شهر برشا ایتالیا یکی از شهرهای این کشور بوده که به دلایل مختلفی از جمله دارا بودن دانشگاه برتر برشا موردعلاقه دانشجویان است. بنابراین بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در ایتالیا دارند این شهر را انتخاب می‌کند. شهر برشا همچنین به شهرهای دیگری نظیر شهر میلان، شهر بولونیا و شهر تورین نزدیک بوده و به ترتیب دارای فاصله‌ای برابر ۱۰۰.۸۵ کیلومتر، ۱۹۴.۳۴ کیلومتر و ۲۲۹.۶۴ کیلومتر است. بنابراین افراد با زندگی در این شهر می‌توانند با طی مسافتی اندک به شهرهای مذکور سفر کنند. کسانی که تمایل به زندگی و یا تفریح در شهر برشا ایتالیا دارند باید با اطلاعاتی درباره این شهر آشنا شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مساحت و جمعیت شهر برشا ایتالیا

به طور کلی شهر برشا ایتالیا دارای مساحتی حدود ۹۰.۳ کیلومتر مربع و جمعیتی رو به افزایش است. جمعیت این شهر نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۰.۶۲% افزایش پیدا کرده است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۸۴۰۰۰ نفر است.

کیفیت زندگی در شهر برشا ایتالیا

آشنایی با کیفیت زندگی در شهر برشا ایتالیا برای افرادی که تمایل به زندگی در این شهر دارند بسیار مهم است. به طور کلی کیفیت زندگی در شهر برشا ایتالیا بالا است. همچنین شاخص مراقبت‌های درمانی در این شهر، بالا و شاخص امنیت، متوسط است.

شرایط آب و هوایی در شهر برشا ایتالیا

به طور کلی شهر برشا ایتالیا دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سرد به همراه آسمان نیمه‌ابری است. دمای هوا نیز در طول سال در این شهر از ۱- درجه سانتی‌گراد تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کم‌تر از ۶- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۳ درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است.

بازه زمانی فصل گرم سال نیز در شهر برشا ایتالیا از ۳۰ می تا ۱۳ سپتامبر بوده که دمای هوا در این مدت به طور متوسط برابر ۲۵ درجه سانتی‌گراد در روز است. گرم‌ترین روز سال در این شهر نیز ۲۶ ماه جولای با حداکثر و حداقل دمای به ترتیب ۲۹ درجه سانتی‌گراد و ۱۹ درجه سانتی‌گراد است.

فصل سرد سال هم در این شهر از ۱۹ ماه نوامبر آغاز شده و تا ۲۶ ماه فوریه با متوسط دمای ۱۰ درجه در روز ادامه می‌یابد. سردترین روز سال هم در شهر برشا ایتالیا ۱۱ ماه ژانویه با حداقل و حداکثر دمای به ترتیب ۱- درجه سانتی‌گراد و ۵ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سال نیز برای بازدید از شهر برشا ایتالیا اواخر ماه می آغاز شده و تا اواسط ماه جولای و اواخر ماه اگوست تا اواخر ماه سپتامبر است. دمای هوا نیز در این مدت سال از ۱۸ درجه سانتی‌گراد تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

هزینه زندگی در شهر برشا ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا از فردی به فرد دیگر و از شهری به شهر دیگر، متفاوت است زیرا سبک زندگی افرادِ مختلف و هزینه‌ها در شهرهای مختلف با یکدیگر تمایز دارد اما به طور متوسط هزینه زندگی برای یک نفر (صرف نظر از اجاره‌بها) حدود ۸۰۰ یورو در ماه است. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر برشا ایتالیا نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها نیز می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۵ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۶۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۱.۱۴ یورو، ۲.۷۱ یورو، ۲.۱۰ یورو، ۳.۵۰ یورو و ۱۴ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۱۱ و ۱۵ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میوه‌هایی نظیر سیب، موز و پرتقال نیز به ازای هر ۱ کیلوگرم به ترتیب برابر ۱.۹۲، ۱.۹۳، ۲.۱۸ است. هزینه گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب حدود ۱.۹۳ یورو، ۱.۳۳ یورو و ۱.۴۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر برشا ایتالیا نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و یک‌ماهه به ترتیب برابر ۱.۴۰ و ۳۵ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر ۱.۱۹ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی برابر ۶.۷۵ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر برشا ایتالیا برابر ۱.۵۴ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر برشا ایتالیا حدود ۴۸۸ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود ۳۸۹ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر حدود ۳۶۲ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۶۴۴ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر برشا ایتالیا را دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۲۸۷۵ یورو و ۱۷۵۰ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۶۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۱ یورو است.

هزینه مدرسه کودکان

هزینه مدرسه و مهدکودک غیرانتفاعی (برای یک روز کامل) به ازای هر یک کودک برابر ۴۸۷.۵۰ یورو در ماه است. هزینه مدرسه بین‌المللی ابتدایی برای یک کودک نیز حدود ۱۲۵۰۰ یورو در سال است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) حدود ۷۰ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) برابر ۳۶ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۸۱ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز حدود ۹۲ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۵۵.۵۰ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته حدود ۱۲ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر ۱۰ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منبع: