کانادا یکی از کشور‌هایی است که همواره به دنبال جذب نیروی کار متخصص و مورد نیاز خود بوده است. دولت کانادا با ارائه برنامه‌های مختلف در پی جذب افراد متخصص و دعوت از ‌آنان برای زندگی، کار و تحصیل در کانادا است. افرادی که در کانادا تحصیل می‌کنند، گزینه‌های بسیار مناسبی برای دولت کانادا می‌باشند. کانادا سعی دارد تا افرادی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی در این کشور درس خوانده‌اند را برای ماندن در کانادا ترغیب کند.

در این میان دانشجویان دکتری به دلیل سطح علمی بالایی که دارند از شرایط بسیار خوبی برای گرفتن اقامت کانادا برخوردار هستند. دولت کانادا برای جذب دانشجویان دکتری که در این کشور در حال تحصیل هستند، گزینه‌های مختلفی در نظر گرفته است که در ادامه در مورد آنها توضیح می‌دهیم.

ورود سریع برای دانشجویان دکتری

دانشجویانی که در کانادا تحصیلات دکتری خود را به اتمام رسانده‌اند و در کانادا مشغول کار کردن هستند، می‌توانند با استفاده از برنامه‌های ورود سریع برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنند.

در برنامه‌های ورود سریع فاکتور‌هایی مانند سطح تحصیلات، سطح زبان، سابقه کار و سن افراد ملاک امتیاز‌دهی به آنان است. مسلماً افرادی که در کانادا در مقطع دکتری تحصیل کرده‌اند، می‌توانند در برنامه‌های ورود سریع بیشترین امتیاز را کسب کنند و به راحتی برای گرفتن اقامت دائم کانادا اقدام کنند. اما استفاده از برنامه‌های ورود سریع امکان دارد تا مدتی طول بکشد و به همین دلیل دانشجویان دکتری بیشتر از برنامه‌های استانی که نسبتاً راحت‌تر و سریع‌تر است، استفاده می‌کنند.

برنامه‌های استانی

یکی دیگر از راه‌هایی که بیشتر دانشجویان دکتری در کانادا برای دریافت اقامت دائم از آن استفاده می‌کنند، برنامه‌های استانی است. برای استفاده از این برنامه‌ها لازم نیست که درس افراد تمام شده باشد و تنها لازم است که به مدت ۲ سال در استان مد نظر درس خوانده باشند.

بسیاری از دانشجویان دکتری در اواسط دوره تحصیل‌شان برای شرکت در برنامه‌های استانی اقدام می‌کنند. لازم به ذکر است که شرایط برنامه‌های استانی برای هر استان متفاوت است. به عنوان مثال بعضی از استان‌ها سابقه کار می‌خواهند ولی بعضی دیگر سابقه کار از فرد متقاضی نمی‌خواهند. همچنین برای استفاده از برنامه‌های استانی نیاز به پیشنهاد کاری نیست.

حتماً باید توجه داشته باشید که برای استفاده از برنامه‌های استانی تنها برای استانی که در آن در حال تحصیل هستید، می‌توانید اقدام کنید. همچنین برای شرکت در برنامه‌های استانی باید استادی پرمیت معتبر داشته باشید و در دانشگاه‌های برگزیده کانادا در حال تحصیل باشید.

بهتر است قبل از اپلای کردن برای دانشگاه‌های کانادا، با مطالعه قوانین مهاجرتی هر استان، بهترین تصمیم را برای انتخاب دانشگاه بگیرید تا بعد از تحصیل به راحتی بتوانید اقامت دائم خود را دریافت کنید.

در کل دانشجویان دکتری در کانادا مشکلی برای دریافت اقامت دائم نخواهند داشت به شرطی که از لحاظ درسی و علمی عملکرد قابل قبولی در دانشگاه داشته باشند. راحت بودن فرآیند اخذ اقامت دائم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کانادا باعث شده است تا بسیاری از افراد صرفاً برای گرفتن اقامت دائم کانادا، برای مهاجرت تحصیلی به کانادا اقدام کنند. به همین دلیل شرایط گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا در مقطع دکتری تا حدی رقابتی است.

متقاضیان حتماً توجه داشته باشند که برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کانادا برای مقطع دکتری، داشتن نمره زبان بالا، نمره معدل بالا، مقالات معتبر و ایجاد ارتباط با اساتید برای گرفتن پوزیشن از مهم‌ترین پارامتر‌های تأثیرگذار در روند اپلای هستند.

پس حتماً از قبل برای گرفتن پذیرش دکتری کانادا برنامه‌ریزی داشته باشید تا شانس بیشتری برای تحصیل در مقطع دکتری در کانادا و سپس اخذ اقامت دائم کانادا داشته باشید.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع

https://immigratetocanada.co