دانشگاه خصوصی ناوارا در مرز جنوب شرقی پامپلونا در اسپانیا واقع شده است. به بیانی دیگر دانشگاه ناوارا اسپانیا در مرکز ناحیه خودمختار ناوارا (پامپلونا) قرار دارد. همچنین این دانشگاه به دلیل اتمسفر گرم و صمیمی، امکانات تفریحی متعدد دارای شهرت بسیار است. همچنین شهر ناوارا در محلی بسیار زبیا واقع شده است که همین موضوع، امکان بازدید از نقاط مختلف این شهر را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این دانشگاه همچنین به دلایل متعددی مانند از کیفیت بالای آموزش و فراهم کردن زمینه تحقیقاتی دارای جایگاه بسیار خوبی در جهان است.

رتبه دانشگاه ناوارا

همانطور که پیش‌تر ذکر شد دانشگاه ناوارا در زمینه تحقیقاتی در جایگاه بسیار خوبی واقع شده است. این دانشگاه همچنین در وب‌سایت‌های مختلف رتبه‌بندی دارای رتبه‌های متعددی است که البته براساس تمامی آنها جایگاه برتری دارد. در ادامه رتبه‌های مختلف این دانشگاه را مشاهده می‌کنیم.

رتبه‌بندی QS

همانطور که می‌دانید رتبه‌بندی QS یکی از وب‌سایت‌های معتبر رتبه‌بندی است که براساس آن، دانشگاه ناوارا اسپانیا در جایگاه ۲۵۲ جهانی قرار گرفته است.

رتبه‌بندی تایمز

براساس رتبه‌بندی معتبر تایمز در سال ۲۰۲۰ دانشگاه ناوارا اسپانیا در جایگاه ۳۰۰-۲۵۱ جهانی واقع شده است.

رتبه‌بندی Shanghai

ربته‌بندی Shanghai نیز دانشگاه ناوارا اسپانیا را برای سال ۲۰۱۹ در جایگاه ۸۰۰-۷۵۱ قرار داده است.

مزایای تحصیل در دانشگاه ناوارا اسپانیا

همانطور که پیش‌تر ذکر شد دانشگاه ناوارا اسپانیا یکی از دانشگاه‌های برتر در اسپانیا و جهان است که بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در اسپانیا دارند این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. همچنین این دانشگاه دارای مزایای بسیاری برای تحصیل است که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم.

اساتید عالی

یکی از موضوعاتی که برای دانشجویان حائز اهمیت است، سطح دانش اساتید یک دانشگاه است. دانشگاه ناوارا اسپانیا با دارا بودن اساتید عالی با سطح دانش پیشرفته فرصت یادگیری و آموزش هرچه بهتر را برای دانشجویان فراهم می‌کند. درحقیقت یک استاد خوب باید علاوه بر آشنایی با جنبه آموزشی بر جنبه تحقیقاتی دروس نیز مسلط باشد که اساتید این دانشگاه چنین دانشی را دارند. نکته‌ای دیگر درباره دانشگاه ناوارا اسپانیا این است که از میان ۹۱۰ استاد این دانشگاه، بیشتر آنها مدرک PhD دارند. تعداد دانشجویان در کلاس‌های دانشگاه ناوارا اسپاینا نیز غالباً ۱۲ نفر است که همین موضوع به ارتباط هرچه بیشتر و نزدیک‌تر استاد با دانشجو کمک می‌کند.

فرصت تحصیل در ساختمانی حیرت‌انگیز

دانشجویان که در دانشگاه ناوارا اسپانیا تحصیل می‌کنند می‌دانند که ساختمان دانشگاه ناوارا اسپانیا خود به عنوان یکی از زیبایی‌های شهر پامپلونا به شمار می‌آید. درحقیقت بزرگترین پارک موجود در شهر پامپلونا همان محیط دانشگاه ناوارا است که حدود ۱۱۳ هکتار را پوشش می‌دهد. این فضای سبز زیبا دارای بیش از ۴۱۹۰ درخت از ۱۷۳ نوع مختلف است که به زیبایی هر چه بیشتر آن افزوده است.

