دانشگاه ورونا ایتالیا یکی از دانشگاه‌های دولتی ایتالیا بوده که به عنوان دانشگاهی جوان و تحقیق-محور شناخته می‌شود. همانطور که از نام این دانشگاه مشخص است این دانشگاه در شهر ورونا واقع شده است و بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در ایتالیا دارند این دانشگاه را انتخاب می‌کنند. همچنین تعداد دانشجویان این دانشگاه حدود ۱۸۵۰۰ نفر است که ۱۳۰۰ نفر از آنها را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهد.  کسانی که می‌خواهند در دانشگاه ورونا مشغول به تحصیل شوند بهتر است ابتدا با اطلاعاتی درباره این دانشگاه آشنا شوند که در ادامه به موضوعاتی در این باره خواهیم پرداخت.

مزایای تحصیل در دانشگاه ورونا

دانشگاه ورونا به دلایل زیادی نیز دارای شهرت است که یکی از آنها آمار بالای کاریابی توسط افراد فارغ‌التحصیل از این دانشگاه است و حدود ۸۲% فارغ‌التحصیلان از مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه در سال آخر تحصیل خود مشغول به کار شدند. ورونا همچنین دانشگاه جوان، پویا و مجهز است که در شهر زیبای ورونا واقع شده است. درحقیقت دانشجویان با تحصیل در دانشگاه ورونا ایتالیا علاوه بر برخورداری از امکانات تحقیقاتی آن از زیبایی شهر ورونا نیز بهره خواهند برد. همانطور که پیش‌تر ذکر شد این دانشگاه بسیار مجهز است و همواره امکانات تحصیلی و تحقیقاتی بسیاری را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. همچنین یکی دیگر از مزایای دانشگاه ورونا ایتالیا این است که علاوه بر سطح ملی در سطح بین‌المللی نیز به رسمیت شناخته شده و بسیاری از وب‌سایت‌های رتبه‌بندی، آن را به عنوان دانشگاهی برتر می‌شناسند. در ادامه رتبه‌های این دانشگاه را در وب‌سایت‌های معتبر جهانی مشاهده می‌کنیم.

رتبه دانشگاه ورونا ایتالیا

دانشگاه ورونا در وب‌سایت‌های مختلف جهانی در جایگاه‌های مختلفی واقع شده است. در ادامه رتبه این دانشگاه را در وب‌سایت‌های رتبه‌بندی QS، تایمز و Shanghai مشاهده می‌کنیم.

رتبه‌بندی QS

براساس وب‌سایت رتبه‌بندی QS دانشگاه ورونا در سال ۲۰۲۱ در جایگاه ۱۰۰۰-۸۰۱ جهانی واقع شده است.

رتبه‌بندی تایمز

رتبه‌‌بندی تایمز نیز یکی دیگر از وب‌سایت‌های رتبه‌بندی معتبر در جهان است که در سال ۲۰۲۰ رتبه ۵۰۰-۴۰۱ جهانی را به دانشگاه ورونا اعطا کرده است.

رتبه‌بندی Shanghai

رتبه‌بندی Shanghai نیز در سال ۲۰۱۹ دانشگاه ورونا ایتالیا را در جایگاه ۶۰۰-۵۰۱ جهانی قرار داده است.

دپارتمان های دانشگاه ورونا

به طور کلی دانشگاه ورونا ایتالیا دارای ۱۲ دپارتمان آموزشی است که رشته‌های تحصیلی خود را در میان آنها توزیع کرده است. در ادامه لیستی از نام دپارتمان‌های دانشگاه ورونا ایتالیا را مشاهده می‌کنیم.

  • بیوتکنولوژی
  • مدیریت اجرایی کسب‌وکار
  • علوم کامپیوتری
  • اقتصاد
  • زبان و ادبیات خارجی
  • حقوق
  • پزشکی
  • علوم عصب‌شناسی، عصب‌روان‌شناسی، مورفولوژی (ریخت‌‌شناسی) و علوم حرکت‌شناسی
  • فلسفه، روانشناسی و آموزش
  • بهداشت عمومی و پزشکی عمومی
  • جراحی
  • دپارتمان زمان، مکان، تصویر و جامعه

زمینه های تحصیلی دانشگاه ورونا ایتالیا

به طور کلی رشته‌های تحصیلی دانشگاه ورونا در ۸ زمینه‌های تحصیلی خلاصه شده‌اند. در ادامه لیستی از زمینه‌های تحصیلی دانشگاه ورونا ایتالیا را مشاهده می‌کنیم:

