استان اونتاریو محبوب‌ترین استان کانادا در میان مهاجران است. شهر اوتاوا، پایتخت کانادا، در این استان قرار دارد و شهر تورنتو، بزرگ‌ترین و پر جمعیت‌ترین شهر کانادا، نیز در این استان قرار دارد. تقریباً ۴۰ درصد از کل جمعیت کشور کانادا در استان اونتاریو زندگی می‌کنند و یک سوم از دانشگاه‌های برتر کانادا نیز در این استان قرار دارند. چهار دانشگاه که جزء دانشگاه‌های معتبر و برتر کانادا هستند در شهر تورنتو و دو دانشگاه برتر دیگر هم در شهر اوتاوا قرار دارند. استان اونتاریو به دلیل داشتن بازار کار و اقتصاد قوی، بسیاری از مهاجران را به خود جذب می‌کند و دانشگاه‌های معتبر این استان از دیگر دلایل اصلی است که دانشجویان بین‌المللی این استان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. در ادامه تعدادی از برترین دانشگاه‌های اونتاریو کانادا را معرفی می‌کنیم.

۱. دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو رتبه اول در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۲۵ در میان دانشگاه‌های دنیا را دارد. دانشگاه تورنتو یکی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های دنیا است که در شهر تورنتو استان اونتاریو قرار دارد و شهرت زیادی در زمینه تحقیقات دانشگاهی دارد.

۲. دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در سال ۱۸۸۷ در شهر همیلتون استان اوتاریو تأسیس شده است. دانشگاه مک مستر رتبه ششم در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۱۴۴ در میان دانشگاه‌های دنیا را دارد. دانشگاه مک مستر در زمینه علوم پزشکی جزء معتبر‌ترین دانشگاه‌های کانادا است.

۳. دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو در شهر واترلو استان اونتاریو قرار دارد و رتبه ۷ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۱۶۶ را در میان دانشگاه‌های دنیا دارد. دانشگاه واترلو رشته‌های متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. یکی از زمینه‌هایی که دانشگاه واترلو در آن بسیار شناخته شده است، رشته‌های کو-آپ (co-op) و یا همان کار محور این دانشگاه است که دانشجویان در حین تحصیل در این رشته‌ها، تجربه کاری مرتبط با تحصیل خود را کسب می‌کنند و برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.

۴. دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن در شهر لندن در استان اونتاریو قرار دارد و رتبه ۸ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۲۰۳ در میان دانشگاه‌های دنیا را دارد. دانشگاه وسترن یکی از دانشگاه‌های تحقیقات محور کانادا و عضو گروه U15 کانادا است. حدود ۳۰ هزار دانشجو در دانشگاه وسترن مشغول به تحصیل هستند.

۵. دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز در شهر کینگزتون استان اونتاریو قرار دارد و رتبه ۹ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۲۴۶ در میان دانشگاه‌های دنیا را دارد. دانشگاه کوئینز یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که همچنان در سطوح بالا فعالیت دارد. دانشگاه کوئینز در زمینه‌های علوم پزشکی، تحقیقات سرطان، انرژی پاک و فیزیک نجومی بسیار شناخته شده است.

۶. دانشگاه اوتاوا

دانشگاه اوتاوادر شهر اوتاوا، پایتخت کانادا، قرار دارد و رتبه ۱۱ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۲۷۹ را در میان دانشگاه‌های دنیا دارد. دانشگاه اوتاوا بزرگترین دانشگاه دوزبانه در دنیا است که تدریس و تحصیل به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در این دانشگاه انجام می‌شود.

۷. دانشگاه یورک

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر شهر تورنتو، دانشگاه یورک است که رتبه ۱۸ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۵۳۱-۵۴۰ در میان دانشگاه‌های دنیا را دارد. دانشگاه یورک با حدود ۵۵ هزار دانشجو، سومین دانشگاه بزرگ در کانادا است. دانشگاه یورک ۱۱ دانشکده دارد و دانشکده فیلم این دانشگاه یکی از بهترین دانشکده‌های فیلمسازی در کانادا و دنیا است.

۸. دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف در شهر گوئلف استان اونتاریو قرار دارد و رتبه ۱۹ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۵۷۱-۵۸۰ را در میان دانشگاه‌های دنیا دارد. دانشگاه گوئلف یکی از دانشگاه‌های دولتی و تحقیقات محور کانادا است که در حدود ۳۲ هزار دانشجو دارد. دانشگاه گوئلف ۹۴ رشته در مقطع کارشناسی و ۴۸ رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای تحصیل در اختیار دانشجویان خود قرار داده است.

۹. دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون در سال ۱۹۴۲ در شهر اوتاوا تأسیس شده است و رتبه ۲۲ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۶۰۱-۶۵۰ را در میان دانشگاه دنیا دارد. این دانشگاه در زمینه‌های علوم انسانی، مهندسی هوا و فضا، علوم کامپیوتر، روزنامه نگاری و علوم سیاسی فعالیت دارد.

۱۰. دانشگاه وینزدور

دانشگاه وینزدور جنوبی‌ترین دانشگاه کانادا است که در شهر وینزدور استان اونتاریو قرار دارد. دانشگاه وینزدور رتبه ۲۲ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۷۵۱-۸۰۰ را در میان دانشگاه‌های دنیا دارد. دانشگاه وینزدور در حدود ۱۲ هزار دانشجوی کارشناسی و ۷ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد. دانشگاه وینزدور دارای ۹ دانشکده است و در زمینه‌های تحقیقاتی محیط زیست، عدالت اجتماعی و تجارت بین‌الملل فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.



منابع