تفریح همراه با تحصیل

یکی از موضوعاتی که سبب خسته شدن و دلزده شدن دانشجویان در فرآیند تحصیل می‌شود، تفریح نکردن است که البته دانشجویان دانشگاه ناوارا این‌گونه نیستند. این دانشجویان علاوه بر داشتن امکان تحصیل در یک محیطی مجهز، فرصت شرکت در فستیوا‌ل‌ها و مراسم‌های فرهنگی که در سطح شهر برگزار می‌شود را دارند. این دانشجویان همچنین می‌توانند با بازدید از گالری‌های مختلف و موزه دانشگاه ناوارا تفریح کنند.

فرصت آشنایی با افراد جدید

با وجود اینکه پامپلونا شهری بسیار کوچک است اما هرجای این شهر ردپایی از دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. ملاقات با افراد جدید و از قومیت‌های مختلف باعث آشنایی با فرهنگ‌های مختلف می‌شود که همین موضوع به کسب تجربه هرچه بیشتر افراد، اضافه می‌کند.

دانشکده های دانشگاه ناوارا

دانشکده‌های دانشگاه ناوارا اسپانیا به شرح زیر هستند.

  • دانشکده معماری (معماری و طراحی)
  • دانشکده اقتصاد و کسب‌وکار
  • دانشکده ارتباطات
  • دانشکده آموزش و روانشناسی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم انسانی
  • دانشکده بین‌المللی دستیاری مدیریت
  • دانشکده حقوق (حقوق و روابط بین‌الملل)
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده علوم پایه

شهریه دانشگاه ناوارا اسپانیا

آشنایی با شهریه دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید یکی از موضوعات بسیار مهم است. بنابراین افرادی که تمایل به تحصیل در دانشگاه ناوارا اسپانیا دارند باید با اطلاعاتی درباره شهریه این دانشگاه آشنا شوند اما از آنجاییکه شهریه دانشگاه ناوارا اسپانیا برای رشته‌های مختلف تحصیلی، متفاوت است متفاضیان باید به وب‌سایت دانشگاه ناوارا اسپانیا مراجعه کرده و پس از انتخاب رشته تحصیلی موردنظر از شهریه رشته مربوطه مطلع شوند.

پذیرش از دانشگاه ناوارا

برای دریافت پذیرش از دانشگاه ناوارا باید سه مرحله اصلی و کلیدی زیر را طی کرد:

  1. بی‌شک اولین مرحله برای دریافت پذیرش از دانشگاه ناوارا انتخاب رشته تحصیلی موردنظر است. در این مرحله باید به جزئیات رشته تحصیلی نیز اشاره کرد.
  2. در مرحله دوم از انجام پذیرش تیز باید یک کپی از پاسپوت و یک عکس اسکن‌شده هم‌سایز بت عکس پاسپورت را آماده کرد زیرا در مراحل دریافت پذیرش مورد نیاز خواهد بود.
  3. در سومین و اخرین از دریافت پذیرش نیز باید برنامه پذیرش را به صورت آنلاین انجام داد.

ددلاین دریافت پذیرش

همانطور که در مرحله اول از دریافت پذیرش ذکر شد داوطلبین بعد از انتخاب رشته موردنظر باید از اطلاعاتی درباره جزئیات رشته مربوطه آگاه شوند که یکی از آنها ددلاین دریافت پذیرش برای آن رشته است. ددلاین (آخرین مهلت دریافت پذیرش) برای انواع مختلفی از رشته‌های تحصیلی متفاوت است که در ادامه آنها را مشاهده می‌کنیم:

  • ددلاین رشته‌های تابستانی که در ماه ژوئن برگزار می‌شوند: ۱ آوریل
  • ددلاین رشته‌های تابستانی که در ماه جولای برگزار می‌شوند: ۱ می
  • ددلاین رشته‌های تابستانی که در ماه آگوست برگزار می‌شوند: ۱ ژوئن
  • ددلاین رشته‌های که پاییز و یا در کل سال برگزار می‌شود: ۱۵ ژوئن
  • ددلاین رشته‌های که در زمستان برگزار می‌شود: ۱ نوامبر
  • ددلاین رشته‌هایی که بهار برگزار می‌شوند: ۱۵ اکتبر