  1. اقتصاد
  2. آموزش، فلسفه و خدمات اجتماعی
  3. قانون
  4. ادبیات، هنر و ارتباطات
  5. ادبیات و زبان‌های خارجی
  6. پزشکی و جراحی
  7. علوم حرکتی
  8. علوم پایه و مهندسی

تحصیل در دانشگاه ورونا ایتالیا به انگلیسی

دانشگاه ورونا رشته‌های مقطع کارشناسی را در زمینه‌های اقتصاد و مطالعات قانونی، علوم انسانی، علوم زیستی و بهداشت، مهندسی و علوم پایه غالباً به زبان ایتالیایی ارائه می‌دهد اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه ورونا ایتالیا وجود دارد. دانشگاه ورونا ایتالیا رشته‌های زیر در مقطع کارشناسی ارشد را کاملاً به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد:

  • ادبیات و زبان‌های خارجی اروپایی و غیراروپایی تطبیقی
  • اقتصاد
  • اقتصاد بین‌الملل و مدیریت اجرایی کسب‌وکار
  • زبانشناسی
  • ریاضیات
  • بیوانفورماتیک پزشکی
  • بیوتکنولوژی پزشکی و مولکولی

شهریه دانشگاه ورونا ایتالیا

شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی بسیار مناسب است و حدود ۱۰۰۰ یورو در سال است که البته بسته به شرایط مالی و توانایی‌های تحصیلی بورسیه‌های تحصیلی نظیر بورسیه استانی یا بورسیه جهان سوم ایتالیا به دانشجویان بین‌المللی نیز تعلق می‌گیرد. دانشجویانی که از این بورسیه استفاده می‌کنند می‌توانند تقریباً به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا به تحصیل بپردازند.

شهر ورونا

همانطور که پیش‌تر ذکر شد دانشگاه ورونا ایتالیا در شهر زیبای ورونا واقع شده است بنابراین دانشجویانی که تمایل به تحصیل در این دانشگاه دارند باید با اطلاعاتی درباره شهر محل تحصیل خود نیز آشنا شوند. به طور کلی شهر ورونا شهری زیبا است که در بخش شمالی ایتالیا واقع شده و یکی از شهرهای محبوبِ این کشور به شمار می‌آید. این شهر همچنین دارای مساحتی حدود ۲۰۶/۶ کیلومتر مربع و جمعیتی رو به رشد است که نسبت به سال گذشته (۲۰۱۹) حدود ۰/۶۴ درصد افزایش داشته است. جمعیت شهر ورونا ایتالیا در سال ۲۰۲۰ حدود ۶۳۰۰۰۰ نفر است. نکته‌ای دیگر درباره ورونا این است که این شهر محیطی بود که شکسپیر در نمایشنامه رومئو و ژولیت به تصویر کشید. این شهر همچنین دارای کیفیت بسیار بالایی برای زندگی است. برای مثال شاخص قدرت خرید مردم در این شهر، متوسط، شاخص امنیت، بالا، شاخص مراقبت‌های درمانی، بالا و شاخص آلودگی هوا پایین است.

آشنایی با شرایط آب و هوایی در این شهر نیز برای افرادی که می‌خواهند در شهر ورونا تحصیل کنند بسیار مهم است. به طور کلی شهر ورونا ایتالیا دارای تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های بسیار سرد است. دمای هوا نیز در طول سال از ۱- درجه سانتی‌گراد تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کم‌تر از ۵- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۴ درجه سانتی‌گراد در این شهر نادر است.

فصل گرم سال در شهر ورونا ایتالیا از ۳۱ ماه می آغاز شده و تا ۱۲ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال نیز در این شهر، ۲ آگوست است که حداقل و حداکثر دما در آن به ترتیب ۲۰ درجه سانتی‌گراد و ۳۰ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین فصل سرد سال در این شهر از ۱۹ ماه نوامبر آغاز می‌شود و تا ۲۸ ماه فوریه با دمای حدود ۱۱ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. سردترین روز سال نیز در این شهر ۱۲ ژانویه است که حداقل و حداکثر دمای هوا در آن به ترتیب ۱- درجه سانتی‌گراد و ۶ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سال هم برای بازدید از شهر ورونا ایتالیا از اواسط ماه می تا اواسط ماه ژوئن و از اواخر ماه آگوست تا اوایل ماه اکتبر است. دمای هوا در این مدت زمان نیز بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شهر ورونا ایتالیا نیز می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منابع: