دانشگاه تورنتو کانادا رتبه اول در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۲۵ در میان دانشگاه‌های دنیا را دارد. گرفتن پذیرش از دانشگاه تورنتو برای بسیاری از افراد دستاورد بزرگی محسوب می‌شود و متقاضیان بسیاری از سرتاسر دنیا برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه با هم در رقابت هستند. در ادامه بیشتر در مورد شرایط پذیرش دانشگاه تورنتو کانادا صحبت می‌کنیم. اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه دارید با ما همراه باشید.

شرایط پذیرش دانشگاه تورنتو در مقطع کارشناسی

افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه تورنتو هستند باید معدل دبیرستان  بالای ۱۶  داشته باشند. برای اخذ پذیرش در رشته‌های خاص مانند مهندسی، نمرات دروس ریاضی، شیمی و فیزیک نیز باید هر کدام بالای ۱۶ باشد. همچنین نمره زبان لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه تورنتو آیلتس ۶.۵ ( هر مهارت بالای ۶) و تافل ۱۰۰ (مهارت رایتینگ بالای ۲۲) است. همچنین ددلاین‌ اپلای برای مقطع کارشناسی دانشگاه تورنتو برای رشته‌های مختلف متفاوت است. افرادی که از طریق سیستم دانشگاه‌های اونتاریو اپلای خود را انجام می‌دهند تا اول فوریه فرصت تکمیل فرآیند اپلای خود را دارند و افرادی که قصد تحصیل در رشته‌های مهندسی دانشگاه تورنتو را دارند تا ۵ فوریه فرصت دارند تا فرآیند اپلای خود را کامل کنند. لازم به ذکر است که تاریخ ددلاین‌های دانشگاه تورنتو با توجه به شرایط هر سال، امکان تغییر دارد و متقاضیان باید با مراجعه به سایت دانشگاه تورنتو، از آخرین ددلاین‌ها اطلاع پیدا کنند.

شرایط پذیرش دانشگاه تورنتو در مقاطع تحصیلات تکمیلی

شرایط پذیرش کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه تورنتو برای هر رشته متفاوت است. حداقل نمره لازم برای اخذ پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه تورنتو عموماً نمره B- که تقریبا معادل (۷۰ تا ۷۲ درصد) در سال آخر دوره کارشناسی است و حداقل معدل لازم برای اخذ پذیرش دکتری داشتن معدل B+ که معادل (۷۷ تا ۷۹ درصد) در دوره کارشناسی ارشد است. همچنین بیشتر رشته‌های دانشگاه تورنتو به صورت مستقیم از کارشناسی برای دوره‌های دکتری دانشجو می‌پذیرند و حداقل نمره معدل برای اخذ پذیرش مستقیم دکتری عموماً معدل A- که معادل (۸۰ تا ۸۴ درصد) است. لازم به ذکر است که برای اخذ پذیرش از بعضی از رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تورنتو نمره GRE نیز لازم است.

حداقل نمره زبان برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تورنتو به صورت میانگین تافل ۱۰۰ و یا آیلتس ۶.۵ است اما همانطور که قبلتر گفتیم، شرایط اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تورنتو برای هر رشته بسیار متفاوت و منحصر به فرد است و امکان دارد که رشته‌ایی نمرات بالاتر و یا پائین‌تر را برای اپلای متقاضیان در نظر گرفته باشد. به همین دلیل حتماً برای اطلاع از مدارک و حداقل نمرات لازم برای اپلای، به صفحه رشته مورد نظر خود در سایت دانشگاه تورنتو رجوع کنید.

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته‌های پایان‌نامه محور را دارند حتماً باید استاد راهنما داشته باشند. دانشجویانی که قصد تحصیل کانادا ، در رشته‌های پایان‌نامه محور را دارند باید تحت نظر یک استاد راهنما پروژه و تحقیق خود را انجام دهند و به همین دلیل متقاضیان باید قبل از انجام فرآیند اپلای، با برقراری ارتباط با اساتید مرتبط با رشته خود، استاد راهنما و یا همان سوپروایزر پیدا کنند.

همچنین هزینه اپلیکیشن دانشگاه تورنتو ۱۲۰ دلار کانادا است.

بورسیه‌های دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو بورسیه‌های متنوعی برای دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته است. تعدادی از این بورسیه‌ها شایسته محور هستند که بر اساس عملکرد تحصیلی افراد به آنان تعلق می‌گیرد و تعداد دیگر نیز بورسیه‌های مالی هستند که بر اساس نیاز و توان مالی افراد به آنان تعلق می‌گیرد. جالب توجه است که دانشگاه تورنتو بورسیه مخصوصی برای دانشجویان ایرانی در نظر گرفته است که در این بورسیه، دانشجویان ایرانی در تمامی مقاطع تحصیلی که نیاز مالی داشته باشند می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بر خلاف بسیاری از دانشگاه‌ها، دانشگاه تورنتو بورسیه‌های بسیار زیادی برای دانشجویان کارشناسی در نظر گرفته است که بیشتر این بورسیه‌ها شایسته محور هستند. در کل می‌توان گفت که دانشگاه تورنتو بیش از ۱۰۰ بورسیه متنوع برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. متقاضیان برای استفاده از تعدادی از این بورسیه‌ها باید اپلای کنند و تعدادی دیگر از این بورسیه‌ها نیازی به اپلای کردن ندارند و  پرونده دانشجویان به صورت خودکار برای دریافت این بورسیه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

متقاضیان باید برای کسب اطلاعات دقیق و شرایط دریافت بورسیه‌های دانشگاه تورنتو به سایت دانشگاه تورنتو مراجعه کنند تا از آخرین تغییرات و ددلاین‌ها مطلع شوند.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع