر، سینما و موسیقی) می‌توانید رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه را مشاهده کنید.

دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه دولتی ساپینزا رم در سال ۱۳۰۳ توسط پاپ بونیفیس هشتم تأسیس شد و از جمله قدیمی‌ترین دانشگاه های ایتالیا و جهان است. رتبه این دانشگاه در رنکینگ جهانی سال ۲۰۲۰ برابر ۲۰۳ است و بیش از ۷۴۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. دانشگاه ساپینزا رم همواره در تاریخ ایتالیا نقش مهمی داشته و در تغییرات عمده و پیشرفت‌های مربوط به زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و همچنین هنر سهیم بوده است. دانشکده هنر این دانشگاه رشته‌های متعددی را به علاقه‌مندان این رشته ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر دانشگاه‌های اشاره شده در بالا، دانشگاه‌های معتبر دیگری در لیست بهترین دانشگاه های هنر ایتالیا قرار دارند که می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد.

  • University of Politecnico di Milano
  • Libera Università di Lingue e Comunicazione IULM (Milano)
  • University of Naples – Federico II
  • University of Milan
  • Politecnico di Torino
  • University of John Cabot
  • University of IUAV di Venezia
  • University of Pisa
  • Sapienza University of Rome
  • University of Rome “Tor Vergata”
  • University of Turin
  • University of Siena
  • University of Trieste
  • Università degli Studi di Perugia
  • Accademia di Belle Arti
  • Domus Academy
  • Università degli studi Guglielmo Marconi

منابع

https://www.usnews.com