شهر هالیفکس در ساحل شرقی کانادا و در استان نوا اسکوچا قرار دارد. استان نوا اسکوچا یکی از کوچکترین و شرقی‌ترین استان‌های کانادا است که در حدود ۱۲ ساعت با شهر مونترال فاصله دارد. شهر هالیفکس جمعیت نسبتاً کمی دارد و با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، سیزدهمین شهر کانادا از نظر جمعیت است. شهر هالیفکس در جوار اقیانوس اطلس قرار دارد و بنادر تفریحی و تجاری بزرگی در این شهر وجود دارند. زندگی مردم هالیفکس برخلاف دیگر شهر‌های بزرگ و پرجمعیت کانادا، آرام و آهسته سپری می‌شود. بیشتر مهاجرانی که به این شهر مهاجرت می‌کنند اغلب به دنبال درآمد‌های بالا و پیشرفت‌های شغلی نیستند، بلکه به دنبال زندگی در محیطی آرام، امن و راحت هستند. در ادامه بیشتر در مورد شهر هالیفکس صحبت می‌کنیم. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید با ما همراه باشید.

هزینه زندگی در هالیفکس

در مقایسه باکلانشهر‌هایی مانند ونکوور، تورنتو و مونترال، قیمت مسکن در هالیفکس پائین‌تر است. گرچه قیمت مسکن در شهر هالیفکس نسبت به شهر‌های بزرگ کانادا کمتر است اما هالیفکس در مقایسه با شهر‌های کم جمعیت و هم‌رده خود، بازار مسکن پر رونق و گران‌تری دارد. هزینه اجاره مسکن یکخوابه در مرکز شهر ۱۳۰۰ دلار در ماه و در دیگر نقاط شهر هالیفکس ۹۸۰ دلار در ماه است. همچنین هزینه اجاره مسکن ۳ خوابه در مرکز شهر ۲۲۰۰ دلار در ماه و در دیگر نقاط شهر ۱۶۰۰ دلار در ماه است. به طور میانگین می‌توان گفت هزینه اجاره مسکن در هالیفکس ۴۰ درصد کمتر از هزینه اجاره مسکن در تورنتو است.

هزینه خرید مسکن در هالیفکس به صورت متوسط مبلغی در حدود ۳۲۰ هزار دلار است که نسبت به هزینه خرید مسکن در شهر‌هایی مانند تورنتو و ونکوور پائین‌تر و نسبت به دیگر شهر‌های ساحل شرقی کانادا مبلغی بالاتر است.

حمل و نقل در هالیفکس

افرادی که در مرکز شهر هالیفکس زندگی می‌کنند، برای رفت و آمد، اغلب از اتوبوس و یا دوچرخه استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه شهر هالیفکس شهری کوچک است، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر هالیفکس تنها سیستم‌های حمل و نقل عمومی در این شهر هستند که به بیشتر نقاط هالیفکس نیز دسترسی دارند. هزینه بلیط یک سفره اتوبوس در هالیفکس ۲.۷۵ دلار است و هزینه اشتراک ماهیانه نیز ۸۲.۵ دلار است. شهر هالیفکس در سالهای اخیر در پی طراحی فضای شهری مناسب برای دوچرخه سواران و گسترش مسیر‌های دوچرخه سواری بوده است و در حال حاضر به راحتی می‌توان برای رفت و آمد در مسیر‌های کوتاه در هالیفکس، از دوچرخه استفاده کرد.

تحصیلات در هالیفکس

یکی از راه های تحصیل در کانادا تحصیل در هالیفکس است. سیستم آموزشی مدارس هالیفکس مانند بسیاری دیگر از نقاط کانادا، دولتی و رایگان است و از کیفیت نسبتاً بالا و قابل قبولی برخوردار است. همچنین دانشگاه‌ها و کالج‌های مختلفی در این شهر فعالیت دارند. دانشگاه‌های دالهاوزی، مانت سنت وینسنت و سینت ماری در شهر هالیفکس قرار دارند که برترین این دانشگاه‌ها، دانشگاه دالهاوزی است. یکی دیگر از گزینه‌های تحصیل در هالیفکس که ارزان قیمت‌تر از تحصیل در دانشگاه‌های این شهر است تحصیل در کالج اجتماعی نوا اسکوچا است. کالج نوا اسکوچا در رشته‌های متنوعی به دانشجویان مدرک و دیپلم اعطا می‌کند و آنان را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند.

آب و هوای هالیفکس

استان نوا اسکوچا در جوار اقیانوس اطلس قرار دارد و به دلیل اینکه دور تا دور این استان را آب و اقیانوس احاطه کرده است، استان نوا اسکوچا و شهر هالیفکس آب و هوای نسبتاً معتدل‌تری در مقایسه با نقاط مرکزی‌تر کانادا دارند. متوسط دمای هوا در شهر هالیفکس در فصل بهار ۱۰ درجه سانتیگراد، در فصل تابستان ۲۵ درجه سانتیگراد، در فصل پائیز ۱۵ درجه سانتیگراد و در فصل زمستان منفی ۱۰ درجه سانتیگراد است. با اینکه استان نوا اسکوچا آب و هوای معتدلی دارد، در بعضی از روز‌های سال، تغییرات شدید آب و هوا در این منطقه رخ می‌دهد. بارش برف و باران در فصول پائیز و زمستان در شهر هالیفکس نسبتاً زیاد است و ساکنین این شهر بیش از ۸۰ روز از سال را شاهد بارش برف هستند.

در صورت تمایل می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا با مشاوران ما همراه باشید.

منابع