بعد از اقدام برای دریافت پذیرش از رشته موردنظر در دانشگاه ناوارا اسپانیا یک ایمیل برای داوطلبین ارسال می‌شود که این ایمیل نشان‌دهنده این است که آنها برای تحصیل در رشته موردنظر پذیرفته شده‌اند یا خیر. همچنین متقاضیانی که برای تحصیل در رشته‌های فشرده (Intensive programs) باید در حدود ۲ هفته بعد از دریافت ایمیل و نه دیرتر از یک ماه از شروع دوره تحصیلی، کل شهریه را پرداخت کنند اما دستورالعمل‌های مربوط به نحوه ثبت‌نام برای متقاضیانی که موفق به دریافت پذیرش در رشته‌های تحصیلی غیرفشرده (ترمیک) شده‌اند ارسال خواهد شد.

شهر پامپلونا

همانطور که پیش‌تر ذکر شد دانشگاه ناوارا اسپانیا در ناحیه خودمختار ناوارا و در شهر پامپلونا واقع شده است. بنابراین آشنایی با اطلاعاتی درباره شهر پامپلونا نظیر کیفیت زندگی و شرایط آب و هوایی و هزینه مسکن آشنا شوند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

کیفیت زندگی

به طور کلی کیفیت زندگی در شهر پامپلونا بالا است. همچنین شاخص امنیت در این شهر بسیار بالا، شاخص مراقبت‌های درمانی بسیار بالا، شاخص آلودگی هوا بسیار پایین است. بنابراین با انتخاب دانشگاه ناوارا اسپانیا و زندگی در شهر پامپلونا می‌توان علاوه بر بهره بردن از کیفیت بالای تحصیلی در محیطی با کیفیت نیز زندگی کرد.

شرایط آب و هوایی

آشنایی با شرایط آب و هوایی نیز در این شهر بسیار مهم است. به طور کلی شهر پامپلونا دارای تابستان‌های گرم به همراه آسمنان صاف و زمستان‌های بسیار سرد به همراه آسمان نیمه‌ابری است. همچنین دمای هوا در شهر پامپلونا از ۰ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۵- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۴ درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است.

همچنین فصل گرم سال در شهر پامپلونا از ۱۵ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۱۴ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال نیز در این شهر ۳ ماه آگوست با حداکثر و حداقل دمای به ترتیب ۲۸ درجه سانتی‌گراد و ۱۵ درجه سانتی‌گراد است.

فصل سرد سال نیز در شهر پامپلونا از ۱۶ ماه نوامبر آغاز شده و تا ۶ ماه مارس با متوسط دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. سردترین روز سال هم در شهر پامپلونا ۳۱ ماه ژانویه با حداقل و حداکثر دمای به ترتیب ۰ و ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان در زمره مهم‌ترینِ آنها به شمار آورد. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر پامپلونا حدود ۶۶۴ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه خارحج از مرکز شهر برابر ۵۲۵ یورو در ماه است. هزینه اجاره یک آپارتمان ۳ خوابه نیز در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۱۰۰۰ یورو و ۷۹۰ یورو در ماه است. همچنین دانشجویانی که تمایل به خرید آپارتمان دارند باید بدانند که برای خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب باید حدود ۳۸۴۸ یورو و ۱۸۰۰ یورو به ازای هر ۱ متر مربع در نظر بگیرند.

افرادی که تمایل به تحصیل در دانشگاه ناوارا و یا دانشگاه‌های دیگر اسپانیا را دارند بهتر است با سیستم آموزش عالی این کشور نیز آشنا شوند که بدین منظور می‌توانند به صفحه آموزش عالی در اسپانیا مراجعه کنند.

منبع: